کد خبر 1603358
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

مدیرعامل پتروشیمی اروند از آمادگی این شرکت برای عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه خبر داد و گفت: عرضه محصولات پی‌وی‌سی پتروشیمی اروند با اجرای طرح توسعه دو برابر می‌شود.

به‌نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، محمدرضا کریمی در تشریح دستاوردهای شرکت پتروشیمی اروند در سال گذشته و برنامه‌های آینده بیان کرد: همه شرکت‌های ایرانی، مشاوران پتروشیمی اروند و توسعه این مجتمع را توسعه و تقویت توان داخل و شرکت‌های وابسته داخلی می‌دانیم که می‌تواند به خلق ثروت بیشتر برای کشورمان منجر شود.

وی بهره‌گیری از خدمات ایرانی را از راهبردهای تعریف‌شده در شرکت پتروشیمی اروند برشمرد و تصریح کرد: در زنجیره تأمین از تخصصی‌ترین تجهیز تا مواد شیمیایی و مهم‌ترین کاتالیست‌ها را داخلی‌سازی کرده‌ایم و اکنون به‌دنبال دریافت دانش و خدمات ایرانی هستیم تا بتوانیم خوراک بیشتری برای واحدهای پایین‌دست تأمین کنیم و افزون بر سودآوری پایدار برای کشور، به توسعه و تولید گریدهای تازه‌تر تخصصی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند مخالفت با رقابت در بازار پی‌وی‌سی را از دیگر سیاست‌های اعلام‌شده شرکت دانست و تأکید کرد: با رقابت در بازار پی‌وی‌سی مخالفیم و باید رقابت را به صفر برسانیم و هر شرکت به محصولات ما نیاز داشت به‌راحتی بتواند نیاز خود را تأمین کند و کالاها عرضه شود. می‌خواهیم در کنار برطرف‌کردن بازار رقابتی و عرضه بالا، صادرات را نیز به عهده بگیریم که با اجرای طرح توسعه پتروشیمی اروند، در سه سال آینده رقابت را از بین خواهیم برد و عرضه محصولات پی‌وی‌سی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

کریمی با اشاره به به کمبود محصول پی‌وی‌سی و نیاز بازار غرب آسیا به این محصول، تصریح کرد: تنها در خاورمیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کمبود پی‌وی‌سی داریم که از آمریکا، اروپا و چین وارد می‌شود. این نشان می‌دهد که نیازمند طرح‌های جدید در منطقه هستیم و اگر بتوانیم کمبود پی‌وی‌سی منطقه را تأمین کنیم، بی‌شک می‌توانیم بازار منطقه را به‌صورت کامل در دست بگیریم و این نوعی ظرفیت و فرصت است.

وی وجود ظرفیت‌های توسعه زنجیره پی‌وی‌سی در کشور را از عوامل جذابیت برای اجرای طرح‌های در دست مطالعه برشمرد و افزود: خوراک اصلی پی‌وی‌سی نمک است که از آب دریا استحصال می‌شود. ما بیشترین سواحل و دسترسی دریایی را داریم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید به‌سوی اقتصاد دریامحور حرکت کنیم و از این ظرفیت بهره کافی ببریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، احداث واحد گرید بهداشتی سود پرک را دیگر برنامه توسعه این شرکت با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس خواند و تصریح کرد: در پتروشیمی اروند ۶۶۰ هزار تن کاستیک صددرصد تولید می‌کنیم که یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن کاستیک ۵۰درصد است. در کشور نظیر این گرید تولید نمی‌شود و برای تولیدکنندگان سود پرک در کشور جای نگرانی نیست. به‌طور معمول هر جایی که سرمایه‌گذاران در صنایع پایین‌دستی ورود کنند، ما ورود نمی‌کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید با مشارکت مردم؛ یعنی جایی که مردم می‌توانند ورود کنند ما هم کمک کنیم و بتوانیم تولید را با کمک مردم افزایش دهیم.

کریمی همچنین با اشاره به تولید پایدار مجتمع گفت: پتروشیمی اروند با رفع تنگناهای تولید به ثبات قابل قبولی در تولید پایدار رسیده و این نوید را می‌دهد که خوراک شرکت‌های وابسته به محصولات شرکت پتروشیمی اروند ازجمله پتروشیمی‌های بندر امام، خوزستان، کارون، غدیر، آبادان و هگمتانه با پایداری بیشتری تأمین خواهد شد و نگرانی بابت خوراک نخواهند داشت.

وی افزایش تولید در کنار تولید پایدار را دیگر دستاورد این شرکت برشمرد و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که افزایش تولید را در شرکت‌های پایین‌دست خود می‌بینیم. افزایش تولید شرکت‌های وابسته به محصولات پتروشیمی اروند زمانی اتفاق می‌افتد که پایداری در دریافت خوراک داشته باشند. این موضوع محقق شده و نفع آن را در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی کشور شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند همچنین درباره عرضه سهم بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره کلر و پی‌وی‌سی کشور در بازار سرمایه گفت: برای ورود به بازار سرمایه زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهایی لازم است. خوشبختانه زیرساخت‌ها و پیش‌نیازها را آماده کرده‌ایم. هر زمان که سهام‌دار عمده صلاح دید، آماده ورود به بازار سرمایه هستیم و خوشبختانه سیستم‌های مالی، سیستم‌هایی که نیاز بورس و شفاف‌سازی در بورس است به‌صورت کامل آماده و در سرویس هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس