کد خبر 1602629
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
یک کارخانه ماکارونی در تهران پلمب شد

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسان این اداره کل در جریان بازرسی از یک واحد تولیدکننده ماکارونی در استان تهران، خط تولید آن را، به دلیل تولید در زمان تعلیق پروانه استاندارد و نداشتن مدیر کنترل کیفیت، پلمب کردند.

به گزارش مشرق، محمدحسین طاهری، در تشریح این خبر گفت: در بازرسی مشترک بازرسان ادارات کل استاندارد، بهداشت، کار، تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت از یک واحد تولیدکننده ماکارونی در شهرک صنعتی صفادشت، خط تولید آن را پلمب کردند.

وی ادامه داد: این واحد تولیدکننده به نام ماکارونی که پیش از این پروانه کاربرد نشان استانداردش تعلیق شده بود، به دلیل نداشتن مدیر کنترل کیفیت و تولید در زمان تعلیق پروانه، تخلف کرده و برای رسیدگی‌های قانونی، به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

بر اساس ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود، تولید، توزیع، تمرکز و فروش این کالاها و خدمات بدون اخذ مجوز استاندارد ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    6 1
    اقدامی بجا در حفظ قوانین و استناردهای جهانی مخصوصا در مورد مواد غذایی که نه تنها کاربردی در مصارف داخلی دارد بلکه صادرات مواد غذایی ایران را در مراوده با استاندادهای جهانی به سراسر جهان شفاف ساخته و این خط اقتصادی را قدرتنمند میسازد .
    • کارتن خواب IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 2
      سهمشو بده فک پلمب میشود .
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 1
      وقتی یک کارخانه پلمپ میشود دهها کارگر بیکار میشوند . در این کارخانه طبق روال کار انجام شده و اگر هم مشکلی باشد با تست محصولات تولید شده میشود متوجه شد و محصولات غیر استاندارد را معدوم کرد ولی بستن کارخانه اشتباه است . البته فکر میکنم صاحب کارخانه رشوه نداده وگرنه از این اتفاقات کارخانجات دیگر را پلمپ نکرده اند
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      اینکار باید هر چه زودتر به سرانجام برسد تا نه کارگرها بیکار بمانند و نه کارخانه از حالت آماده به کار تبدیل به آهن قراضه شود.
  • GB ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    تک ماکارونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس