‌

آناتولی گزارش داد معاون رئیس‌جمهور ترکیه و وزیر خارجه این کشور فردا در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی حضور خواهند یافت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «آناتولی»، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد «جودت یلماز» معاون رئیس‌جمهور ترکیه و «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه این کشور به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و دیگر شهدا به تهران سفر خواهند کرد.

ترکیه روز گذشته در پی شهادت آیت‌الله رئیسی یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است. این خبر را «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد. اردوغان در یک سخنرانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: «طی جلسه کابینه‌مان ما تصمیم گرفتیم برای شریک شدن در درد عمیق مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کنیم.»اردوغان همچنین گفته بود: «ما یک بار دیگر تسلیتمان را به برادران ایرانی‌مان ابراز می‌کنیم.»

بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان آن‌ها یکشنبه در هوای مه‌آلود آسمان شمال غرب کشور دچار سانحه شد و تمام سرنشینان به شهادت رسیدند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه و به همراه دیگر مقامات جهت افتتاح سد مشترک «قیز قلعه‌سی» با جمهوری آذربایجان عازم شهرستان مرزی خداآفرین شده بودند که در مسیر بازگشت بالگرد حامل آن‌ها دچار حادثه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 7
    چه کسی به رسانه های هابر و سی ان ان ترکیه اجازه داده در صحنه حادثه حضور داشته باشن و بصورت زنده گزارش بدهند!؟
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 1
      شاید رودر بایستی بخاطر دریافت پهپادهای دید در شب ترکیه!
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    2 4
    ترکها از موقعیت سو استفاده کردند و تبلیغ پهپادهای مزخرفشون رو کردند-خیلی بی شرفند
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      4 1
      اونها برای کمک اومدن و جای قدردانی داره
    • DE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      در مواقع بحرانی که هر لحظه اش طلایی است ، برای نجات جان انسان ، میشود قبول کرد که به هر وسیله ایی تمسک کرد آنهم بخاطر پهپاد دوربین شب. از بخت بد ترکیه این کمکش را تبلیغاتی کرد و محل حادثه را هم به گفته مقامات پیدا نکرد و امکانات ایران مشکل جستجو را حل کرد. بهرحال نمیتوان به مسئولین خرده گرفت چرا که عمق حادثه آنقدر بزرگ بود که همه متحیر شده بودند. اما شرح این مصیبت جان گداز در جاهایی متناقض و سؤال انگیز است. آقای رئیس دفتر میگوید هوا صاف بود ، منابع دیگر میگویند ابری و مه آلود بود و .. کاش برای حوادث بزرگ کشوری یک مرجع و یک نفر حرف بزند.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 0
    چرا کسی از چین و سوریه نیومد ؟؟؟؟
  • محمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    1 0
    انتظار بود که بشار اسد باشه که نبود و روسای جمهور ونزوئلا ترکیه آذربایجان بلاروس و نخست وزیر ارمنستان سلطان عمان از بعضی کشورها انتظار بیشتری بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس