مشعل گاز میدان نفتی دارخوین + تصاویر ماهواره‌ای

زتگنه این روزها مشغول تبلیغات برای روحانی است و فراموش کرده که خوزستان هوا ندارید و باید برای بهبود هوای این استان، مشعل‌های گاز میادین نفتی را خاموش کند.

گروه تصاویر ماهواره‌ای- سوزانده شدن گازهای همراه نفت در مشعل (فلر)، به میزان قابل توجهی آلاینده‌های زیست محیطی به اتمسفر وارد می‌کند. انتشار آلاینده‌های ناشی از سوزاندن گازهای همراه نفت می‌تواند سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازد: تحریک چشم و مشکلات تنفسی، دلیل سرطان و حمله‌های قلبی، تحریک سیستم تنفسی و تشدید آسم و برونشیت، دلیل خارش، التهاب، اگزما و تورم ریوی و تاثیرگذار بر سیستم عصبی و ناهنجاری‌های خونی.

تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده نشان می‌دهد که فلرهای میدان نفتی دارخوین همچنان در حال سوختن و آسیب‌زدن به محیط زیست است.

میدان نفتی دارخوین با نقطه قرمز بر روی نقشه مشخص شده است

دارخوین در استان خوزستان قرار دارد که این استان هر از چندگاهی با پدیده ریزگردها مواجه می‌شود و از دولت یازدهم انتظار می‌رفت که حداقل نسبت به خاموش کردن این فلرها اقدام کند تا مردم خوزستان فقط رنج ریزگردها را تحمل کنند.

مطابق با توافقنامه پاریس، ایران می‌تواند به منظور جمع‌آوری گازهای مشعل از اعتبارات مالی بین‌المللی و حمایت‌های فناوری کشورهای دیگر استفاده کند، اما دولت یازدهم تا کنون نسبت به امکان یا عدم امکان استفاده از این توافقنامه توضیحی ارائه نداده است.

موسی سوری مدیرعامل اسبق شرکت نفت وگاز پارس پس از بازدید مقام معظم رهبری از منطقه عسلویه در سال ۹۰ طی مصاحبه‌ای گفته بود: «در بازدید از عسلویه وقتی آقا به مشعل‌هایی رسیدند که شعله‌های بسیار بلندی داشت، اشاره کردند که چرا این شعله‌ها این‌قدر بلند است؟ یکی از دوستان توضیح داد که این به لحاظ فنی است. گفتند من دو سؤال دارم؛ اول این‌که آیا این شعله‌ها گاز است و ارزش اقتصادی دارد؟ گفتیم بله. آقا گفتند: دوم این‌که آیا محیط زیست را آلوده می‌کند؟ گفتیم بله. گفتند: پس باید تدبیر کنید. توجیه نکنید، تدبیر کنید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین PL ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    2 0
    گاز یک نمونه هست , حضرات دولتی منابع کشور را با بی تدبیری و عدم تعهد آتش زدند. همینطور پیش بره به لیبی میرسیم. مثلا حضرات بذر تراریخته وارد کردند که اگر با شدت جلوش گرفته نشه چند سال دیگه کشاورزی و مزارع و منابع غذایی ما را نابود خواهد کرد.
  • سربدار IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 0
    از بهمن ۹۵ به ترکیه گاز مجانی صادر میکنیم چون به متهم فساد کرسنت پستهای دولتی را دادیم
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    0 0
    حالا تازه یاد مردم خوزستان افتادی؟؟ اشتباه کردی دیر اومدی مردم خوزستان عزمشونو جزم کردند برای تغییر به نفع ملت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس