کد خبر 1604483
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
رئیسی

رهبران کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل، ونزوئلا، بولیوی و کلمبیا در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری ایران به همراه جمعی از همراهانش در جریان سقوط بالگرد، پیام تسلیت ارسال کردند.

به گزارش مشرق، رهبران کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل، ونزوئلا، بولیوی و کلمبیا در پی شهادت «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از همراهانش در جریان سقوط بالگرد، پیام تسلیت برای دولت و ملت ایران ارسال کردند.

دولت کلمبیا ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه، به خانواده سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تسلیت گفت.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل نیز گفت که با اطلاع از این حادثه، متاسف شده است. وی به خانواده‌های قربانیان این سانحه غم‌بار، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

لوئیس آرس رئیس‌جمهوری بولیوی در واکنش به خبر شهادت رئیس‌جمهوری ایران و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد، دیدار خود با رئیسی را یادآوری کرد و بر رهبری و تعهد وی در همکاری تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری بولیوی به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه از خبر درگذشت ابراهیم رئیسی شوکه شده است، گفت: از وداع با یک انسان نمونه و یک رهبر فوق‌العاده جهان بسیار متاسفم؛ برادر ما ابراهیم، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت کشورش و دوستی بی قید و شرط برای کشور ما بود. وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرد.

میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا ضمن تکریم از ابراهیم رئیسی به عنوان دوستی بزرگ و سیاستمداری مورد تحسین، نسبت به ابن حادثه غم‌انگیز ابراز تاسف کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از همراهان رئیس‌جمهوری بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    1 0
    دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوآ هم اظهار همدردی و پیام تسلیت فرستاده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس