کد خبر 1603488
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
اقدام عراق برای ابطال گذرنامه‌ تروریست‌های ضد ایرانی

یک رسانه عربی گزارش داد که دولت عراق به دنبال ابطال گذرنامه‌های عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی است که حکومت منطقه کردستان عراق، این گذرنامه‌ها را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، بعد از اینکه منابع خبری گزارش دادند دولت عراق طی چند ماه گذشته گذرنامه تعدادی از سرکردگان گروهک تروریستی موسوم به «حزب دموکرات کردستان ایران» را ابطال کرده، روزنامه قطری العربی الجدید امروز گزارش داد که وزارت کشور عراق دستور ابطال گذرنامه «مصطفی محمد هجری»، سرکرده گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران را بدون صحبت درباره دلایل این تصمیم صادر کرده است.

العربی الجدید افزود: اما این تصمیم دولت عراق همزمان با توافق عراق و ایران در زمینه دور کردن عناصر تجزیه طلب از نوار مرزی بین دو کشور است و به نظر می‌رسد از جمله نتایج آن ابطال گذرنامه‌های عراقی عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی باشد.

این رسانه قطری گزارش داد که عراق در چهارچوب اقدامات تشدید کننده اتخاذ شده توسط دولت این کشور با هماهنگی دولت اقلیم کردستان در شمال عراق برای محدود کردن عناصر تجزیه طلب ضدایرانی و فعالیت‌های آن‌ها علیه ایران، شروع به ابطال گذرنامه‌های این عناصر کرده است.

العربی الجدید گزارش داد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد عراق گذرنامه‌های عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی را باطل می‌کند و مقامات عراقی علاوه بر پاسپورت هجری، پاسپورت‌های دیگر عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی را باطل کرده‌اند؛ گذرنامه‌هایی که این عناصر تجزیه طلب از طریق اداره گذرنامه در اقلیم کردستان و به شکل غیرقانونی دریافت کرده بودند و از طریق آن‌ها به راحتی سفر می‌کردند.

این رسانه عربی تصریح کرد: «جاسم محمد جعفر» وزیر سابق عراقی در فوریه گذشته دولت اقلیم کردستان عراق را به دلیل اعطای تابعیت و پاسپورت عراقی به عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی مورد هجمه قرار داده و اعلام کرد که این امر نقض قانون اساسی عراق محسوب می‌شود.

این وزیر سابق عراقی تاکید کرد که مناطق اقلیم کردستان تبدیل به جولانگاه عناصر تروریستی و گروه‌های تجزیه طلب علیه کشورهای همسایه شده است و در چهارچوب بازی جدید اقلیم کردستان برای جذب کردهای کشورهای همسایه و ارائه تسهیلات لازم به آن‌هاست.

پیش از این در اوایل فروردین ماه سال جاری، منابع خبری اعلام کردند که دولت عراق به ابطال گذرنامه چند سرکرده گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران مبادرت کرده است.

به گفته این منابع، پس از ابطال گذرنامه سرکرده گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران یعنی مصطفی هجری، دولت عراق گذرنامه تعداد دیگری از سرکردگان این گروهک را ابطال کرد .

در این زمینه وزارت کشور عراق با انتشار نامه ای از ابطال گذرنامه برخی سران حزب تروریستی و ضد ایرانی دموکرات کردستان ایران خبر داد.

این گزارش حاکی است که گذرنامه و تابعیت ۶ نفر از عناصر اصلی و تاثیرگذار این گروهک تروریستی در عراق باطل شده است که اسامی آنها به این شرح است: محمد نزیف ابراهیم لطیف الله قادری، شهریار اسماعیل ابراهیم، ناهید مهران حسام الدین، کاوه رستم فتاح، دارا خالص احمد، طاهر خالد علی.

خاطر نشان می شود براساس توافقنامه امنیتی بین دو کشور ایران و عراق مقرر شده تا تحرکات گروه‌های تروریستی و مخالف جمهوری اسلامی ایران در مناطق شمال عراق رصد و سران این تحرکات از این‌مناطق اخراج شوند .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خيلی خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس