کد خبر 1000106
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
ترامپ: آمریکا از اول نباید وارد خاورمیانه می‌شد

رئیس‌جمهور آمریکا وزیر خارجه سابق خودش را تحت فشار قرار داده و از او خواسته وزارت دادگستری را به رفع اتهام از یک تاجر ایرانی-ترکیه‌ای مجاب کند.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سال ۲۰۱۷ «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق خودش را تحت فشار قرار داده و از او خواسته وزارت دادگستری را به رفع اتهام از «رضا ضراب»، تاجر ایرانی-ترکیه‌ای مجاب کند. 

بیشتر بخوانید:

ادامه همکاری تاجر ایرانی-ترکیه‌ای با آمریکا

ترکیه حکم جلب رضا ضراب را صادر کرد

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته تیلرسون با درخواست ترامپ مخالفت کرده و گفته که انجام این کار مداخله در تحقیقات از رضا ضراب به شمار می‌رود. سایر افرادی که در دفتر کار ترامپ حضور داشته‌اند از این درخواست او شوکه شده‌اند. ضراب، موکل «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ بوده است. 

تیلرسون فوراً مخالفت خودش را یک بار دیگر به «جان کلی»، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید ابراز کرده و گفته که این درخواست غیرقانونی است. 

پرونده رضا ضراب در آن زمان در یک دادگاه فدرال در نیویورک به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحت بررسی بود. او رودی جولیانی را برای دفاع از خودش به خدمت گرفته بود. جولیانی گفته برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای موکلش چندین بار از مقام‌های آمریکایی کمک خواسته است. 

درخواست ترامپ از تیلرسون تازه‌ترین رویدادی است که سبک او در اداره دولت و تمایلش برای کنار گذاشتن روال‌های معمول و پیگیری امور از کانال‌های غیرمعمول را نشان می‌دهد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    32 4
    تاجر درد تاجر را می دونه
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    3 6
    در یک کلام ترامپ عاقلتر از روسای قبلی آمریکا بنظر می آید لاقل چیزی به نام ترس را می شناسد و می داند نباید ترکیه را آزار بدهد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    2 0
    خوب ترامپ همه کاره امریکاست در برابر درخواست حمله به ایران بولتون را برکنار کرد و دستور خروج ارتش امریکا از سوریه را صادر کرد با ترامپ میشه یدون مذاکره هم به راهکاری رسید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    1 0
    محاکمه رضا ضراب باعث تخریب سیسات پنهان آمریکا در خاورمیانه می شود کسانی که رضا ضراب را محاکمه می کنند عقل ندارند چون باعث نابودی متحدان آمیکا و تنها ماندن این کشور در خاورمیانه می شوند
  • SE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    10 4
    واضح است با طورچیه معامله اقتصادی کرده است
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    4 1
    خلاصه اموال مردم راپس گرفتید یا با بورس صد برابر کرده تابحال؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس