استان نینوا1 (9).jpg

در جریان عملیات ۱۰ روزه عملیات نیروهای بسیج مردمی، ۱۹۱۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی از کنترل عناصر تروریستی خارج شده است.

به گزارش مشرق، ۱۰ روز از عملیات نیروهای بسیج مردمی عراق در حومه شهر القیروان در شمال غرب استان نینوا ( حومه شهر تلعفر) می گذرد و تاکنون ۴۷ روستا در محورهای شرقی، جنوبی و شمالی از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

برخی از روستاهایی که در سه روز گذشته در حومه شهر القیروان آزاد شده اند، به شرح ذیل است:

« السلطان، کرکش، الکبر، عین فتحی، مسبس، ساده زوبع، نیلیه، القاهره، ام الشبایط، ام کبیره، سبایا خروش، ابولحاف، بوثه،ال مهدی،الحیات »

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای بسیج مردمی همچنین با عقب راندن عناصر تروریستی داعش توانستند ارتفاعات «الحاجم، قصب و الشیخ»، سد الخان و فرودگاه سهل السنجار را به کنترل خود در آورند.

نیروهای بسیج مردمی همچنین در عملیاتی دیگر ارتباط تروریست ها را در مسیر ارتباطی الحماتیمه - تل قصب قطع کردند.

قابل ذکر است به دلیل گرد و خاک شدید در حومه شهر القیروان، عملیات نیروهای بسیج مردمی در ۴ روز گذشته با کندی انجام شده است.

یک منبع میدانی در حومه شهر القیروان در گفت وگو با مشرق از ساماندهی آوارگان در این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر از شهروندان به مناطق امن منتقل شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: عناصر تروریستی داعش از مردم منطقه به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند و همین مسئله باعث شده عملیات با احتیاط ادامه یابد.

وی به آمار تلفات گروه تروریستی داعش در حومه شهر القیروان اشاره کرد و گفت: در ۱۰ روز گذشته ۱۷۶ تن از تروریست ها در درگیری با نیروهای بسیج مردمی به هلاکت رسیده اند.

این منبع میدانی با بیان این که گروه تروریستی داعش در درگیری ها از پهباد هم استفاده می کند، افزود: تاکنون نیروهای بسیج مردمی موفق شده اند ۱۲ پهباد تروریست های داعش را در آسمان القیروان ساقط کنند.

در جریان عملیات ۱۰ روزه عملیات نیروهای بسیج مردمی، ۱۹۱۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی از کنترل عناصر تروریستی خارج شده است. عملیات علیه عناصر تروریستی داعش در ۴ محور ادامه دارد و نیروهای بسیج مردمی به یک کیلومتری شهر القیروان رسیده اند.

به گزارش مشرق، شهر القیروان پس از شهر موصل و تلعفر، بزرگترین اتاق عملیات گروه تروریستی داعش در استان نینوا است.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    8 20
    اینها مردم کوفه هستند و هیچگاه نمی توانند به مرزهای سوریه برسند اگر می توانستند که امام حسین شهید نمی شد در کل دیدگاه ما ترکها به عراقی ها اینست که انها فقط زن دارند و مردی در میان شان نیست
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
      8 2
      کافر همه را به کیش خویش پندارد اگر منظورت از ترک اسلاف تیمور لنگ و چنکیز خان است که بحثی جداست ولی اگر منظورت اذری زبانهای ایرانی است بهتره از خودت بگوئی نه عزیزان اذریمان
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    0 2
    دوستمان خوب گفته نیروهای حشد الشعبی با یک بار بمباران امریکا از داخل خاک سوریه عقب نشینی کردند ام ارتش و سپاه مارا عراق در جنگ 15 هزار بمباران کرد و 300 هزار شهید دادیم اما عقب نشینی نکردیم
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    3 0
    خدایا داعش این همه رو یه روزه تصرف کرده بود الان نزدیک یک ساله هنوز نصف اونو نتونستن پس بگیرن...
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    3 2
    حشد الشعبی اگر وارد خاک سوریه نشود و تروریستهای داعشی را در دیرالزور و در خاک سوریه تعقیب نکند نخواهد توانست امنیت پایداری برای موصل و عراق درست کند و بزودی تروریستهای داعش و یا اردنی با تجهیز دوباره اینبار از خاک سوریه به عراق و در نهایت به ایران حمله خواهند کرد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    2 3
    حشد الشعبی با یک بار بمباران امریکا از خاک سوریه و از شحمه عقب نشینی کرد و نشان داد که انها کوفی هستند و کوفیان حتی یک میلیون نفر باشند نمی توانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس