تحولات سوریه - نقشه لاذقیه

همزمان با تحرکات مشکوک تروریست ها، نیروهای ارتش سوریه توانستند یک پهپاد جاسوسی را بر فراز مناطق شمالی تحت کنترل دولت ساقط کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با تحرکات جدید گروه های تروریستی در جنوب غرب استان ادلب و مناطق هم مرز استان لاذقیه، نیروهای ارتش سوریه با انجام عملیات های دقیق شناسایی، اقدام به رصد گروه های تروریستی در این مناطق کردند.

نیروهای سوری که از احتمال حمله جدید تروریست ها در شمال استان لاذقیه در روزهای آینده مطلع شده اند، چند گروه از تروریست ها را در محورهای شمالی و شمال شرقی استان لاذقیه در شهرک ها و روستاهای «نوارة، عین الحور، الزویقات و ارتفاعات حومه » به طور دقیق رصد کردند.

همزمان با تحرکات مشکوک تروریست ها در مناطق مورد اشاره، نیروهای ارتش سوریه توانستند یک پهپاد جاسوسی را بر فراز مناطق شمالی تحت کنترل دولت ساقط کنند.

همزمان با افزایش تحرکات تروریست ها، نیروهای سوری اواخر شب گذشته با حملات موشکی و آتش توپخانه مواضع تروریست ها را در مناطق یاد شده به طور دقیق هدف قرار دادند.

در جریان این حملات علاوه بر انهدام تعدادی از پایگاه ها، حدود ۲۸ تروریست از جمله چند عنصر سرشناس کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

گروه های تروریستی در شمال استان لاذقیه و مناطق هم مرز با استان ادلب و کشور ترکیه در یک سال گذشته با نقض آتش بس در  چندین مرحله علیه مواضع نیروهای سوری حمله ور شده اند و مناطقی را به اشغال خود درآورده اند.

قابل ذکر است زمستان سال ۹۴ نیروهای سوری و مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری موفق شدند بخش وسیعی از استان لاذقیه را پاکسازی کنند.

در حال حاضر، حدود ۹۳ درصد مساحت استان لاذقیه در کنترل نیروهای دولتی و تنها ۷ درصد در اشغال عناصر تروریستی است.

کشورهای غربی سال گذشته با برقراری آتش بس، تروریست ها را در این مناطق نجات دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس