محسن رضایی

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات جدیدی از تعداد پهپادها و موشک‌های کروز و بالستیک استفاده شده ایران در عملیات ضدصهیونیستی «وعده صادق» بیان کرد.

به گزارش مشرق،‌ سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در چهارمین یادواره گرامیداشت شهدای منطقه عملیاتی حاج عمران که در سالن همایش دهکده مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: این همایش نشان دهنده این است که مردم لرستان پای شهادت و دفاع از کشور ایستاده و همیشه در صحنه‌ها حضور دارند؛ همیشه گفته‌ام هر کسی که قصد شناخت لرستان را دارد، به منطقه حاج‌عمران و قله ۱۹-۲۵ مراجعه کند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسانی مانند هیتلر، صدام، امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها جنگ ایجاد می‌کنند که ضدبشریت، انسانیت و امنیت هستند، گفت: دفاع و مقابله، مقدس‌ترین امر در مقابل خشونت ضدبشری و ضدانسانی است.

رضایی افزود: در دفاع مقدس ما شروع کننده جنگ نبودیم بلکه دفاع‌کننده از خود بودیم، در این جنگ، ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور در ۵ استان از جمله خوزستان و کرمانشاه آواره شدند.
به گفته وی در مقابل چنین ظلم بزرگی که ۳۵ کشور از جمله آمریکا و شوروی از صدام حمایت کردند، یک اتفاق و معجزه به عنوان دفاع مقدس شکل گرفت.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن فکر نمی‌کرد جوانانی پیدا شوند که با علاقه به میدان سخت و آتشین روند: گفت: جنگ ۸ ساله، ضد انسانی بود اما باعث شد به عزت و اقتدار خود بازگردیم و سر پای خود بایستیم.

رضایی با اشاره به رشادت و غیرت تیپ ۵۷ در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: تیپ ۵۷ در ۹ عملیات مهم و بزرگ از جمله والفجر ۹، عمران، کربلایی ۴ و ۵، مرصاد و عملیات نصر حماسه آفریدند، اما در بین همه عملیات‌ها حاج‌عمران چیز دیگر است، عملیات مهم، سخت و راهبردی که تیپ ۵۷ با سلحشوری، شجاعت و غیرت اجازه نداد دشمن آرامش پیدا کند.
به گفته فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخت ترین بخش جنگ ایران و عراق در منطقه عملیاتی حاج عمران رخ داد؛ در دفاع بزرگ و عظیم تیپ ۵۷، ۳۵۵ شهید تقدیم به انقلاب شد، جنگ به ما آسیب وارد کرد اما امنیت، اقتدار، وحدت و ارزش را به ما برگرداند، پس از جنگ ملت ما یکپارچه شد.

وی با اشاره به اینکه لرستان در تمام جبهه‌ها از هشت سال دفاع مقدس تا دفاع از حرم و ناموس و امنیت حضور داشته است، گفت: مردم لرستان از همه اقشار از کشاورز، عشایر، دانشجو و حتی بانوان در دفاع مقدس حضور داشته و با تمام وجود از ایران اسلامی دفاع کردند.

۱۶۲ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۰۰ موشک بالستیک در «وعده صادق» به کارگیری شد

وی به حمله رژیم‌صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق هم اشاره کرد و افزود: در این حادثه تروریستی دشمن با به شهادت رساندن فرمانده بزرگ ما، قصد آزمایش قدرت ایران را داشت و اینکه آیا ایران، همان ایران سال ۱۳۵۷ است یا قدرت خود را از دست داده که با تدبیر و حکمت رهبری تصمیم به پاسخ گرفته شد.

رضایی در تشریح نوع پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم بر آن شد که ایران به یک نقطه معنادار حمله کند که در آن نقطه جمعیت غیرنظامی نباشد اما نظامی‌های صهیونیستی باشند، دوم آنکه باید به جایی حمله می‌کردیم که از همانجا هواپیماها آمدند و بخش کنسولی سفارت ایران را هدف قرار دادند.

وی افزود: لذا به همان پایگاه هوایی که اف-۳۵های امریکایی-صهیونیستی با آن به موضع ایران در دمشق حمله کرده بودند، حمله شد؛ که معنای آن این بود که از همان نقطه‌ای که ما را مورد هدف قرار دهید ما نیز شما را مورد هدف قرار می‌دهیم و اینکه نقطه غیرنظامی نمی‌زنیم؛ ما در کنار پاسخ دادن، قصد قدرت‌نمایی را نیز داشتیم.

به گفته فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق با ۱۶۲ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۰۰ موشک بالستیک انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    7 0
    امارهای غربی ها باز هم دروغ از اب دراومد
    • مهندس نفت IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      بعضی ها سر سفره انقلاب نشستند. ول کن هم نیستند. هرموقع بصرفه کت و شلوار میپوشند و برجام زهرمار رو به کشور تحمیل میکنند. بموقعش که لازم باشه لباس فرم سپاه میپوشند و خارج از حیطه اختیارات خودشان در مورد آمار تسلیحاتی مربوط به عملیات نظامی ایران سخن میگویند ! تفو بر تو ای دنیا ... تفو
    • سید مرتضی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      چون هیچ راداری هیچ سازمان اطلاعاتی صددرصد نمیتونه شناسایی کنه! بعدش هم ما ماهواره های بومی کافی ای برای عکسبرداری با کیفیت از محل های اصابت نداریم خب معمولا ماهواره های چینی یا خارجی دیگه ای استفاده میکنیم که معمولا گفته پخش نمیشه این تصاویر به دلیل این که ارتباط با ماهواره قطع نشه! بعدش به نظر من پهپاد ها هم اصابت داشته! چیزهای جدید جالبی یاد گرفتیم! خب اول این که درصد واقعی دفاع رژیم موقت در صورت یک حمله گسترده دوم کشورهای مدافع سوم این که باید راهی پیدا کنیم برای فرار از جنگنده های دشمن، سوم این که در جنگ اگر با هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری برای حمله استفاده کنیم منحر به خالی شدن آسمان کشور از جنگنده دشمن میشه سوم هواپیماهای انتحاری بدون سرنشین باعث فرسایش در قدرت هوایی دشمن میشه البته در آینده اون ها راه های جدیدی پیدا میکنن و ما هم انشاءالله راه های بهتر و قویتری پیدا میکنیم
  • از قافله شهدا باز مانده IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    اقا محسن عزیز اطلاعات غلط به شما دادند . می دانستند که شما برای مطرح کردن خودت سعی میکنی اخبار طبقه بندی شده را منتشر کنی . خدا آخر و عاقبت شما و من را به خیر کند
  • آرش چویل IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    برای آمار محرمانه دادن ، این خیلی مهمه که بنا به یک پشتوانه فکری باشد . البته همه عزیز هستند و اگه قرار بر این شده اطلاع رسانی بشه و قرعه به نام آقای رضایی افتاده که این خبر و بده که چیز دیگریست .
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 2
    جایی هم که نظامی ها بودن رو هم با اخطار زدید که یه وقت خدای نکرده اسراییلی کشته نشه.کاش همینقدر با مردم خودتون مهربون بودید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس