کد خبر 1602611
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

وزیر اقتصاد گفت: بررسی دغدغه صنف طلا و جواهر به درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت جزو دستورات رییس جمهوری است و در این راستا وزارت صمت اطلاعیه‌ای منتشر کرد که موضوع حل و فصل شد.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اعتراض صنف طلا و جواهر به سامانه جامع تجارت اظهار کرد: سوء برداشتی در این زمینه ایجاد شده بود مبنی بر اینکه اعتراض صنف طلا و جواهر به مقررات مالیاتی است.

وی افزود: اما صنف طلا عنوان کردند مساله به یکی از آیین‌نامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق مربوط می‌شود. در این آیین‌نامه تکلیفی برای این صنف درباره درج برخی اطلاعات در سامانه جامع تجارت مطرح شده است. بررسی این دغدغه صنف جزو دستورات رییس جمهوری است و قرار شده به صورت کارشناسی و قانونی موضوع مورد بررسی قرار گیرد و برطرف شود. در این راستا وزارت صمت اطلاعیه‌ای درباره سامانه تجارت منتشر کرد که موضوع صنف طلا و جواهر حل و فصل شد.

وزیر اقتصاد همچنین درباره اقدامات دولت برای افزایش تسهیلات مسکن گفت: دو اتفاق مهم در بخش مسکن می‌افتد؛ اول این‌که نرخ سود مسکن نسبت به سود سایر تسهیلات کاهش پیدا کند. طی ماه‌های گذشته شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای داد مبنی بر این‌که متقاضیان تسهیلات مسکن که عمدتا از طبقات متوسط و ضعیف جامعه هستند بتوانند با نرخ ترجیجی از این تسهیلات استفاده کنند تا بار مالی کمتری به آنها وارد شود.

خاندوزی ادامه داد: دومین اتفاق به عدد و رقم تسهیلات مربوط می‌شود که برای افزایش نیازمند افزایش شاخص‌های توانگری بانک مسکن بود. ممصوبه خوبی در این زمینه از مجلس اخذ شد مبنی بر این‌که در سال ۱۴۰۳ سرمایه بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. این افزایش از منابع متعددی که در قانون ذکر شده تامین خواهد شد. این اتفاق هم در دستور پیگیری است.

به گفته خاندوزی، بانک مرکزی، بانک مسکن، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد پیگیر افزایش سرمایه بانک مسکن هستند. این موضوع، توان بانک مسکن و میزان تسهیلات‌دهی آن را تقویت خواهد کرد. نرخ کمتر سود نیز فشار بر تسهیلات گیرندگان و مردم را کاهش خواهد داد. امیدوارم مجموع این اقدامات به دسترسی و شاخص شمولیت تسهیلات مسکن در کشور کمک کند.

وی درخصوص صحبت‌های حسینی ـ رییس بانک مسکن مبنی بر اینکه عامل ناترازی این بانک اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بوده است گفت: میزان تقاضا از میزان سپرده‌ها بیشتر شده و به همین دلیل باید سرمایه بانک افزایش یابد. اگر افزایش سرمایه انجام نشود امسال هم مانند سال گذشته مردم در پشت صف دریافت تسهیلات می‌مانند اما اگر این ١٠٠ هزار میلیارد تومان مساله ناترازی بانک مسکن را نیز حل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    وزارت صمت چرا همه جا کارشکنی و دنبال ایجاد مانع است حتما رئیس جمهور باید بگه کارتونو انجام بدهید
  • هادی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    جناب رئیسی دلش واسه همه جور جماعتی میسوزه الا کارمند و کارگر جماعت.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    کاش برای اون عده‌ای که برای فرار از مالیات زیر‌آبی‌های آنچنانی میرن (واریز وجه به کارت فروشندگان طلا توسط کسانی که خریدار طلا هستند و....!) هم یه فکری بشه!
  • علی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 0
    مالیات از طلا فروشان که باکارت دیگران کار می کنند فراموش نشود شانتاژ نکنند
  • محمد حسن طیبی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 0
    چرا همه بایت مالیات بدن ولی طلا فروش نه
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    چه جوری حل شد؟! توضیح بدهید. برجسته ترین خواسته ی آنان اینست که نگویند میزان طلایی که از گذشته در اختیارشان ، به قول خودشان از پدران طلا فروششان به ارث رسیده ، چقدر است. چرا ؟ مگر می خواهند با آنها چه کنند؟ کاسبی سالم که ترس ندارد؟ فراموش نکنیم که امروز ، طلا وجه نقدی بسیار مطمئن و در عین حال خارج از نظارت دولت برای معاملات قانونی و غیر قانونی است. آقای وزیر انشاءالله در اجرای قانون دچار لکنت زبان نشده باشید.
  • تعطیلی طلافروشیها IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    14 0
    تعطیلی مراکز فساد و تورم زایی مثل طلافروشیها به نفع کل اقتصاد و اجتماع است !!
  • مرکز پول شویی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    13 0
    مشکل اصلی اینکه بازار طلا بزرگترین مرکز پول شویی است .--- مشکل پول شویی است نه مالیات !! ---سران اصلی بازار طلا و بازیگران مهم ، نمیخواهند رد جرایم و پولهای کثیف گرفته شود !!--- لذا طلافروشهای خرد را تشویق به اعتصاب میکنند ! ---- بسیاری از طلا فروشها ( نهنگهای بازار - عوامل پول شویی ) حاضرند ده برابر میزان فعلی هم مالیات بدهند اما معاملاتشان ردیابی نشود .----- لطفا با خاطیان بازار برخورد قاطع شود .
  • شریف IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    12 0
    کلا تعطیل شوند !!
  • برخورد قاطع با محرکین !! IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    11 0
    طلافروشها خیلی وقیح شده اند .... فرار مالیاتی و برهم زدن نظم کشور .... ادب شوند !! ... برخورد قاطع با محرکین !!
  • جنایتکاران آبرومند !! IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 0
    طلا فروشها غیر از تورم و سرکیسه کردن مردم تاکنون چه داشته است ؟!!
  • ریحانه م IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    9 0
    طلافروشها با این فرار مالیاتی و درامد نجومی از خون مردم ، بسیار وقیح شده اند . لطفا برخورد قاطع با خیانتها ، سرکیسه کردن مردم ، بدرفتاری و دیگر جرایم آنها
  • سرکوب مهره های اصلی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 0
    برخورد قاطع با محرکان مفسد اصلی !!! ----- عوامل اصلی تحریک طلا فروشان سریعا خانه نشین و ادب شوند . ---- جرم :‌ اخلال در امنیت و نظام اقتصادی کشور >>>> برخورد قاطع !!! >>>>فرار مالیاتی طلافروشها (بازاریان) - پزشکان-وکلا و .... = کسری بودجه = تورم برای جامعه >>>>مهره های اصلی فاسد و معاند سریعا مجازات و سرکوب شوند .
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    دولت نباید در مقابل این صنف پولدار و نجومی بگیر کوتاه بیاد
  • صنف مکار طلافروش IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    11 0
    جالبه این صنف مکار زالوصفت، چون توی اردیبهشت اکثرا به مسافرت میروند ، اعتصابشون رو هم گذاشتن توی همین ماه که بازار راکد هست !! ++++ اگه راست میگید اسفند و شب عید تعطیل کنید !! ++++ البته طلافروشها کلا هم تعطیل باشند به نفع کشور و بقای خانواده هاست !! ++++ بازار طلا مرکز اصلی پول شویی کشور است !!!
  • رضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 0
    واسه چی به طلا فروش ها باج دادین؟ یعنی هر کی دو روز مغازش و بست باید باج بگیره؟ کار نمی کنن خب نکنن. دولت چند جا رو اعلام کنه مردم برن سکه و طلاهاشون و از اونجا بگیرن بعد ببینید طلافروش ها چطور میان در مغازه. طلا که میوه نیست که جز احتیاجات روزمره مردم باشه
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 7
    تمامی کامنتها رو یک نفر نوشته و خیلی هم عصبانی بوده. بنده خدا وقت نکرده لحن و ساختار نوشتنش رو تغییر بده.
    • علیرضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      6 0
      شما فرض کن یک نفر !!! .... شک داری که این طلافروشهای فاسد در حال مکیدن خون مردم هستند ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس