انزوای مجدد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل/ حمایت چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس از توافق هسته‌ای ایران

یک منبع آگاه در سازمان ملل متحد از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای گفتگو درباره حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه تا ساعاتی دیگر خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه شامگاه چهارشنبه به نقل از منابع آگاه در سازمان ملل متحد اعلام کرد نشست اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به اقدام نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه امروز چهارشنبه (به وقت نیویورک) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش امیرعبداللهیان به حمله اخیر ترکیه به سوریه

ساعتی پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرد که تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه، انگلیس) خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی این موضوع شده‌اند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شد.

اردوغان پس از صدور دستور آغاز عملیات، طی پیامی در توئیتر اعلام کرد:  «نیروهای مسلح ما به همراه ارتش ملی سوریه (شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد) در شمال سوریه عملیات خود را علیه گروه‌های تروریستی داعش و پ.ک.ک و ی.پ.گ آغاز کرد. هدفمان از عملیات چشمه صلح از بین بردن کریدور ترور در مرزهای جنوبی است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: «با شکل گیری منطقه امن، آوارگان سوری را در این منطقه مستقر خواهیم کرد. تمامیت ارضی سوریه را حفظ خواهیم کرد و مردم منطقه را از چنگال تروریسم نجات خواهیم داد.»

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    چشمه خون خروج سفیانی بازیچه دست... که هدفی جز قتل و عام و نسل کشی ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس