کد خبر 1597443
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش مشرق، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    6 0
    ما متاسفانه الان حدود 7 ساله زیردریایی به ناوگان خودمون اضافه نکردیم. نه تنها خبری از اضافه شدن کلاس غدیر نیست، که مهمتر از اون بعد از به آب اندازی یک عدد کلاس فاتح در سالها پیش دیگه سه تا زیردریایی فاتح دیگه ازشون خبری نشد. نمیدونم ماجرا چیه ، ولی لازمه به زیردریایی هامون اضافه کنیم
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      2 1
      زیر دریایی های ایران در عمق کم می تونن فعالیت کنند توان رزمی ندارند
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    2 1
    نیرو دریایی هوایی زمینی پاکستان از ایران خیلی قدرتمند تر و به روز تر است حتی در موشک هم پاکستان دست برتر را دارد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    5 1
    جالبه چین کمک کرد پاکستان جنگنده بسازه زیردرییایی بهش داد و...هیچی کف دست شما ننداخت و نفت رو میبره و پولشم نمیده
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    2 3
    ساخت زیردریایی و ناوشکن سنگین را در کلاس ماموریتی سپاه تعریف کنید، خواهید دید که هر سال حداقل یکی از هر کدام به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه خواهد شد. با نیروی دریایی ارتش شانس بیارید ۱۰ سال یکی اضافه شود، آن هم با امکانات نصفه نیمه و ناقص.
  • محمد IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    چرا چین با ما در ساخت جنگنده و ناوشکن و زیردریایی همکاری نداره؟ یعنی پاکستان اقتصاد قویتری داره؟ حتی تو بحث زیرساخت چین ارتباط بهتری با پاکستان داره. تو جریان انرژی که چین از ما نفع میبره و حتی از لحاظ بلوک بندی جهانی که ما بیشتر به نفع چین هستیم تا پاکستان. فقط وجه اشتراک چین و پاکستان اختلاف با هند هستش.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      0 0
      چون شما به همه کشورها مشکل دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس