رسول منتجب‌نیا

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است: "ایران از نظر مصرف مواد مخدر پرمصرف‌ترین کشور دنیاست"!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

علوی‌تبار خواستار تظاهرات میلیونی در انتخابات شد!

به گزارش اعتمادآنلاین، علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های جریان اصلاحات که با همکاری دولت مدتیست تحت عنوان "جنبش اجتماعی"! خواهان حرکت میلیونی علیه نظام در خیابان‌ها شده [۱] به تازگی در یک میتینگ سیاسی در اصفهان که توسط حزب اتحاد ملت برگزار شد، در خصوص این جنبش گفته است:

«این استراتژی (جنبش اجتماعی!) نیرویی است که سبب جلو رفتن استراتژی بهبودخواهی حکومتی می‌شود و جنبش اجتماعی به معنای شورش نیست بلکه خشونت خط قرمز آن است. برای جنبش‌ها انتخابات اهمیت زیادی دارد تا از فرصت‌ها استفاده کنند.»[۲]

در همین حال خبرگزاری دولتی ایرنا هم بخش‌های دیگری از همین اظهارات علوی‌تبار را منتشر کرده که در آن می‌خوانیم:

«بهترین روشی که اصلاح‌طلبان می‌توانند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش بگیرند، بهبودخواهی حکومتی توام با جنبش اجتماعی است. ـ

او درباره جنبش اجتماعی خیابانی همچنین با اشاره به تظاهرات موسوم به سکوت در فتنه ۸۸ می‌افزاید: هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند ۳ میلیون نفر را به خیابان بیاورد که حتی بطری آب خود را روی زمین نیندازند اما ما این کار را کردیم.

علوی‌تبار در تکمیل اظهارات خود تصریح می‌کند: در جنبش اجتماعی نیز فرودستان جامعه به روش مسالمت آمیز، حرکت‌های دسته جمعی سازمان یافته‌ای را –در خیابان‌ها- انجام می‌دهند و خط قرمز آنها، خشونت است.[۳]

*حقیقتا این سطح از آزادی در هیچ حکومتی از جهان وجود ندارد که طراحان یک حرکت اعتراضی خشن در خیابان‌ها، صراحتا و در تریبون‌های علنی از راهبردهای خود سخن بگویند و کسی هم معترض آنها نشود.

البته بایستی توجه داشت که علوی‌تبار در اظهارات خود در حالی بر خط قرمز بودن خشونت تأکید کرده است که اولا هر ذهن عاقلی تشخیص می‌دهد که جمعیت سرازیر شده در خیابان هیچ فرماندهی نمی‌پذیرد. (کما اینکه در سال ۸۸ نپذیرفت)

در ثانی مخاطبان محترم باید بدانند که علوی‌تبار چندی قبل حتی از لزوم اشغال مراکز حساس نظام پس از همان حرکت میلیونی مسالمت‌آمیز سخن گفته و تأکید کرده بود که اصلاح‌طلبان بعنوان فرماندهان این حرکت بایستی زحمت برخوردهای امنیتی را نیز پذیرا باشند! [۴]

فی‌الجمله اینکه ژست ضد خشونت آقای علوی‌تبار صرفا برای فرار از برخورد امنیتی قبل از اجرای پروژه است و اتفاقا حرکت طراحی شده از سوی ایشان و دوستان ایشان؛ صرفا بر بستر خشونت قابلیت اجرا دارد.

ما در مجموعه وبلاگ مشرق طی ۳ سال گذشته و حتی قبل از شکل‌گیری اغتشاشات دیماه ۹۶، راجع به طراحی خطرناک پیش‌گفته و احتمالات آن با مسمّای «فتنه اقتصادی» توضیحات مبسوطی را به مخاطبان محترم ارائه کرده و توضیح داده‌ایم که نوشداروی این بلای دامنگیر، ورود بصیرانه خواص کشور به ماجراست.

ضمن اینکه اکنون و پس از گذشت سال‌ها از آغاز طراحی فتنه اقتصادی، توضیحات علوی‌تبار مبنی بر خیز برداشتن شاخه خیابانی ستاد جریان خاص به بهانه انتخابات، آنقدر واضح و شفاف هست که نیازی به توضیح و تحلیل بیشتر نداشته باشد...

این نکته نیز گفتنیست که جریان سیاسی خاص تصور می‌کند توانسته است با سیاه‌نمایی و بزرگنمایی از مشکلات کشور، یک خط اعتراضی ویژه را طراحی کند که به هر بهانه‌ای از لردگان گرفته تا انتخابات قادر است به خیابان بیاید و پس از فقط چند روز به بهانه مشکلات اقتصادی، سمت اساس نظام اسلامی هجوم ببرد.

رخدادی که نمونه کوچکتر آن را در اغتشاشات دیماه ۹۶ شاهد بودیم و دیدیم چگونه افرادی که به دروغ مدعی گرسنگی بودند؛ پس از تنها چند روز در کمال سیری اقدام به سوزاندن پرچم ایران کردند.

اصلاح‌طلبان از اغتشاشات دیماه ۹۶ با عنوان پیش‌لرزه یاد کرده‌اند!

علوی‌تبار، قبل از این هم تاکتیک اصلی جنبش اجتماعی را اعتراض خیابانی عنوان کرده و بر فرصت بودن انتخابات برای جنبش خیابانی تأکید کرده بود.

***

حرف‌هایی که دشمن هم حاضر به بیان آنها نیست

آمارسازی برای سوختن خرمن ایران و ایرانی

«رسول خضری»، ‌ از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس طی اظهاراتی با طرح این ادعا که "ایران از نظر مصرف مواد مخدر پرمصرف‌ترین کشور دنیاست"! اظهار کرده است: از ۲۵ کشور ۲ کشور وزیر مبارزه با مواد مخدر دارند و ما در کشورمان ستاد مبارزه با مواد مخدر را داریم که کارایی چندانی ندارد.

به گزارش اعتمادآنلاین او در بخش دیگری از حرف‌های خود همچنین «بیکاری» را ابرچالش آسیب‌های اجتماعی معرفی می‌کند و می‌گوید: بیکاری چالش بزرگ اقتصادی و اجتماعی کشور است که باعث ناامیدی و سرخوردگی جوانان شده است و نمودار و آمار خودکشی را به سرعت افزایش می دهد.[۵]

*علت این تقلای اصلاح‌طلبان برای آمارسازی و ادعاهای دروغ علیه ایران اسلامی، محل سؤالات و تأملات جدیست.

ایران اسلامی حتی در آمار ارائه شده از سوی دشمنان خود نیز در رتبه اول مصرف مواد مخدر در جهان نیست و هیچکس نمی‌داند آقای خضری ادعای خود مبنی بر مقام اول ایران در مصرف مواد مخدر را از کجا آورده است!؟

ضمن اینکه در حالت منطقی نیز ایران به دلیل برخورداری از رویکردهای مذهبی و امنیتی، یکی از نرمال‌ترین کشورها در بحث شیوع مصرف مواد مخدر است و معضلاتی مثل قانونی بودن مصرف مواد مخدر که در برخی کشورهای دنیا رایج است را نیز ندارد.

جالب است که خضری حتی متوجه نیست که بهتر بود ادعای خود را بر محمل جایگاه دوم و سوم استوار می‌کرد تا این حقیقت عقلانی را انکار نکند که هیچ کشوری از لحاظ میزان شیوع مصرف به گرد پای تولید کنندگان مواد مخدر و کشورهایی که مصرف برخی مواد در آنها قانونیست، نمی‌رسد!

در بحث اشاره این فرد به ابرچالش بودن بیکاری نیز بایستی بیان کرد که اولا عبارت خطرناک و من‌درآوردی «ابرچالش» را برخی محافل دولتی به اصلاح‌طلبان یاد داده‌اند! و ثانیا آقای خضری باید بداند که نرخ فعلی بیکاری در ایران ۱۲ درصد است که نسبت به ۱۰ سال قبل به میزان ۲ درصد نیز کاهش یافته است.

ضمن اینکه بخش اعظمی از مشکل بیکاری در ایران، به دلیل عدم ورود بیکاران به هر نوع شغلی است که در اصطلاح علمی به این پدیده «بیکاری شیک» می‌گویند.

به این معنی که عمده بیکاران از سطحی از معیشت برخوردارند و برای همین از پذیرش هر شغلی امتناع می‌کنند.

مقوله‌ای که اثبات می‌کند اوضاع اقتصادی در ایران بر خلاف ادعای جریان چپ، اگرچه مشکلاتی دارد اما بحرانی نیست.

خضری، ‌ قبل از این و در یک ادعای عجیب دیگر مدعی ناامیدی جوانان ایرانی شده و به جای بیکاری از «خودکشی»! با عنوان ابرچالش کشور یاد کرده بود. [۶]

قضیه جالب‌تر هم می‌شود زمانی که بدانیم این فرد در بهمن ماه سال گذشته گفته بود "در سال ۹۸ شاهد سونامی ورشکستگی صندوق های بازنشستگی خواهیم بود" و ایضا اینکه "در سال ۹۸ مشکلاتی ایجاد می‌شود. "[۷]

بدیهیست که اگر در مقابل این آمارسازی‌های دروغ، شفاف‌سازی نشود و آمارهای صحیح به مردم ارائه نگردد؛ افکار عمومی این جعلیات را واقعیت خواهد شمرد و دچار انکسار ذهنی می‌شود.

مقام معظم رهبری که چندی قبل در سخنانی تأکید کردند جمهوری اسلامی مایه مباهات اسلام است؛ ‌ بارها و بارها پیرامون خطر سیاه‌نمایی، ترویج ناامیدی و بزرگنمایی از مشکلات کشور هشدار داده‌اند.

***

منتجب‌نیا: برخی مراجع برای اسلام و جامعه مشکل ایجاد می‌کنند!

«رسول منتجب‌نیا»، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با سایت شفقنا پیرامون فتاوای مراجع تقلید گفته است:

«در حال حاضر برخی از فقها مسایلی را مطرح می کنند که وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که دلیل قانع کننده‌ای وجود نداشته است. هنوز هم برخی شطرنج و ماهی اوزون‌برون را حرام می دانند و مشکل برای اسلام و جامعه ایجاد می‌کنند و خودشان از جامعه فاصله می‌گیرند و مردم احساس می‌کنند که این فقیه و مرجع نمی‌تواند مشکل‌گشا باشد و نیازهای جامعه را برطرف کند

او همچنین در پاسخ به اینکه "آیا نمونه هایی از فتوا را می شناسید که برای شما قانع کننده نبوده و یا صدور آن از دیدگاه شما با توجه به آثار اجتماعی یا سیاسی آن نیازمند تامل و ملاحظات و مصلحت سنجی بیشتری بوده است؟ " اظهار می‌کند:

«از این موارد بسیار داریم به عنوان مثال برخی از فقها در رساله عملیه خود نوشتند که موسیقی به طور کلی حرام است، موسیقی امروز یک علم و دانش و هنر هست و ساختاری است که اگر سخنرانی ها، آواز، قرآن خواندن، گریاندن و خنداندن براساس آن معیار انجام نگیرد، نمی تواند اثربخش باشد. یک منبری و مداح وقتی به کربلا گریز می زند، اشعاری می خواند که حتماً باید این اشعار براساس معیارهای موسیقی باشند. قاریان معروف قرآن همه براساس ضوابط موسیقی قرآن قرائت می کنند تا این قرائت اثرگذار، دلنشین و زیبا باشد. بنابراین موسیقی یک علم و دانش است و امروز در کشور ما هم به عنوان یک شاخه از هنر در دانشگاه تحصیل می شود.»

منتجب‌نیا می‌افزاید: یک مرجع تقلید در رساله خود می نویسد موسیقی به طور کلی حرام است، معامله ادوات موسیقی حرام و ممنوع است، این امر به معنای این است که یک علم و دانش و هنر را به طور کلی تحریم کنیم. [۸]

*انتظار این بود که آقای منتجب‌نیا که خود نیز معمم هستند؛ ‌ پاسدار حریم مرجعیت و فقاهت باشند نه اینکه در مقام افکندن شبهات بی‌پایه قرار بگیرند.

اختلافات فقهی و تضاد برخی فتاوا یک امر پذیرفته شده در میان مراجع عظام و در میان مقلدین آنهاست و بر خلاف ادعای منتجب‌نیا، مشکل خانمانسوزی هم در این بابت در جامعه و در اسلام ایجاد نشده است.

ماجرای «دلیل قانع‌کننده برای یک فتوا» نیز همان شبهه قدیمی است که قبول نسخه دارویی از یک پزشک را روا می‌داند اما قبول یک فتوا از یک مرجع تقلید را منوط می‌کند به قانع شدن!

قیاس ممنوع بودن موسیقی و آلات موسیقایی لهوی با اصوات و الحان قرآنی و یا خرید و فروش آلاتی که در برنامه‌های مفید استفاده می‌شوند نیز شبهه‌ای است که ما آنرا به اقتراح مخاطبان محترم می‌گذاریم. [۹]

***

۱_ mshrgh.ir/۸۳۶۲۸۰

۲_ https://etemadonline.com/content/۳۵۰۲۸۳

۳_ www.irna.ir/news/۸۳۵۱۲۰۳۱/

۴_ mshrgh.ir/۹۷۹۴۴۰

۵_ https://etemadonline.com/content/۳۴۹۳۸۶

۶_ mshrgh.ir/۹۹۲۱۸۰

۷_ mshrgh.ir/۹۳۴۸۰۳

۸_ https://fa.shafaqna.com/news/۸۲۲۰۳۶/

۹_ http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=۹۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    48 3
    انبیا نسانها را از خواب خوش غفلت بیدار می کردند
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      47 3
      باز هم لجن پراکنی های جریان اصلاح (افساد) طلب
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      27 3
      مشکلاتی که اصلاح طلبان برای جامعه ایجاد کرده اند به مراتب بغرنج تر و پیچیده تر است .
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      23 1
      مگه دولت اصلاحات الان سرکار نیست؟مشکل خود اصلاحات.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      19 0
      البته انبیا با کردار خوب مردم را جمع می کردند. آیا این جماعت اصلاح طلب در این 7 سال دولت داری خواب بودند؟ آن موقع که دم از اقتصاد جهانی می زدند و تمسخر می کردند تولید داخل را خواب بودند؟ آن موقع که دلارها به تارج رفت خواب بودند؟ مردم تحصیل کرده و فهیم ایران فریب این دروغ گویان را نخواهند خورد
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      16 4
      شما میلیاردی ببرید، مردم میلیون برای شما تظاهرات کنند، فکر نکنم احمق های شما به میلیون برسند
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    39 4
    سه میلیون نفر؟ اما چند هفته بعد شد 2 هزار نفر که خخخخخخخخخخخخخخ
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    36 2
    علوی‌تبار در تکمیل اظهارات خود تصریح می‌کند: در جنبش اجتماعی نیز فرودستان جامعه به روش مسالمت آمیز، حرکت‌های دسته جمعی سازمان یافته‌ای را –در خیابان‌ها- انجام می‌دهند و خط قرمز آنها، خشونت است اين بابا اينو نميفهمه كه در ادامه كار از دست اين جناب خارج ميشه و ديگران موج سواري ميكنند مثل همون دفعه قبلي كه خود ايشون ميگه حتي آب هم روي زمين نريخت بعدش كه خون ريخت ....
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      13 1
      الان جناب مدعی العموم کجاست دقیقا؟ ایا این یاوه سرایی های مفلوکانه علوی تبار مصداق تشویش اذهان و بدتر از اون تحریک عده ای احمق و زمینه سازی اولیه اغتشاشات بعدی نیست؟ کجای دنیا به این راحتی به معارضان نظام برای کد دادن به مخالفان،میدان داده میشه؟ گرچه این دسته مرتجع عقیم الفکر،ارزوی فروپاشی نظام رو به گور خواهند برد اما این نباید سبب بی تفاوتی خواص و نیروهای انقلابی بشه و اینکه هیچ برخوردی با اونها صورت نگیره.
  • سید IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    35 5
    و باز هم مهملات و خزعبلات و لاطائلات و مزخرفات و ترّهات اصلاح طلبان تهوع آور!!!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      2 5
      حالت هر روز داره بدتر میشه اقا سید اگه دکترا جوابت کردن چرا برای اربعین نمیری کربلا
  • آشفته IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    32 2
    یا جناب منتجب بهتر بگه اسلام مشکلات زیادی درست کرده، مانند ممنوعیت شرب خمر و زنا و... والله چه معنی داره آخه
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      10 0
      همینطور منع خوردن خوک و سگ گوشتشون حروم میشه . :)
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    15 5
    غلط میکنید از جنبش خیابانی دم میزنید خط قرمز تمام دولتهای پیشرفته دنیا جنبش خیابانی چند میلیونی هست. باید قوه قضائیه ورود کند تا مهره های سوخته اصلاح طلبان برای احیای خود در افشانی نکنند. آقای رسول خضری هم برای خودشیرینی از جامعه آماری خانواده خود سخن میگوید تا رویی بنمایاند از چهره جدیدی از انتخابات آتی خود آقای منتخب نیا هم مشکلات داخلی و خارجی کشور را خلاصه کرده و عصاره ای بدست آمده که میتواند هر ننه قمری را منتقد مراجع شیعه کند. باشد تا در آخرت جوابگوی نکیر و منکر باشید انشاالله
  • رحیم IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    25 1
    هر وقت بیت محترم اقای منتخب نبا در یک مکان عمومی ویلون زدند وایشون کفتر کاکل بسر خوندند حرفشون درسته نه اینکه برا دگران تجویز کنند
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      13 2
      کلک ، نکنه زیر عبا تنبک داری ؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    10 0
    مستر منتجب مرحوم گل آقا(کیومرث صابری) خدمت امام بوده و شوخی همین ادوات شطرنج و .. بوده مرحوم صابری برای خنداندن امام اظهار می کنند آقا آستین بالا بزنیداین حروم هارا حلال کنید آخر عمری یک کیفی بکنیم - حالا پیرمرد؛ مثل وضع تو است هرچه پیرتر می شوید .. می شوید. مثلا این شطرنج نباشد کدام بار اجتماع زمین می ماند . یا در دنیا کرم و سوسک و.. می خورند تمیز خوری مسلمانان زبانزد جهانیان است نجاسات بخورد مردم بدهید چی عاید شما می شود؟ فاین تذهبون یا شیخ ..(منتجب نیا)؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    14 1
    واقعیت این است که مصرف مواد مخدر به واسطه نوع تفکر و زندگی اصلاح طلبان و هوادارانشان بیشتر در میانشان شایع میباشد و این قیاس از همین موضع است....ضمنا فتنه 88 سراسر تخریب و توهین وآشوب بود و بنده خودم بعنوان کسی که در مرکز تجمعات این طیف (خیابان کارگر شمالی و اطراف) ساکن بودم اوج بی فرهنگی و بی دینی را در این اجتماعات شاهد بودم و اینگونه دروغهای شاخدار فرقه افساد طلبان را نمیتوانم باور کنم
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    11 1
    آهایی جناب، به یه شرط به آدمات بگو بریزن تو خیابون، اونم اینکه خودتم باشی، چون اساسی کارت دارم!!!
  • الف IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    9 1
    تو اینکه مردم میان تو خیابون شک نکن، اما تو اینکه برای چی منتظر بمون، تو و طایفه ی وابسته به سعودی و امریکا خوب اویزه ی گوشتون کنین، همینطور که نابودی اسراییل داره نزدیک میشه، زمان بیرون ریختن شمام باهاش میرسه..
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    9 1
    اقایون اصلاح طلب واقعا میخوایین مردم رو علیه نظام و رهبری بکشونین تو خیابون.؟!! مگه مردم ما کور و کر هستن..؟؟ یه سید علی اینجاست، سپاه و ارتش گوش به فرمان، می گه نفتکش، فردا انگلیسیش کت بسته تحویل، پهپاد، بزن.. سیل اومده، با تجهیزات برید، اردو جهادی بی مزد و منت، بسیج کنین.. امنیت این مردم فروشی نیست قابل بتن کردن نیست، نقطه زنش رو بسازین.. حوصله شمردن نیست جایی که گوش به فرمان رهبریم، اما تووووو با رئیست با هر چی وزیرت، تو قیمت یه تخم مرغ رو نمی تونی نگه داری.!!! ( من که سکوت می کنم ) شما رو نمی دونم.!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 4
    دینب اید با نیازهای مردم تطبیق پیدا کنه وگرنه از دنیای امروز عقب می ماند و مردم هم ازش فاصله می گیرند
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      4 0
      همیشه انبیا مبعوث شدند و اتفاقا چون دینشان با عادت و علاقه مردم سازگار نبود آنهمه انبیا شهید و شکنجه و آزار و اذیت شدند. اگر قرار بود دین خدا مطابق هوای نفس مردم باشد چه نیازی به آن همه مجاهدت و سختی کشیدن بود؟
  • BE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    10 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد !==> یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است: "ایران از نظر مصرف مواد مخدر پرمصرف‌ترین کشور دنیاست"!
  • عاشق امام و رهبری IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    4 0
    اخه بدبخت یان حرفهای شما را 1400ساله که کافران و یهودیان می گویند
  • رامین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 5
    نه فقط شما راست میگین مصرف موادمخدر بین جوانان ایران روزبه روز افزایش می یابد .بیکاری شیک که میگین نیم درصد بیکاران رو هم تشکیل نمیده .وضعیت اقتصادی هم قابل تعریف نیست .
  • حسن IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    15 0
    اینو همسایه هاشم نمیشناسن اومده تز میده برا ملت ایران ، همین امثال توی نادان کشورو وارد باتلاق کردین تنها راه حلی که کشور رو ریل انقلاب برمیگردونه اخراج امثال تو به آلبانی در معیت سایر لاشخوران برانداز هست شما دوزاری ها امید آل سعود و بن سلمان ابله هستین .
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    6 0
    ماهی اوزون برون رو نمی دونم ولی قطعا ادم اوزون برون(به ترکی یعنی دراز دماغ ) که همان ... قطعا برای اسلام سمی و حرام است
  • رضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    9 0
    آدمای بی شعور فتنه گر
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    10 0
    شما ها اول از فتنه 88 برائت بجویید تا ببینیم راست می گویید طرفدار خشونت نیستید.
  • عبدالله IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    11 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ باید به خدا پناه ببریم از شر عالمان دنیا پرست از خدا غافل ، چرا که: اذا فسد العالِم ، فسد العالَم ...
  • NL ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 1
    متاسفانه مواد مخدر مفت کشف شده از قاچاقچیان بخشی در داخل توزیع شده و بخش دیگر ترانزیت می شود برای همینه که با وجود گرون شدن همه چیز مواد مخدر ارزان هست همچنان
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    7 0
    آقای منتجب نیا شاه هم همین حرف را میزد، نکنه شاه بودی؟ یا شاه شدی؟ مواظب باش سر از غرب در نیاری!
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    8 0
    احمق
  • سید حسین روح بخش IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    3 0
    سلام به همه یکی از دروغها همین نسبت حرام بودن همه موسیقی ها به مراجع است، هیچ مرجع تقلیدی چنین فتوایی ندارد، همه علما، اصل موسیقی را حلال می دانند و طبق شرائطی حرام. این تذهبون جناب منتجب نیا.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      2 0
      کسی اصل موسیقی را حلال نمی داند. بلکه آوازی که غیر مطرب باشد و غنا نباشد را جایز می دانند. و خیلی فرق است بین حلال و جایز
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 6
    تظاهرات برای زمانی است که امید به تامین خواسته ای وجود داشته باشد . وقتی نظامی بی اعتبار و نامشروع می شود دیگر مورد تظاهرات نیست . می رود تا پوسیده شود تا خود به خود نابود شود . نگاه کنید از 88 تا الان را . بازار بی دین - حوزه ها بی سیاست - اقتصاد دین گریز - جوان بی مذهب و ضد مذهب . تتلو ها زیاد . مسجدها خلوت و ... اینگونه کم کم پوسیده می شود
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      1 1
      اونی که در حال پوسیدنه مغز توست!
  • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    4 0
    اقای بیسواد مراجع مشکل درست نمی کنند بلکه اشغالهائی که دین را نمی فهمند مشکل سازند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    4 0
    *حقیقتا این سطح از آزادی در هیچ حکومتی از جهان وجود ندارد که طراحان یک حرکت اعتراضی خشن در خیابان‌ها، صراحتا و در تریبون‌های علنی از راهبردهای خود سخن بگویند و کسی هم معترض آنها نشود. *** اسم این آزادی نیست. اسم این قدرت یافتن براندازان و ضعف نیروهای مدافع است. هیچ کشوری به چنین جنایاتی اجازه نمی دهد. افتخار ندارد.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    4 0
    چه کسانی باعث شدهاند خودشما ها وقتی که تمام فکر ذکر امثال ننه قمر ابتکار ننه امانی دیوانه مخفف پروانا ننه پروانا علی مطهری شورای شهری ها رفتن زنان به استادیومها باشد از مسائل مهم کشور بی خبر باشند این می شود که مصرف مواد در ایران زیاد شود *- اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ خدایا مخصوص گردان نخستین ستمگر را به لعنت من و آغاز کن بدان لعن اولی را و سپس دومی و سومی و چهارمی را *- اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ خدایا لعنت کن یزید را در مرتبه پنجم و لعنت کن عبیداللّه پسر زیاد و پسر مرجانه را و عمر بن سعد و شمر و دودمان ابوسفیان و دودمان زیاد و دودمان مروان را تا روز قیامت
  • امیرمسعود IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    4 0
    این اصلاح طلب ها عاشق انحراف جوانان بخصوص دختران هستند تا به کیف خودشون و آقازاده هاشون برسند. مردم تو رو خدا مواظب دخترانتان و همچنین پسرانتان باشید. اینها جوانان را آزاد می خواهند تا به لفت و لیس خودشان برسند.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    2 0
    *- اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ خدایا مخصوص گردان نخستین ستمگر را به لعنت من و آغاز کن بدان لعن اولی را و سپس دومی و سومی و چهارمی را *- اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ خدایا لعنت کن یزید را در مرتبه پنجم و لعنت کن عبیداللّه پسر زیاد و پسر مرجانه را و عمر بن سعد و شمر و دودمان ابوسفیان و دودمان زیاد و دودمان مروان را تا روز قیامت
  • ناشناس IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    6 0
    یه بارسال ۸۸ نظام به شما خرها شاخ انتخابات داد داشتید ایران رو لیبی وسوریه میکردیدخدا خرروشناخت که بهش شاخ نداد.ونمیدهد
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    6 0
    یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است: "ایران از نظر مصرف مواد مخدر پرمصرف‌ترین کشور دنیاست"! //حالا ایشون خودشون چی زده بودند که این آ!مار های نیش دار را اعلام کرده اند.ساقیت رو عوض کن جانم عمرم ملوسم عروسم خَدَنگم الهی برات بِلَنگم پلنگم.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      1 0
      خخخخخ احتمالا فک کرده خودش تنها کل ایرانه.!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 1
    کی پول داره اوزون بورون بخره همون بهتر حروم باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس