کد خبر 86049
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶

مولوی عبدالحمید در جلسه تفسیر قرآن در مسجد مکی زاهدان با حمله به قوانیین جزایی کشور اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را خلاف دستورات اسلام و قرآن دانست!

به گزارش مشرق، این روحانی پر حاشیه اهل سنت جنوب شرق که از عوامل اصلاح طلبان افراطی در سیستان و بلوچستان محسوب می شود در جلسه تفسیر قرآن مسجد مکی افزود: در کشور ما اگر کسی سلاح به همراه داشته باشد و یا مواد مخدر از قبیل تریاک و هروئین و... حمل کند، اعدام می شود، و گسترده ترین اعدامها مربوط به مواد مخدر است، در حالی که این مجازات اسلامی نیست!

امام جماعت مسجد مکی زاهدان، ادامه داد: اگرچه در مورد حرمت مواد مخدر هیچ شکی نیست و ضرر و زیان آن بسیار وسیع است و تهدیدی برای بشریت به حساب می آید، اما مجازات شرعی آن، اعدام به این گستردگی نیست .  مجازات اینگونه موارد تعزیر است که در تعزیر نیز حاکم و قاضی اکثرا حکم به زندان، شلاق و یا تبعید می دهد

این اظهارات قابل تامل مولوی عبدالحمید در حالی مطرح می شود که معضل قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق سبب شهادت صد ها تن از ماموران امنیتی و انتظامی و همچنین از عوامل اصلی ناامنی در جنوب شرق کشور محسوب می شود.

به نظر می آید اینگونه اظهارات سبب ایجاد برخی شبهات در میان عوام اهل سنت شده و همچنین زمینه را برای افزایش فعالیت بیشتر باندهای داخلی و خارجی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان فراهم خواهد کرد.

گفتنی است که برخی از مدارس دینی مروج وهابی گری در سیستان و بلوچستان علاوه بر دریافت کمک های دلارهای نفتی برخی کشورهای عربی منجمله عربستان سعودی از طریق برخی قاچاقچیان مواد مخدر نیز تغذیه مالی می شوند.

نکته جالب انکه مدیران این مدارس برای توجیه این مسئله فتوا داده اند که با پرداخت قسمتی از سود حاصل از قاچاق به مدارس دینی بقیه اموال حلال خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • علیرضا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    1 0
    وقتی که در برخورد با این عوامل تساهل شود نتیجه همین است
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      میخوام بگم که اینا قضیه شان فرهنگیه
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    احتمالا بخشی از منابع مالی برای تبلیغ و تروج وهابیت همانند بهاییت از طریق قاچاق وتوزیع مواد مخدر تامین میشود
  • ح ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    تو متن که ندیدم بگه اعدام غیر اسلامیه البته اعدام برای قاچاقچیان موادمخدر را غیراسلامی خواندند و دلایلش را شما صلاح ندیدید پخش کنید. بنابراین تیتر خبر و نحوه تهیه گزارشتان مغرضانه و اشتباه است.
  • کورش ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    کسی که باعث نابودی هزاران انسان به همراه خانواده هاشون میشه،باید هزار بار اعدام کرد نه یکبار
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    اهلا وسهلا مرحبا مفتی عربستانی هم در کشورداریم.اقایان فتنه گر اینهمه زحمت نکشید به عربستان برویددرهمین زاهدان خودمان نماینده فهد هست.
  • امین از زاهدان ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    کجاش مغرصانست؟ اینا اصلا قاچاق مواد مخدر رو حلال میدونن و حتی از پولش به مسجدشون کمک میکنن حتی! باید باهاشون زندگی بکنی تا میزان جهلشون رو بفهمی
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 0
    شماها چقدر بی خاصیتید که 17 نظرو جرات نکردید پخش کنید. عذاب وجدان نمی گیرید از این همه دروغ گویی؟
  • نا شناس ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    خب معلومه که باید با اعدام قاچاق چی ها مخالف باشه چون خیلی از همین قاچاق چی ها پولهارو بعد از معامله میارن خدمت آقا واسه مسجد مکی و...
  • آرش جهانشاهی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    آقای عبدالحمید . اینجا ایرانه قوانین خودش رو هم داره . شما سنی ها اگر ناراحت هستین تشریف ببرین عربستان اونجا هم خلفای راشدین هست و هم مفتی ها اینجا دیگه از این حرفها نزن . اینجا ایرانه قاتلا هم اعدام میشن
  • ناصر ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    رهبر مذهبی اهل سنت مولانا عبدالحمید از علمای ربانی اسلام می باشد چه کسی به خودش چنین اجازهایی داده که به شیخ الاسلام توهین کند هیچ مدرسه ایی از عربستان و قاچاقچیان تامین نمی شود مردم در این مناطق با جان و مال ، خود را فدای دین اسلام می کنند . وقتی که می گوید اسلام چنین گفته شما دست درازی می کنید ما مردم سیستان و بلوچستان از علما با جان و مال خود پایداری می کنیم
  • مهم نیست ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    البته وقتی بعضی از آقایان مفتی فتوی دهند که مردان در محل کار خود اگر از سینه رنان همکار خود شیر بخورند با آنها محرم میشوند !!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس