حمله به سوریه

آزادی شهرک زبدانی در حومه غربی دمشق اهمیت بیشتری دارد زیرا این شهرک در ۴۵ کیلومتری شمال غرب دمشق و ۱۱ کیلومتری مرز لبنان بهترین نقطه لجستیک تروریست‌ها برای فشار بر پایتخت سوریه بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته مرحله دوم توافق مبادله شهروندان محاصره شهرک های الفوعه و کفریا با عناصر تروریستی مستقر در حومه غربی دمشق اجرایی شد و یک پیروزی بزرگ برای ارتش سوریه و جبهه مقاومت رقم خورد.

عناصر تروریستی براساس این توافق از شهرک های راهبردی « بقین، مضایا، الزبدانی، حوش عرانی، سبنا و عرانه» در غرب استان دمشق و  در نزدیکی مرز لبنان خارج و به سوی استان ادلب منتقل شدند. با خروج تروریست ها از این شهرک ها حدود ۹۵ درصد از مناطق مرزی لبنان و سوریه پاکسازی و امنیت پس از شش سال به این مناطق بازگشت که پیروزی چشمگیری برای مقاومت حزب الله و دولت سوریه به شمار می آید.

باید توجه داشت آزادی شهرک زبدانی در حومه غربی دمشق اهمیت بیشتری دارد  زیرا این شهرک در ۴۵ کیلومتری شمال غرب دمشق و ۱۱ کیلومتری مرز لبنان بهترین نقطه لجستیک تروریست‌ها برای فشار بر پایتخت سوریه بود.

اشراف کامل بر مسیر دمشق - بیروت اهمیت شهرک زبدانی را چند برابر کرده  چرا که قطع شدن این مسیر  در طول بحران به معنای  ناامن شدن شهر دمشق بود.

در حال حاضر، فقط بخش کوچکی از جنوب غرب استان حمص ( هم مرز با لبنان ) از جمله منطقه « عرسال»  و همچنین جنوب غرب استان دمشق از جمله « بیت تیما، کفرحوار، بیت سایر، مغر المیر و بیت جن » آلوده به عناصر تروریستی است.

قابل ذکر است با تامین امنیت مناطق مرزی لبنان و سوریه مشکلات در روند انتقال تجهیزات به حداقل کاهش می یابد.

یادآوری این نکته ضروریست، تروریست ها از شروع بحران سوریه اشغال مناطق مرزی لبنان و سوریه را در دستور کار قرار دادند و با کمک های رژیم صهیونیستی توانستند بخش های وسیعی از جنوب غرب استان حمص و بخش غربی استان دمشق از جمله رشته کوه های قلمون، یبرود و شهر القصیر را اشغال کنند.

عناصر تروریستی توانستند بیش از ۶۰ درصد مناطق مرزی لبنان و سوریه را تصرف کنند اما با ورود نیروهای مقاومت حزب الله شهر القصیر به طور کامل پاکسازی  و پیشروهای تروریست ها متوقف شد.

مشرق در روزهای آینده گزارش دیگری در خصوص اهمیت پیروزی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در غرب شهر دمشق منتشر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    خدا را شکر خدایا جبهه مقاومت را موفق و موید بدار
  • Abbas.lc IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    فان حزب الله وهم الغالبون
  • ناشناس IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 0
    الحمدلله به امید آزادی کامل سوریه از چنگال تروریست های تکفیری خدا حفظ کنه همه ی کسانی رو که با تروریست های مزدور مبارزه میکنن
  • عیسی روشنعلی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    1 0
    خداوند همه رزمندگان اسلام راحفظ کند به امیدپیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس