کد خبر 1602492
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
حقوق نجومی

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی گفت: ۱۹ نفر از اعضای کمیسیون به صورت کتبی موافقت کردند تا گزارش به صحن مجلس ارسال شود.

به گزارش مشرق، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی در گفت گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت گزارش تحقیق و تفحص از حقوق نجومی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف در هیئت تحقیق و تفحص نهایی شده بود و چند ماه قبل به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال شده بود.

وی ادامه داد: چندین جلسه برای بررسی این موضوع در کمیسیون گذاشتیم اما کمیسیون به حد نصاب نرسید تا نسبت به ارسال گزارش به هیئت رئیسه مجلس تصمیم گیری شود.

میرتاج‌الدینی تأکید کرد: قرار بر این شد که از همه اعضای کمیسیون برنامه نظر شان را به صورت دستی اخذ کنیم. ۱۹ نفر به صورت کتبی موافقت کردند تا گزارش به صحن مجلس ارسال شود . بنابر این هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه باید این گزارش را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

وی اظهار کرد: در این گزارش نکات اصلی که بر آن تاکید کرده‌ایم یکی تمرکز اصلی بر آسیب شناسی قوانین و مقررات برای بستن روزنه‌های قانونی پرداخت حقوق‌های نجومی بود.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه بیان کرد: حقوق‌های نامتعارف که قابل قبول نبود بیشتر از همین روزنه‌های قانونی استفاده می‌کردند و هدف اصلی ما از این تحقیق و تفحص شناسایی این روزنه‌ها بود و بستن آنها با اصلاح قوانین و مقررات که بخشی از آن را در برنامه هفتم و بخشی از آن را در قوانین بودجه سالانه انجام داده‌ایم.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: سال ۹۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع را مطالبه کردند. مجلس یازدهم به این موضوع ورود کرد و این تحقیق و تفحص را بر اساس این انجام داد که کاری ریشه‌ای و مبنایی انجام بگیرد.

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: اگر این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که ما هم درخواست کردیم این گزارش را به صحن بفرستند، هفته آینده در صحن قرائت می‌شود .در صورت نفرستادن هیئت رئیسه کمیسیون بودجه باید پاسخگو باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ... IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    تکلیف رائفی پور و نماینده 140سکه ای چیشد دروغ بود راست بود
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 0
    نه عمرا نمیرسد چون خودشان آلوده هستند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    بهتره اول از خودشون شروع کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • راه حل حقوق نجومی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    راه حل ساده حقوقهای نجومی :::: پرداخت مستقیم حقوق کارکنان دولت و بخش عمومی از خزانه :::: البته مطرح شده رلی ظاهرا نجومی بگیران مقاومت میکنند . :::: لازم است رسانه ها پیگیری کنند ........ )()()()(

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس