موتورسيکلت ATV-500 از جمله راهکارهاي جديد نيروهاي زميني کشورمان در افزايش سرعت عمل مقابله به شمار مي رود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، اين وسيله، يک موتورسيکلت چهارچرخ با موتور تک سيلندر با حجم 500 سي سي، چهار زمانه و خنک شونده با مايع است.
ويژگي هاي مناسب ATV-500، از جمله ابعاد کوچک، سرعت مناسب و تحرک بالا، قابليتهاي حرکتي با پايداري بالا خصوصاً در ناهمواريها (به دليل استقرار وسيله بر چهار چرخ) کاربردهاي متنوعي را براي آن فراهم نموده است. امکان به کارگيري آن در واحدهاي واکنش سريع و چابک گشتي رزمي موتوري، از جمله اين قابليت ها بوده که با توجه به فضاي جنگ نامتقارن و تمايل فرماندهان، به چابک سازي يگانهاي عملياتي، اين وسيله به طور مناسبي نقش آفرين است.
قابليت حمل انواع تسليحات نيمه سنگين همچون تيربار 7.62 م.م، راکت اندازهاي سبک آرپي جي، خمپاره اندازهاي کماندويي، حمل موشکهاي دوش پرتاب سطح به هوا مانند موشکهاي ميثاق و سهند و نيز ضدتانک مانند دراگون و ماليوتکا، تجهيزات ارتباطي و امدادي توسط ATV-500 ممکن ميباشد.
 

با توجه به وزن 337 ک.گ. و ابعاد فيزيکي اين موتورسيکلت، که طول 2120م.م.، ‌عرض1170م.م.، ارتفاع 1230م.م. امکان حمل چندين دستگاه از آن در انواع هواپيماهاي ترابري موجود در کشور، مقدور است.



هواپيماي پرسابقه سي-130 که يکي از پرکاربردترين هواپيماهاي ترابري نظامي کشور ميباشد، امکان حمل حدود 12 دستگاه، ايليوشين76 نيز حدود 27 دستگاه و نمونه ترابري هواپيماي ايران140 مجهز به درب بارگيري رمپ که مراحل طراحي آن در شرکت هواپيماسازي هساي اصفهان به انجام رسيده حداقل بين 6 تا 9 دستگاه از اين موتورسيکلت را دارند.
اين وسيله به تعداد زياد و با نمايش تنوع تجهيزات، در رژه هاي نظامي سال جاري، حضور يافته و به صورت عملياتي در اختيار يگان هاي رزمي است و به نظر مي‌رسد با توجه به تاکيد دکترين دفاعي ايران بر سرعت عمل و تحرک نيروها، اين وسيله بتواند نقش مهمي در تقويت توان و سرعت پاسخگويي نيروهاي زميني کشورمان ايفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 0
    خیلی خوبه ما باید بتونیم نوع آبیش یعنی جت اسکی هم تولید کنیم روی دریا #خیلی کاربرد داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس