کد خبر 1603374
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی را بشناسید. در این مقاله در مورد مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم.

مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا است که روزبه روز بر تعداد علاقه‌مندان آن افزوده می‌شود. موسسات و کلاس‌های زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که معمولا به‌صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌شود. از گذشته کلاس‌های آموزشی در هر زمینه‌ای به‌صورت حضوری برگزار می‌شدند؛ اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباطات، آموزش‌ها به‌صورت آنلاین یا غیر حضوری هم صورت می‌گیرند. از زمان همه گیری کرونا، بسیاری از کلاس‌های آموزشی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شدند. به‌گونه‌ای که آموزش آنلاین به بخش جدایی‌ناپذیر آموزش تبدیل شد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی آشنا کنیم.

شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان چه مزایایی دارد؟

این روزها با گسترش برگزاری کلاس‌های آنلاین، افراد زیادی تمایل دارند که در بهترین دوره آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنند. اما نمی‌دانند مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی شامل چه مواردی می‌شود. با آنلاین شدن این آموزش‌ها شما می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و با مقایسه ویژگی‌ها و هزینه‌ دوره‌های متفاوت، برای شرکت در یکی از این کلاس‌ها اقدام کنید. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از مزیت‌های شرکت در این کلاس‌ها را بررسی کنیم.

صرفه‌جویی در زمان

یکی از مزایای کلاس‌های آنلاین این است که دیگر نیازی به حضور در کلاس و صرف هزینه و زمان برای رفت و برگشت نیست. در واقع می‌توانید در هرجایی که هستید در کلاس مورد نظر شرکت کنید. شرکت‌ در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی این امکان را فراهم می‌سازد که فعالیت‌های خود را به‌صورت فشرده و بدون اتلاف وقت انجام دهید.

فرصت انتخاب مکان کلاس

برای شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان و هر کلاس آنلاین دیگری به راحتی می‌توانید در اتاق خود، دفتر کار و هر جای دیگری حضور داشته باشید. فقط کافی است یک وسیله الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و … را در اختیار داشته باشید تا بتوانید در کلاس مورد نظر خود شرکت کنید. در نتیجه دیگر نیازی نیست برای شرکت در کلاس همیشه در یک زمان و مکان معین حاضر باشید.

فرصتی مناسب برای افزایش اعتماد به نفس

برخی دانش‌آموختگان معمولا در کلاس‌های حضوری درگیر مشکلاتی مانند عدم اعتماد به نفس می‌شوند و همین امر تمرکز و قدرت یادگیری آن‌ها را کاهش می‌دهد. اگر شما هم جزو افراد خجالتی هستید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌ آنلاین زبان انگلیسی مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف را بسنجید. با کشف مهارت‌های نهفته در خود، به راحتی می‌توانید به خودباوری رسیده و مهارت‌های خود را در جهت دستیابی به اهداف‌تان تقویت کنید.

امکان تعیین سطح به صورت آنلاین

شاید فکر کنید با شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان از برخی امکانات مثل ارزشیابی و آزمون محروم می‌مانید. اما باید توجه داشته باشید که امروزه امکان ارزشیابی به‌صورت آنلاین فراهم شده و حتی تعیین سطح به‌صورت آنلاین هم ممکن است. تعیین سطح یکی از مهم‌ترین مراحل تدریس زبان انگلیسی است که باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود و با مشخص شدن سطح شما در زبان انگلیسی دیگر نیازی نیست مطالبی را که از قبل می‌دانستید، مجدد آموزش ببینید.

مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی

امکان بازبینی کلاس

برای شرکت در کلاس‌های حضوری لازم است تا دائما مطالبی را که مربی تدریس می‌کند، بنویسید. اما کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی، ضبط کلاس را امکان‌پذیر می‌کنند تا دانش‌آموختگان بتوانند در صورت نیاز دوباره کلاس را با همان کیفیت بار اول ببینند. بنابراین یکی از بهترین مزایای شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی این است که می‌توانید در طول سفر هم در این کلاس‌ها شرکت کنید یا مشاهده آن قسمت از دوره آنلاین را به زمان دیگری موکول کنید.

افزایش مهارت خودآموزی

در کلاس‌های آنلاین، بخشی از فرایند آموزش یا بهتر بگوییم یادگیری بر عهده یادگیرنده است. به طوری که مهارت خودآموزی یادگیرنده به شدت تقویت می‌شود. بنابراین شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی این امکان را فراهم می‌کند که مهارت خودآموزی یا خودخوانی یادگیرنده تقویت شود و زبان‌آموز بعد از مدتی بتواند به راحتی برخی مطالب را خودآموز یاد بگیرد.

امکان برگزاری گروهی و خصوصی کلاس‌ها

همان‌طور که کلاس‌های حضوری به‌صورت گروهی و خصوصی برگزار می‌شود، این امکان برای کلاس‌های آنلاین هم وجود دارد. زبان‌آموزان می‌توانند با توجه به شرایط خود در کلاس‌های آنلاین زبان به‌صورت خصوصی و گروهی شرکت کنند.

معایب محدود آموزش آنلاین زبان انگلیسی

در لیست مزایا و معایب آموزش زبان انگلیسی قصد داریم برخی از اشکالات این نوع آموزش‌ را هم بیان کنیم. یقینا‍ مزایای کلاس‌های آنلاین به مراتب بیش‌تر از معایب آن خواهد بود. اما بد نیست به معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی هم بپردازیم و تصمیم گیری درباره شرکت در این کلاس‌ها یا عدم شرکت در آن را به شما بسپاریم. برخی از ویژگی‌های منفی یا معایب شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین زبان انگلیسی عبارتند از:

اختلال در ارتباط اینترنتی

یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی، اختلال در ارتباط اینترنتی است. قطعی صدا، تصویر و… از جمله اختلالات معمول در کلاس‌های آنلاین هستند. این اختلالات ممکن است به‌صورت دو طرفه بروز کنند. به این معنا که ممکن است صدا و تصویر هم برای استاد و هم برای زبان‌آموز قطع شود. در این صورت است که کیفیت یادگیری کاهش یافته و میزان قابل توجهی از زمان کلاس تلف می‌شود.

عدم ارتباط به‌صورت حضوری

حضور فیزیکی استاد و زبان‌آموز تاثیر زیادی در میزان یادگیری دارد. یکی از مهم‌ترین معایب آموزش آنلاین این است که افراد به‌صورت فیزیکی در کلاس حضور نخواهند داشت و به همین دلیل ممکن است زبان‌آموز تمرکز کافی در زمان برگزاری کلاس نداشته باشد. بنابراین کلاس‌های آنلاین برای افرادی که حضور استاد در میزان یادگیری‌شان تاثیر مثبت دارد، مناسب نخواهد بود.

کاهش تعامل بین استاد و زبان‌آموز

در کلاس‌های حضوری تعامل بین استاد و زبان‌آموز به مراتب بیش‌تر از کلاس‌های آنلاین خواهد بود. در کلاس‌های حضوری استاد به راحتی می‌تواند از زبان‌آموزان سوال بپرسد و مشارکت آنان را به صراحت مشاهده کند. اما در آموزش آنلاین این امکان به شدت کاهش پیدا می‌کند و استاد به راحتی نمی‌تواند متوجه میزان یادگیری زبان‌آموزان شود.

سخن پایانی

با توجه به اینکه زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا است، خدمات زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی در سراسر دنیا ارائه می‌شود. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی، آموزش آنلاین به بخش جدایی‌ناپذیر دنیای علم تبدیل شده است. صنعت آموزش زبان انگلیسی نیز از این امکانات در جهت بهبود کیفیت آموزش بهره‌مند شده است. به طوری که معمولا آموزش‌های زبان انگلیسی به‌صورت ترکیبی از آموزش آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی پرداختیم؛ البته مزیت‌های شرکت در این کلاس‌ها بسیار بیش‌تر از معایب آن است. اگر شما هم می‌خواهید بدون حضور در کلاس، زبان انگلیسی را آموزش ببینید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. سفیر گفتمان یکی از آموزشگاه‌هایی است که کلاس زبان آنلاین را برای فراگیران زبان انگلیسی برگزار می‌کند تا از هر جای ایران در این کلاس‌ها شرکت کنند و در صورت نیاز جلوی افزایش هزینه‌ها گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت نام در این کلاس‌ها از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان سفیر در ارتباط باشید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس