نقشه میدانی سوریه - رقه

صدها تفنگدار آمریکایی در روزهای گذشته به صورت مستقیم، عملیات را در حومه شهر رقه آغاز کردند تا فصل جدیدی از درگیری ها در شمال شرق سوریه رقم بخورد.

به گزارش سرویس جهان مشرق؛ «پیشروی نیروهای ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه»، شاید شنیدن این خبر تعجب برانگیز و البته نگران کننده باشد اما باید پذیرفت که این خبر در زمانی که اکثریت رسانه های داخلی به خواب رفته اند، واقعیت دارد و تحولات سوریه پیچیده تر از قبل شده است.
 
در روزهای گذشته صدها تن از نیروهای ارتش آمریکا به صورت مستقیم، عملیات را در حومه شهر رقه آغاز کردند تا فصل جدیدی از درگیری ها در شمال شرق سوریه رقم بخورد.

اگرچه در این عملیات نیروهای موسوم به دموکراتیک کرد هم حضور دارند اما گزارش منابع میدانی مشرق نشان می دهد فرماندهی عبور از رود فرات و اشغال مناطق بر عهده نیروهای آمریکایی بوده و بدون شک این روند با دخالت بیشتر ادامه پیدا می کند.

در حال حاضر شهرک ابوعاصی به اشغال نیروهای دموکراتیک کرد تحت فرماندهی ارتش آمریکا در آمده و درگیری‌ها در حومه شهرک « عاید کبیر» در جنوب شهر الطبقه ادامه دارد.

در حومه شمالی شهر الطبقه هم درگیری‌ها در حومه شهرک‌های «تریکیه، الفتیح، مزرعه الیمامه» ادامه دارد و گروه تروریستی داعش به شدت از مواضعش در شهر الطبقه دفاع می کند.

نیروهای آمریکایی و دموکراتیک کرد در روزهای گذشته نیز فرودگاه راهبردی الطبقه را به اشغال خود درآوردند. باید توجه داشت آمریکایی ها از زمان حضور غیرقانونی در خاک سوریه به فرودگاه و باند پرواز مناسب دسترسی نداشتند و انتقال تجهیزات آنان به شکلی مطلوب انجام نمی شد اما با تصرف فرودگاه الطبقه محور پشتیبانی جدیدی برای ادامه عملیات ها ایجاد شده است.

برای دیدن اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید


 
از سویی دیگر بخش هایی از بزرگراه رقه - حلب نیز به اشغال نیروهای آمریکایی درآمده که باعث قطع ارتباط شهر المسکنه با شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش شده است.

بدون شک با ادامه پیشروی های نیروهای آمریکایی و دموکراتیک کرد در حومه شهر رقه، عبور ارتش سوریه از این منطقه و حرکت از استان حلب به سوی شهر دیرالزور منوط به اجازه ائتلاف غربی است.

برای دیدن اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

برآیند همه تحولات میدانی در حومه شهر رقه نشان می دهد تاریخ مصرف گروه تروریستی داعش برای ائتلاف غربی در حال اتمام و سناریوهای دیگر آمریکا برای تجزیه سوریه در حال اجراست.

  دولت آمریکا در مقطع فعلی از شکست گروه تروریستی داعش در شهر رقه سخن می گوید اما اگر به روند برنامه ریزی های آنان توجه شود، هدف نهایی نیروهای آمریکایی در این مرحله، رسیدن به شهر دیرالزور و اشغال میادین بزرگ نفتی و البته ناشناخته در شرق سوریه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    10 19
    باید هرچه سریعتر داعش را از بین برد و برای عقب بردن آمریکایی ها از سوریه آماده شد.
  • امیر IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    15 1
    این اتفاقات خیلی وقته در جریانه، تا حالا کجا بودید؟ النصره هم در حال حرکت به سمت حماه است، این رو هم گفتید؟
  • ج IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    21 12
    الآن اردوغان از درون داغونه
    • رسول IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      18 0
      اصلا پکیده
  • توهم IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    21 2
    "هدف نهایی نیروهای آمریکایی در این مرحله، رسیدن به شهر دیرالزور و اشغال میادین بزرگ نفتی و البته ناشناخته در شرق سوریه است." آقای توهم امریکا اگر دنبال چاه نفت بود عراق رو با اون همه چاه نفت ول نمیکرد بره ! خودش به اندازه کافی نفت داره پس جوک نگو
  • صادق IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    48 3
    توان لجستیک ایالات متحده به مراتب بالاتر از روسیه و ایران است. در صورتی که امریکا قصد دخالت مستقیم داشته باشد مقابله دشوار خواهد شد. در ضمن پیش کشیدن بحث اشغال مناطق نفتی برای سایت وزینی مثل مشرق بعید است! ایالات متحده اکنون در تولید نفت کاملا خود کفاست. سالهاست که نفت خاورمیانه برای امریکا اهمیت چندانی نداشته و اهدافی بسیار بالاتر از نفت ناچیز سوریه دارد. مع الاسف مثل اینکه دیگر قرار نیست یک سوریه واحد همانند گذشته دیگر وجود خارجی داشته باشد.
  • محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    13 1
    الان اوضاع حما از همه بدتره
    • فرهنگی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      0 11
      آمریکا که نفت داره چرا هنوز هم نفت عراق را به یغما مبرد
  • ل IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    9 5
    هدف نهایی نیروهای آمریکایی در این مرحله، رسیدن به شهر دیرالزور نیست، بلکه محدود کردن بشار اسد، ایران و روسیه است حالا به هر روشی باشه
    • ایرانی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
      3 0
      روسیه خودش پشت کردهاست.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
      0 0
      روسیه زیاد به کردها بها نمیده چون نفت و گاز دارن و پس فردا رقیب خودش میشن تو بازار .
  • بیات IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    7 16
    آمریکا شیطان بزرگ از نیروهای داخلی بر علیه خودشان استفاده می کند این دولت جنایتکار برای شکست سوریه دست به هر کاری میزند به نظر می رسد باید نیروهای آمریکایی را به جای داعش مورد حمله قرار داد و جنازه آنها را به عنوان سوقات به کشورشان فرستاد تا دیگر در کشورهای دخالت نکنند
    • ایمان IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      2 5
      مرسیییییییییی
  • مهندس م ش US ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    48 5
    ارتش سوریه مثل آب خوردن اون منطقه رو از دست داد و ۶ ساله نمیتونه پس بگیره. آمریکا از اون سر دنیا میاد وسط میدان چند ماهه‌ میگیره. فرق نظامیان درجه یک و ارتش در پیتی همینه.
    • جواد ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      5 0
      امريکا چند ماهه ميگيره؟!!انقدر قدرت داره ارتش امريکا که ميتونست ظرف چند روز کل سوريه تصرف کنه امااين تو برنامشون نبوده
    • جنگ کثیف IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      0 6
      خیر. این یک جنگ کثیف است. داعش عمدا در مقابل آمریکا مقاومت جدی نمی کند. چرا عروسک خیمه شب بازی خود آنها است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس