نتانیاهو

با گذشت بیش از هفت ماه از جنگ در غزه و شدت گرفتن انتقادات و اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی، اکنون بخش عمده ای از صهیونیست‌ها خواستار کناره گیری فوری دولت به رهبری بنیامین نتانیاهو شده اند.

سرویس جهان مشرق - افرایم گانور، کارشناس صهیونیست در گزارشی خطاب به دولتمردان رژیم صهیونیستی، با یاداوری وعده های انتخاباتی آنها و به دنبال آن، عدم تحقق وعده‌ها و همچنین شکست سنگین دولت نتانیاهو در تامین امنیت و حل مسائل اقتصادی، به این امر اشاره می کند که این دولت هرچه زودتر باید به فعالیت خود پایان دهد و استمرار فعالیت‌های آن، تنها به ضرر اسرائیل است.

این کارشناس در گزارش خود می نویسد:

ما رای دهندگان آخرین انتخابات اسرائیل در ۲۲ نوامبر هستیم، عصری طولانی همراه با تفرقه، درد و غم، رنج ها، شورش ها، بلایا و جنگ ها. ما که بعد از یک سلسله مبارزات انتخاباتی طاقت فرسا، خسته از وعده ها و امیدهای دروغین و آرزوی آرامش و دوباره پای صندوق های رای حاضر شدیم، شما آنجا بودید و با امیدهای فراوان به ما وعده بهار و شکوفایی دادید.

درست است که نه وعده کبوتری با برگ زیتون دادید و نه صلح، اما وعده امنیت ملی و شخصی دادید، وعده صلح، رفاه و رونق اقتصادی. اما اکنون درگیر جنگ هستیم، جنگی که پایانی برای آن هنوز متصور نیستیم و پس از گذشت بیش از هفت ماه از جنگ، امروز در مقابل شما ایستاده ایم.

ادامه فعالیت کابینه نتانیاهو، فقط به نفع دشمنان اسرائیل است
وقت آن است که دولتمردان اسرائیل کلیدها را زمین گذاشته و به خانه بروند

آیا هنوز درک نمیکنید؟ متوجه نشدید؟ آیا هنوز برای شما مشخص نیست که در تمام مسیر خود در این دولت شکست خورده اید؟ آیا از وضعیت اسرائیل و وضعیت مردم از شمال تا جنوب و به طور کلی وضعیت جهان مطلع هستید؟

یک دولت، یک رهبر با مسئولیت ملی، پس از چنین شکست‌هایی با شجاعت در برابر مردم می‌ایستد و با صدایی پرطنین می‌گفت: «دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم»، همان‌طور که مناخیم بگین، نخست‌وزیر سابق پس از جنگ اول لبنان در آن زمان گفت. شما باید کنار بروید و اجازه دهید رهبر دیگری به انتخاب مردم اسرائیل را به ساحل امن برساند.

واقعیت کنونی به وضوح ثابت می کند که وضعیت نظامی، بین المللی، اجتماعی و اقتصادی اسرائیل روز به روز بدتر می شود و اکنون تا سرحد خطر وجودی رسیده است. از این رو به نمایندگی از رای دهندگان ۲۲ نوامبر که از ادامه سیاست‌های نافرجام بسیار نگران هستند و همچنین به دلیل نگرانی از آینده اسرائیل، از شما میخواهم که به مسئولیت خود پایان بدهید. مسئولیت پذیر باشید، دیگر با سرنوشت و آینده اسرائیل بازی نکنید.

شما سعی می‌کنید شکست‌های خود را با فهرستی توهم‌آمیز از دلایل، مقصران و سرزنش‌ها توجیه کنید. مسئله شما هستید. فقط بخاطر شما این اتفاق رخ داد،بخاطر یک دولت شکست خورده، که به جای عمل به وعده ها، رسیدگی و حل به مشکلات واقعی، از اولین روز خود برای یک کودتایی قضائی دست به کار شد. به جای اینکه نگران اسرائیل و مردم باشید، نگران بقای بنیامین نتانیاهو بودید و همراه با نتانیاهو، کشور را در این قربانگاه فدا و تفرقه و نفرتی ایجاد کردید که مانند آن را ندیده بودیم.

اینجا قرار است چه اتفاقی بیفتد تا شما بفهمید که دیگر ادامه این شرایط امکان پذیر نیست؟ شما نمی توانید کشور را از دامی که به آن کشانده اید خارج کنید. ادامه این دولت شکست خورده عمدتاً در خدمت دشمنان ماست که از درماندگی و شکست شما سود می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس