حمله 01

شبکه سی.بی.اس نیوز بامداد پنجشنبه به نقل از «یک مقام آمریکایی» گزارش داد که ایالات متحده برای چهارمین بار در یک هفته گذشته به یمن حمله کرد و چندین محل را هدف قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌ان، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که ایالات متحده بار دیگر مواضع انصارالله یمن را هدف تجاوز قرار داد.

این چهارمین بار طی کمتر از یک هفته است که ایالات متحده به مواضع انصارالله حمله می‌کند.

تصاویری از بمباران شدید استان ذمار یمن توسط جنگنده‌های آمریکایی

حملات ایالات متحده جدیدترین تجاوز در سری اقدام‌ها علیه انصارالله است که پس از حملات هفته گذشته به رهبری ایالات متحده و بریتانیا و حمایت تعداد معدودی از متحدان دیگر انجام شد.

این تجاوز در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و ترس از گسترش بیشتر جنگ اسرائیل و حماس در غزه به منطقه صورت می‌گیرد.

یمن حمله آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف این کشور را تأیید کرد

منابع آگاه در یمن اعلام کردند که چند شهر و مناطق مختلف یمن هدف حملات آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

شبکه خبری «المسیره» یمن نیز بامداد پنجشنبه گزارش داد که حملات هوایی آمریکا و انگلیس به استان‌های «الحدیده»، «صعده»، «تعز»، «ذمار» و «البیضاء» همچنان ادامه دارد.

صابرین نیوز نیز به نقل از یک مقام یمنی گزارش داد که همچنان حملات آمریکا و انگلیس به مناطق یادشده ادامه دارد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که منطقه «طخیه» در شهرستان «مجز» در صعده واقع در شمال یمن از حملات آمریکا و انگلیس در امان نمانده است.

تاکنون گزارشی از میزان تلفات و خسارت های احتمالی این حملات منتشر نشده است.

مقام یمنی: ما به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهیم

شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به یمن با هدف شکستن محاصره دریایی تحمیل شده بر بنادر دشمن اسرائیلی صورت می‌گیرد.

این منبع نظامی تاکید کرد: هر چقدر آمریکا و انگلیس با تجاوازات خود تلاش کنند ما را از اقدام علیه کشتی‌های اسرائیلی باز دارند ما به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ادامه می‌دهیم.

یک مقام یمنی نیز در رابطه با این حملات گفت: در بمباران آمریکایی-انگلیسی امشب از نظر اهدافی که بمباران شده‌اند، چیز جدیدی وجود ندارد.

دور جدید تجاوز آمریکا علیه مواضع انصارالله یمن/ مقام یمنی: حمله دوباره آمریکا به کشورمان با هدف شکستن محاصره بنادر اسرائیل است +فیلم و عکس

دور جدید تجاوز آمریکا علیه مواضع انصارالله یمن/ مقام یمنی: حمله دوباره آمریکا به کشورمان با هدف شکستن محاصره بنادر اسرائیل است +فیلم و عکس
تصاویر منتسب به انفجارها در استان «ذمار» در پی حملات آمریکا و انگلیس به یمن که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند

ادعای مقام آمریکایی: حملات آمریکا سکوهای پرتاب موشک را هدف قرار دادند

یک منبع آمریکایی در رابطه با حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به الجزیره گرفت: نیروهای آمریکایی حوالی ساعت دو بامداد به وقت صنعا حملات خود را آغاز کردند

وی در رابطه با اهداف حملات نیز افزود: نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه سکوهای موشکی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادند. سکوهای موشکی مستقر در یمن تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی های تجاری و کشتی های نیروی دریایی آمریکا در منطقه است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا کرد که نیروهای آمریکایی با انجام حملات اخیر از حق دفاع مشروع خود استفاده کردند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله: درهای جهنم گشوده می‌شود و قدرت یمن آشکار خواهد شد

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در رابطه با حملات امشب به یمن گفت: تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن همچنان به صورت هوایی و موشکی و از طریق ناوهای جنگی به تعدادی از استان‌های مختلف یمن ادامه دارد و دشمن مدعی است که سکوهای پرتاب موشک را هدف قرار می‌دهد. اما واقعیت این است که آن‌ها سایت‌ها و مناطقی را هدف قرار می‌دهند که قبلاً بمباران شده بودند و هیچ تأثیری نداشتند.

وی افزود: این اصرار آشکار بر رفتار خصمانه و جنایتکارانه علیه کشور و مردم یمن است و از این رو جنگی آشکار است و دشمن باید انشاالله ضربات و پاسخ‌های قوی و خردکننده را تحمل کنند.

وی در ادامه گفت: به همراه پاسخ به تجاوزات دشمن موازنه بازدارندگی استراتژیک یمن نیز تغییر خواهد کرد و عملیات نظامی مؤثر و تأثیرگذار یمن گسترش خواهد یافت تا زمانی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها دریای سرخ و منطقه را ترک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این کار درهای جهنم گشوده می‌شود و قدرت یمنی بآشکار خواهد شد و یمن بار دیگر در میدان حاضر می‌شود و دست روی ماشه می‌برد و بدین ترتیب یمن گورستان آنها خواهد بود ان شاء الله.

به گزارش مشرق، اولین بار، آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

آمریکا یکشنبه و سه‌شنبه نیز بطور یکجانبه حملاتی علیه یمن انجام داد.

چهارمین دور حمله آمریکا به یمن پس از آن انجام شد که مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که «یک پهپاد شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به کشتی تحت مالکیت آمریکا» اصابت کرد و به آن خسارت وارد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • علی ایرانی IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    10 5
    ان حزب الله هم الغالبون...قران کریم. یقین دارم انصار الله و مردم مجاهد و دلیر یمن ، پوزه نجس آمریکا و انگلیس و اسرائیل را در منطقه به خاک مذلت و خواری خواهند کشاند.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 1
      آمریکایی که حریفانش ائتلاف چندین کشور بود مثل جنگ جهانی حالا چنان حقیر شده است که حریفانش گروههای مبارزین هستند.
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 1
    مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود، و اوست خدای بی‌همتای با حکمت و اقتدار. سوره: فاطر
  • احمد IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 7
    ماشاالله مردم یمن تا یکسال پیش لنگ نداشتید بپوشید حالا با آمریکا مقابله می کنید یمیرم به موشکهای ایرانی خودمان که در اختیار دارید!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      4 1
      با سلام. آفرین که از ملت مقاوم و قهرمان یمن حمایت میکنید اما نوع بیانتون میتونه خیلی بهتر باشه. ضمنا اصلی ترین سلاح محور مقاومت، ایمان به خداوند و تنها یاری دهنده در اصل خداوند متعاله. سلاح و تجهیزات زمانی کارگشاست که برای رضای خدا و در راه خدا بخواد استفاده بشه.
  • افعی CA ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 3
    با شلیک مستقیم افقی ناوهاشون رو بزنین. مثل حمله به رادارای منهدم شده در شمال اسرایل توسط حزب الله. خیلی راحته و هیچ سپر دفاعی هنوز براش وجود نداره.یا با ریز زیردریایی دارای اژدر با سرعت ماهی (کم) به ناوشون بچسبه منفجر شه یا ریموتی یا هوشمند .
    • ALIR IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      4 1
      یه ابلهی که توهم زدن را دارد- فکر میکند جنگ فشفشه است! نمی داند امریکا تصمیمش را بگیرد یمن را برای کشاورزی مناسب می کند! این را که می بینید ملاحظاتی دارد!
  • علی DE ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 2
    بهترین حمله ٧٠٠ هزار اژدر به کشتیهای دشمن اژدر برای اسکن کشتی ها بسیار مهم است
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    6 3
    یمنی ها باید ناو های تروریست های آمریکایی انگیسی رو نابود کنند؛ ایران باید برای دفاع از ملت مظلوم یمن کاری کنه و یمنی ها رو مجهز کنه.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    6 8
    مطمئنم اگه محور مقاومت میدونست اینجوری اسرائیل غزه با خاک یکسان میکنه و آمریکا یمن شخم میزنه از روز اول با تمتم قدرت وارد میشد الن دیگه فایده نداره برنده این بازی فقط اسرائیل شد تمام بعد غزه نوبت حزب الله شک نکنید که احتملا با ترور بزرگ از حزب الله شروع میشه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      4 3
      موافقم احتمال زیاد اسرائیل بعد غزه سراغ لبنان خواهد رفت
    • سید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      6 3
      با سلام. اشتباه نکنید برادر. برخلاف رژیم صهیونیستی که بسیار بی برنامه، جنون آمیز و شلخته میجنگه، محور مقاومت کاملا حسابشده و تمیز داره پیش میره. برای مثال حزب الله کاری کرده که نه اسرائیل میتونه وارد جنگ تمام عیار بشه و نه کلا خیالش از بابت شمال سرزمینهای اشغالی راحت باشه. یمن دست گذاشته روی شریان تجاری رژیم صهیونیستی. مقاومت عراق، نه تنها پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه بلکه بندر ایلات رو هم میزنه. در عین حال، صهیونیستها بابت از دست دادن بلندیهای جولان در مرز سوریه که قبلا اشغالش کرده بودند، واهمه دارند. فشار داخلی در سرزمینهای اشغالی به حد انفجار رسیده و تمام اینها در حالیه که ایران هنوز تمام عیار وارد صحنه نشده. در مقابل، صهیونیستها فقط زن و بچه بیگناه کشتند و افکار عمومی دنیا علیه اونها به خشم اومده و نقاب مظلومیتی که ده ها سال به چهره داشتند دیگه پیش مردم خریدار نداره. به فضل خدا شکستی که صهیونیستها اینبار خواهند خورد تا تاریخکِ 75 ساله شون بی نظیر خواهد بود، ان شاء الله
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 0
      سید اسرائیل تمام سنگرهای دفاعی حماس از بین برده داره همین کارم تو مرز لبنان انجام میده کاملا برا مرحله بعدی که حمله به جنوب لبنان و حزب الله فراهم میکنه یکم از فضای رسانه ای کشور خودمون فاصله بگیر تو تحلیلت مفید واقه میشه من اکثرا خبرا از رسانه های مستقل میگیرم که میگم محور مقاومت داره کامل نوک پیکان که حماس باشه از دست میده اگه نگیم از دست داده چیزی برا حماس باقی نمونده بعدشم سراغ حزب الله میرن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 3
    انصار الله جهاد في سبيل الله کردند و پداش جهاد پیروزی و نصرت الهی است. شیطان شکست خواهد خورد. ان تنصروا الله ینصرکم و یتبت اقدامکم ان الباطل کان زهوقا
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    7 11
    فقط خدا را شکر کنید فعلا دموکراتها حاکمن اگه جمهوریخواها بیان بلای صدام و قذافی را سر حوثی ها میارن
    • TR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 3
      بگو آمین یا رب العالمین بگو آمین یا رب العالمین
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 2
      انصارالله پوزه آمریکا به خاک می مالد اين مطمئن باش آمريکا درتقایل با محور مقاومت شکست های پی درپی خورده است
    • IN ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 0
      اولا اوباما بود که قذافی را سرنگون کرد. دوما جمهوری خواهان ترامپی که عاشق پوتین و کیم جونگ اون اند و با طالبان هم صلح کردند.
  • علوی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 2
    لطفا فناوری موشک های ضد هوایی را هم به یمن بدهید تا از خودش دفاع کند.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 5
    تو خاور میانه همه چیز تقریبا خوب بودا من نمیدونم این طوفان اقصا از کجا در اومد
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 0
      درسته ، اما متاسفانه ما وضع فلسطینی ها رو درک نمی کنیم . سرزمین اونها اشغال شده و سال ها طعم آوارگی و کشتار رو چشیده اند . کافیه فقط بدونیم که در 1948 ، 400 شهر و روستای فلسطینی ویران و خالی از سکنه شدند .
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 1
      جنگ حق و باطل شروع شده .آماده جنگ باش
    • سید IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 0
      با سلام. کجا خوب بود، آقاجان؟! از اول ژانویه 2023 تا 6 اکتبر بیش از دویست فلسطینی بدست صهیونیستها به شهادت رسیده بودند. یعنی میکشت اما چون نفر نفر میکشت تو دنیا سروصدا نمیکرد. توهین به مسجدالاقصی، محاصره غزه، تحقیر فلسطینی ها، تخریب خانه و شهرکسازی و در عین حال، ترورهای پیوسته ی رژیم صهیونیستی علیه شخصیتهای ایرانی و فلسطینی و لبنانی و خرابکاری در مراکز مهم و ایجاد فتنه ها و آشوبهای داخلی در منطقه و تحرکات مخرب در جمهوری آذربایجان و سوریه و کردستان و... البته خوابهایی که برای آینده غزه دیده بود. طوفان الاقصی زخمی رو باز کرد که بود ولی آشکار نبود. گاهی تحولات مهم و خوب از دل رویدادهای تلخ و ناگوار بیرون میان. یقین داریم که خدا منتقم خون زنها و مردها و بچه های بیگناهیه که طی بیش از 100 روز مظلومانه و تحت محاصره به خاک و خون کشیده شدند.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 0
    آمریکا به کمک اسرائیل آمده ایران چرا به کمک متحدش یمن نمی رود
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      1 1
      با سلام. چرا فکر میکنید ایران از صحنه غایبه؟ حضور ایران کاملا تاثیرگذاره.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 1
    عجیبه ،یعنی ارتش یمن با این همه تسلیحات موشکی و‌پهپادی که در اختیار دارد،فاقد سیستم پدافندی هوایی ست؟؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 1
      امارات وسعودی هم به پیشرفته ترین پدافند هوایی غربی مجهز بودن چرا موشک‌های وپهبادهای انصارالله ازسامانه عبور وبه اهداف تعیین شده اصابت می کرد
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 1
      ‌همین طور اسراییل پیشرفته ترین سامانه ها را جهت مبارزه با کروز ها و بالستیک ها داره اما چرا باز هم موشک ها از این سامانه ها عبور میکنند ؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 2
    آمریکا یمن را شخم میزند آمریکا عربستان نیست
    • رضا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 1
      امریکا از عربستان ضعیف تر هستند چون اعتقاد ندارند سرباز هاش ترسو هستند وگرنه موشک هایی که عربستان به یمن زد دو باره همون ها را میزند و باز هم از یمن شکست میخورد
  • Ahmadi US ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کشتی ها از کشتی های تجاری ایران تجارت می دزدند . آیا ورود کشتیهای غربی به بازارهای خلیج فارس جایز است ؟ بازارهای خلیج فارس را به بازرگانان فارس بسپارید آینده تجار ایران باید بهبود یابد و آینده اقتصاد بهبود یابد
  • یزدان IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 2
    جمهوری اسلامی چرا نطق نمیکشه
  • یزدان CA ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    داره تروریستهای کودک کش از خدا بیخبر حوثیهای بد بخت فریب خورده رو ادب میکنه و به حول و قوه الاهی بزودی به کلی تروربست نابود میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس