حما سوریه

با رسیدن نیروهای با تجربه به میدان های نبرد، پیشروی عناصر تروریستی در شمال استان حماه به خصوص در شهرک راهبردی القمحانه متوقف شد.

سرویس جهان مشرق ـ یک هفته از حملات سنگین عناصر تروریستی به شمال استان حماه گذشت؛ تروریست ها با نقض صریح آتش بس در گام نخست مواضع نیروهای سوری را با خودروهای انتحاری هدف قرار دادند و در ادامه با چند هزار نیروی تازه نفس حملات سنگین را آغاز کردند.

عناصر تروریستی در این حملات از مدرن ترین سلاح های اهدایی حامیان غربی خود استفاده کردند و توانستند برخی شهرک های شمالی را اشغال کنند و به شهر حماه ، مرکز استان حماه بسیار نزدیک شوند.

در مقابل جنگنده های سوری و روسی به شدت مواضع عناصر تروریستی را در حومه شمالی شهر حماه هدف قرار دادند. اگرچه این حملات هوایی سرعت پیشروی تروریست ها را کاهش داد اما تا زمان رسیدن نیروهای ویژه و جایگزینی آنان با نیروهای کم تجربه، تروریست ها این فرصت را به دست آوردند تا برخی مواضع اشغال شده را تثبیت کنند.

اما با رسیدن نیروهای با تجربه به میدان های نبرد، پیشروی عناصر تروریستی در شمال استان حماه به خصوص در شهرک راهبردی القحمانه متوقف شد.

اگر عناصر تروریستی موفق به اشغال این شهرک می شدند، شهر حماه در معرض سقوط قرار می گرفت. درگیری های سنگین همچنان در شهرک القحمانه ادامه دارد.
 
نیروهای مقاومت به خوبی توانسته اند چند حمله سنگین تروریست ها را در شهرک القحمانه دفع کنند و ابتکار عمل را در این محور در دست گیرند.

در حال حاضر نیروهای سوری کنترل ارتفاعات زین العابدین و شهرک های کوکب، کباریه، معان، خفسین و محرده را در دست دارند.

نتیجه تحولات میدانی در محور شمالی شهر حماه نشان می دهد عناصر تروریستی به خوبی توانسته اند با کمک حامیان غربی، عربی و صهیونیستی از فرصت آتش بس برای تجدید قوا استفاده کنند و از سویی دیگر حامیان تروریست ها از جمله دولت ترکیه یک بار دیگر نشان داد طرف قابل اعتمادی در مذاکرات نیست. مشرق در آینده نزدیک گزارش اختصاصی از آنچه در شمال استان حماه گذشت، منتشر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سید IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    14 4
    ایا ایران و روسیه بازهم تن به این اتش بس خواهند داد ؟ تا چند بار دیگه باید از این طریق فریب بخورند؟
  • فرید IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    13 4
    آتش بسی که ترکیه اصرار به اجرای آن داشت فقط به منظور بازسازی تروریستها و اینگونه حملات بود .
  • ارتشی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    5 5
    ارتش سوریه و مقاومت بعد از فتح حلب باید به سمت غرب حلب حرکت میکرد...پیشروی ارتش به سمت شرق فرصت اماده سازی به تروریستهای رونده شده به ادلب رو به اونها داد...اگر به غرب حرکت میکردند تمرکز اونها گرفته میشد....و راحتر میشد محل استقرار اونها رو مورد هدف قرار داد
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    2 4
    مهم ترین نقطه شهرک خطاب هست که متاسفانه سقوط کرده باید کمربند امنیتی حما رو تا شهرک مورک گسترش بدن متاسفانه تا حالا که هیچ اقدامی برای گرفتن مناطق سقوط کرده انجام نشده
  • احمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    10 1
    باید تاسف خورد که هیچکس متوجه جابجایی این همه نیرو و تجهیزات به شمال حما نشد و طی دو روز چندین شهر و شهرک به دست تروریستها افتاد
  • آرام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    9 5
    الباب رو دودستی تقدیم کردید و نشستید تماشا کردید .به گفته رهبری اگر یک قدم عقب بیایید دشمن یک قدم جلو می اید-بعد از ختم این فتنه الباب رو پس بگیرید آتش بس با گروههای تروریستی و افراطی تحت حمایت ترکیه چه دست اورد و فایده ای دارد؟
  • دعا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    8 8
    گر چه دعای کمیل و دعاهای دیگری داریم که خواصی همچون دفع شر اعداء دارند و نیازمند قرائت آنها هستیم اما دعای مرزداران ( دعای 27 صحیفه سجادیه ) با توجه به محتوی که ویژه مرزداران و بسیار کوبنده و ویران گر دشمنان ، و سند که در اوج قرار دارد و علاوه مخصوص زمان خاصی هم نیست ، خواندنش بسیار مغتنم است .
    • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      1 0
      خخخخ یاد اون یارو افتادم تو اخراجیها که واسه رزمنده ها دعا میکرد.دمت گرم دعا بخون به رسایی هم سفارش کن دعا بخونه.
    • حامد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
      1 0
      فقط حمله دعا فعلا بي اثره
  • محمد IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 0
    مذاکره و آتش بس فقط برای حمایت از تکفیری هاست
  • حمید IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 0
    هروقت ترکیه خواستار آتش بس شد فقط حمله کنید
  • نقی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 0
    اتش بس کجاست . ان اتش بسی که شامل بزرگترین نیروهای معارض نباشد اتش بس نیست . قسمت بزرگ سوریه در تصرف این دو گروه است .
  • شهروند IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    0 0
    آتش بس همیشه اشتباه است
  • آ IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    0 0
    اگر سایت ها را نگاه کنید نظر تمامی کارشناسان این است که هدف از درگیری غرب سوریه زمان خریدن برای تروریستهای پ گ ک و مزدوران آمریکایی برای ورود به شهر طبقه و شهر رقه است که با حرکت کند ارتش سوریه و خط مقاومت دارد محقق می شود و سوریه بسوی تجزیه عمودی اینبار می رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس