کد خبر 764432
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رویایی ترین جاده جنگلی ایران

جاده اسالم به خلخال، جاده ای است تماشایی و چشم نواز که از ۷۰ کیلومتری شهر اسالم در استان گیلان آغاز می گردد و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود.

به گزارش مشرق، قرار گرفتن این جاده در منطقه شمالی کشور آن را تحت تاثیر اقلیم خاص این منطقه قرار داده؛ به طوری که در اغلب فصول سال بارش باران در آن مشاهده می شود. ارتفاع زیاد جاده نیز در نزدیکی خلخال باعث شده تا دمای هوا حتی در تابستان نیز سرد باشد و تجربه ای متفاوت برایتان رقم بزند. رطوبت و مه نیز مهمان همیشگی این جاده است چرا که در همسایگی آن، دریای خزر قرار دارد و همین بر جاذبه های جاده می افزاید.

با آغاز این مسیر از شهر اسالم، ابتدا جاده‌ای پیچ در پیچ و پوشیده از درختان جنگلی پیش رویتان قرار می گیرد. با دور شدن از اسالم و حدود یک ساعت رانندگی، با دشت های سرسبز احاطه می شوید و مناظر شگفت انگیزی را خواهید دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    15 1
    بزارید این مناطق بکر باقی بمونه لطفا. منطقه ما ک نابود شد به لطف ویلاسازی و تخریب جنگل.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    16 0
    تورو خدا این جاها را معرفی نکنید. مردم ما هنوز رابطه خوبی با طبیعت ندارند و نباید به چنین جاهایی برن. شاید بی ادبی باشه اما میگم که ظرفیت طبیعت گردی را نداریم. بروید ببینید مسافران چه بلایی سر طبیعت زیبای ییلاقات رامسر و همچنین جاده زیبای کلاردشت به عباس آباد آوردند. جاهای دیگه هم همینطوره.
    • SE ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      3 2
      خیلی کوته فکری.یعنی راهش اینه؟کلا این مناطق ناشناخته بمونه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس