.

بایدن در بخش توقف ارسال مهمات برای اسرائیل، به محموله ۱,۸۰۰ تیر بمب ۲ هزارپوندی و ۱,۷۰۰ تیر بمب ۵۰۰ پوندی اشاره می‌کند که فعلا طبق گفته لوید آستین وزیردفاع آمریکا به اسرائیل تحویل داده نشده است.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ عملیات طوفان الاقصی و حوادثی که در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ برای رژیم صهیونیستی رقم خورد با مظلوم نمایی و قیافه حق به جانب گرفتن به دنبال جلب حداکثری حمایت امریکا در راه جنایات جنگی خود در نوار غزه باشد.

کاخ سفید و پنتاگون نیز در ماه های نخست درگیری چه در غزه و چه در جنوب لبنان حمایت کامل و حداکثری از اسرائیل و دولت نتانیاهو انجام دادند اما حجم بالای جنایات جنگی، اعتراضات گسترده جهانی علیه اسرائیل و امریکا به عنوان حامی اصلی این رژیم و البته ناکامی در راه اشغال کامل غزه و نابودی حماس به تدریج مقامات واشنگتن را در مورد ادامه حمایت از اسرائیل به تردید انداخت.

دستان خالی اسرائیل برای حمله به رفح و لبنان/ وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد +تصاویر


تا اواسط ماه فوریه ۲۰۲۴ روند حمایت سیاسی و ارسال سلاح برای ارتش رژیم صهیونیستی از سوی امریکا ادامه داشت؛ به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی، آمریکا از ۷ اکتبر تا اواسط ماه فوریه بیش از ۱۵۰۰۰ بمب هواپرتاب و ۵۷۰۰۰ گلوله توپ را به اسرائیل منتقل کرده است.

بیش از ۱۰۰ تیر بمب سنگرشکن ۲۰۰۰ پوندی BLU-۱۰۹ یا GBU-۳۱v۳، بیش از ۵۰۰۰ بمب Mk-۸۲، حدود ۵۴۰۰ بمب Mk-۸۴، حدود ۱۰۰۰ بمب GBU-۳۹ و ۳۰۰۰ بمب هدایت ماهواره‌ای سری JDAM و ۵۷۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ م‌م توسط آمریکا به اسرائیل داده شده است.

دستان خالی اسرائیل برای حمله به رفح و لبنان/ وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد +تصاویر


در اوایل نوامبر ۲۰۲۳، شبکه خبری آمریکایی بلومبرگ اعلام کرده بود که پنتاگون به طور مخفیانه کمک های نظامی خود به اسرائیل را افزایش داده است، از جمله بمب‌ها و موشک‌ها و تجهیزات پیچیده‌تر مانند هزاران موشک هلفایر که به طور گسترده توسط اسرائیل در جنگ غزه استفاده شده است.

اما با طولانی شدن هر چه بیشتر جنگ در غزه و بلند شدن صدای اعتراضات جهانی به جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، به تدریج دولت جو بایدن ناچار به تغییر موضع در خصوص ادامه عملیات نظامی اسرائیل در غزه شد.

دستان خالی اسرائیل برای حمله به رفح و لبنان/ وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد +تصاویر


با نادیده گرفتن توصیه های دولت امریکا از سوی کابینه نتانیاهو، کار به تهدید مستقیم کاخ سفید علیه صهیونیست ها نیز کشیده شد و آنها اعلام کردند در صورت قصد اسرائیل برای حمله زمینی به رفح اقدام به تحریم تسلیحاتی اسرائیل خواهند کرد.

جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با CNN گفته درنتیجه بمب‌ها و دیگر مهمات ارسال شده توسط آمریکا، غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند، چرا که اسرائیل از آنها در نقاط پرجمعیت استفاده کرده است، بایدن افزود من به اسرائیلی‌ها گفته‌م که اگر به سمت رفح بروند مهمات تهاجمی مورد نیاز آنها تأمین نخواهد شد.

دستان خالی اسرائیل برای حمله به رفح و لبنان/ وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد +تصاویر


این اظهارات بایدن درحالی گفته شده که چند روز از حمله اسرائیل به رفح‌ می‌گذرد؛ بایدن در بخش توقف ارسال مهمات تهاجمی برای اسرائیل، به محموله ۱,۸۰۰ تیر بمب ۲ هزارپوندی و ۱,۷۰۰ تیر بمب ۵۰۰ پوندی اشاره می‌کند که فعلا طبق گفته لوید آستین وزیردفاع آمریکا به اسرائیل تحویل داده نشده است.

البته جو بایدن افزود که آمریکا از تأمین امنیت اسرائیل دست نکشیده و تأمین مهمات برای سلاح‌هایی که در دفاع از اسرائیل استفاده می‌شود، از جمله موشک برای سامانه گنبد آهنین سرجای خود است.

همچنین لوید آستین در گفت‌وگو با سناتورهای آمریکایی گفته اسرائیل سلاح‌های مناسب(رفح) را دارد.

او گفته بمب‌های کم‌قطر(SDB)، که یک سلاح دقیق است، در یک محیط متراکم بسیار مفید است و به اندازه بمب ۲,۰۰۰ پوندی خسارات جانبی ایجاد نمی‌کند، او گفت که آمریکا می‌خواهد ببیند اسرائیل عملیات‌های "دقیق تری" انجام دهد.

اما بحث تحریم تسلیحاتی اسرائیل موجب خشم و نگرانی برخی سناتورهای جمهوری خواه در کنگره امریکا شده است.

در همان جلسه سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام با خشم به وزیردفاع آمریکا گفته که اگر سلاح‌های لازم برای نابودی دشمنان اسرائیل را در زمان خطر بزرگ متوقف کنیم، بهای آن را خواهیم پرداخت، اینکار بی‌فایده است و درست نیست.

گراهام گفت: به اسرائیل آنچه را که برای جنگیدن در نبردی که "نباید در آن شکست بخورد" را بدهید.

وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد

برای سالهای طولانی رسانه ها به ویژه طرفداران غربی رژیم صهیونیستی دروغی بزرگ را به خورد مخاطب داده بودند که کارخانه جات تسلیحاتی اسرائیل نظیر IAI، رافائل، البیت و ... بخش بزرگی از نیازهای این رژیم را تامین کرده و علاوه بر اینکه آنها تا حد زیای خودکفا هستند محصولات خود را به کشورهای خارجی نیز صادر می کنند.

اما جنگ اخیر در غزه و معضل کمبود مهمات توپخانه و بمب های هواپرتاب وابستگی شدید اسرائیل به امریکا را نشان داد.

دستان خالی اسرائیل برای حمله به رفح و لبنان/ وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد +تصاویر


در واقع اسرائیل تقریبا هیچ سلاح مهمی را در خاک سرزمین های اشغالی تولید نمی کند بلکه کلیه این تسلیحات مشهور نظیر گنبد آهنین و موشک هایش، فلاخن داود و موشک هایش، بمب و موشک های دورایستا نظیر دلیله و اسپایس و حتی مهمات ۱۵۵ میلیمتری توپخانه را مستقیما از امریکا دریافت می کند.

این موضوع به این شکل است که کمپانی های مشهور امریکایی نظیر ریتئون و لاکهید مارتین موظف اند بخشی از خط تولید خود را به ساخت کیت های هدایتی تسلیحات اسرائیلی اختصاص دهند، آنها را به اسرائیل ارسال کنند تا نیروی کار اسرائیلی کیت آماده ارسال شده را روی بمب های هواپرتاب یا موشک خامی که باز هم توسط امریکا ارسال شده ببندند و آن را به نام سلاح ساخت اسرائیل معرفی کنند!

نکته جالب ماجرا این است که کلیه این فرآیند با هزینه ایالات متحده انجام می شود اما در نهایت اسرائیل این تسلیحات را به مشتریان خارجی صادر کرده و درآمدزایی نیز می کند!

دستان خالی اسرائیل برای حمله به رفح و لبنان/ وقتی تحریم بایدن توهم "خودکفایی نظامی اسرائیل" را آشکار کرد +تصاویر


مجموعه این نکات و احتمال ادامه تحریم تسلیحاتی اسرائیل موجب شده تا شک و تردید در خصوص توان اسرائیل برای ادامه نبرد در نوار غزه ایجاد شود؛ همچنین عمده کارشناسان معتقدند با وضعیت فعلی اسرائیل به هیچ عنوان توانایی ایجاد جبهه جدید در جنوب لبنان و درگیری تمام عیار با حزب الله را نخواهد داشت و ذخایر تسلیحاتی این رژیم تنها پس از گذشت چند هفته به پایان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    30 12
    مرگ بر اسراییل
    • بختیاری IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      9 1
      اسقاطیل و تمام چهارپایان در اختیارش خصوصا چهارپایان مخفی و آشکار در ایران همه و همه رو در روی حضرت عزرائیل شدند فقط یک اشاره مانده تا ارسال قطاری خوک صفتان،منافقین و خائنین به قعررررررر جهنممممممم،خداراشکر راه در رو ندارند و جمیعا در دسترس هستند بعد از نابود کردن قوم اشغالگر سامری نوبت خوک صفتان گوساله پرست مخفی در سایر کشورهاست.تا آخررررررررررین نفر سقط خواهید شد.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      2 3
      فعلا اسرائیل درگیره بگذارید فارغ بشه .....
    • ساسان IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 3
      دوره ۴ ساله بایدن که احتمالا تمدید نخواهد شد با آمدن دوباره ترامپ ، فرصت تاریخی بود برای ساختن و رونمایی بمب فلان که دیگه تکرار نخواهد شد
    • علوی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      4 1
      جواب حاجی از سه راه جوبشور قم: مگه خبر نداری اسرائیل فارغ شده خ خ خ خ خ خ خ خ خ
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    8 2
    پس بای بای
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    22 4
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 2
    اسرائیل نابود شدنی است
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 1
    ینی تعداد سربازها و تجهیزات اسراییلیها از حماس کمتر میشه و نهایتن شکست میخورن ؟‌
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 5
    ینی انتظار دارید حماس در میدان ارتش اسراییل رو شکست بده و عقب برونه ؟ اسراییل با این همه تانک و هواپیما و سرباز چرا باید عقب نشینی کنه ؟ حماس روی گروگانها و افکار عمومی حساب کرده نه روی جنگ میدانی . تا الان هم هیچ کدوم اینها باعث عقب نشستن اسراییل نشده .
    • ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      یک تحلیل خردمندانه هم درج شد الباقی که همه متوهم و فحاش هستند و آنچه در تخیل میپرورند را به زبان و نوشتار تبدیل میکنند
  • محسن آزاد UA ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 2
    تحریم نظامی کشورها در موقع جنگ خلاف قانون بین الملل میباشد ولی با این حال در مورد این جنگ نظری ندارم
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 1
    عالی
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    2 1
    جالب و آموزنده
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 5
    یه وجب کشور‌ بیشتر نیست ، همان کاری که ترکیه انجام می دهد اسرائیل در سطح بالاتر انجام می دهد، مونتاژ کاری ، مونتاژ کاری ، مونتاژ کاری به شکل ابتکاری به اسم تولید و فروش آن به اسم خود .
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      عصبانیت جمهوری اسلامی از پیشرفت موشکی و پهپدی ترکیه و در کل پیشرفت صنعت نظامی ترکیه نمایان هست صادرات نظامی ترکیه ۲برابر پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 0
    به دو هفته نمیرسه آمریکا تجهیزش میکنا یا از طریق واسطه ها میرسونه. مرگ بر آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش و انگلیس خبیث
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 2
    منکه رفتم چین
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 4
    سه تا علم هر کشوری داشته باشه می تونه بگه که من ساختم ، اول علم متریال و‌مواد دوم علم الکترونیک و آی سی سوم علم کامپیوتر و برنامه نویسی‌ که جمع کردن این سه تا پول زیاد و زمان زیاد می خواد ، الان یکسری نیان بگن که هیچ‌کشوری همه چی تولید نمی کنه و چرخ از‌ اول اختراع نمی کن از این مزخرفات ، اون برای موقعی هست که خودت میتونی درست کنی ولی برون سپاری می کنی به دلایل اقتصادی و محیط زیستی و ... این که اسرائیل در حد تولید کننده و صادر کننده تسلیحات ظاهر میشه یک سیاست هست ، درست به همون دلیل که ترکیه با کمک همه کشورهای عضو ناتو تسلیحات می سازه با اقتصاد داغون ترکیه ، به ترکیه مواد اولیه و متریال میدن ، آی سی میدن ، آزمایشگاه میدن ، کمک فنی میدن ، کمک طراحی میدن و اینجوری ترکیه شده سازنده و صادر کننده تسلیحات و همین اتفاق اما با کیفیت بالاتر در اسرائیل افتاده ، بطور مثال شوری با اون همه متخصص و خرج سرمایه پرفورمنس موتور جنگنده هاش نصف آمریکا هم نمی شد ، و الان چین میلیارد ها دلار هزینه کرده تا موتور جنگنده بومی کنه ، چین با اون عظمتش هنوز در صنعت آی سی خود کفا نشده از تایوان آی سی وارد میکنه ، چطور باور کنیم دو‌ متر کشور شده تسلیحات ساز .
  • رمضانعلی محمدیان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    2 0
    بسم الله. سیاه میکنه برای سفید سازی موجودی انبار رژیم پلید کم بشه امریکا بی درنگ پر میکندش اینها را گفتن برای آرام کردن التهابات داخلی امریکا و خواباندن حس حسادت مثل زلنسکی و روحیه مزدوران اوکراینی و کم کردن حساسیت ملتهای عرب و ترکی که حکومتشون رابطه با رژیم سفاک اسقاطیل داشته یا حکامشون دارن با امریکایی ها دل میدن قلوه میگیرن
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    مثلا بیاییم اعلامیه اش را پخش کنیم تا مردم بخوانند
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    یکسری اعلامیه هم درباره بمب اتم پخش کنیم
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 3
    اسراییل نفسهای آخرشو داره می کشه
  • یزدان IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 5
    فقط تو خوبی
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 0
    اگر لیندسی گراهام و تد کروز دو سناتور مزدور و رشوه خوار ایپکی اسرائیل و دشمن ایران حذف شوند جهان امنتر میشود.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    7 0
    حالا بایدن یه حرفی برای آرام کردن افکار عمومی زد شما زیاد جدی نگیر مثل خلیفه نوعثمانی ها اردوغان پاشا که بعد از تحریم زبانی اسراییل خط جدید کشتیرانی پشتیبانی رو چراغ خاموش راه اندازی کرد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 0
    تحریم بایدن؟ اون فقط یک شوآف و نمایش انتخاباتی هست. اسراییل نیازی به خودکفایی نداره چون اساسا ساخته دست آمریکا است برای حضور در منطقه و کانال سوئز. یک مقام آمریکایی گفت دقیقا در زمانی که بایدن حرف از تحریم می زد، محموله بزرگی به دست اسراییل رسید. ساده نباشید
  • ناشناس AE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 1
    دستان خالی؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم غزه در حقیقت توسط آمریکا اما به دست اسرائیل کشته میشوند بلایی که آمریکا در آینده با استفاده از اسرائیل سر ما هم خواهد آورد شک ندارم اگر اسرائیل بماند در آینده وسیله آمریکا برای زدن ما و تجزیه خاک ما خواهد بود
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    رژیم آپارتاید و نژاد پرست آفریقای جنوبی بیشتر از 50 سال دوام نیاورد مردم سیاه پوست و سفید پوست آفریقا به جون هم افتادن انتفاضه اتفاق افتاد و دانشجوهای دنیا تظاهرات کردن و ریگان رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشارهای داخلی و بین‌المللی مجبور شد ارسال تسلیحات به رفیق صمیمیش رئیس‌جمهور جنایتکار آفریقای جنوبی رو تحریم کنه و در آخر بخاطر فشارهای روانی اعتراضات داخلی و شورش و درگیری رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی مجبور شد استعفا کنه و بعد یه نفر دیگه رئیس‌جمهور شد و نتوانست اعتراضات رو مهار کنه و مجبور شد نلسون ماندلا رهبر سیاه پوست ها رو از زندان آزاد کنه و بعد هم همه پرسی برگزار شد و 60 درصد مردم سفید پوست آفریقای جنوبی به لغو سیستم آپارتاید و نژادپرستی رای مثبت دادند و نلسون ماندلا رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی شد این اتفاق در اسرائیل هم اتفاق خواهد افتاد اسرائیل از تاریخ محو میشه و مقامات صهیونیستی مثل مقامات پهلوی از تل آویو فرار خواهند کرد و یک حکومت فلسطینی با جمعیت عرب و یهود تشکیل خواهد شد
  • ساس IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    مردم چه می گویند ؟هنوز درب انبار بزرگ باز نشده و این بمباران ها متعلق به تسلیحات انبار فرسوده واشنگتن و تلاویو بوده است. فرایند تسلیح چیزی نیست که به اطلاع عموم برسد و و اگر می‌رسد برای تزریق اطلاعات انحرافی و کانالیزه کردن ذهن مفسران و تحلیلگران نظامی حریفان است. غزه فروخته شده و عده ای در طرف فلسطینی مشمول پاداش و هدیه سنگین قرار گرفته اند و تار و مار کردن و اخته سازی گروه های ناشناخته و مختلط و متنوع سرکش هدف طرح بوده و هست و چند صد گروه و لوا به یک هرم قدرت تزریق خواهند شد . در حقیقت موساد و سیا در حال تنبیه نیروهای انشعابی خود هستند سرمایه حماس از قطر با کنترل بانکی پنتاگون تامین می‌شده و ورژن اسلام آمریکایی و نه اسلام اخوانی ها همپیمان با اروپا از ابداعات این ۲۰۰روزه سازمان سیا است که در سپهر سیاسی آمریکا و اروپا و دول هم‌پیمان کرسی دار خواهد شد و با نفوذ دادن در آسیای مرکزی ریشه روسیه و چین را خواهد خشکاند و سبک انقلابسازی نارنجی به انقلابسازی اسلامی با محوریت فلسطین تبدیل خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس