مقایسه حلب قبل و بعد از هجوم تروریست‌ها

مقایسه جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای با تصاویر قبل از اشغال حلب توسط تروریست‌ها، می‌توان گوشه‌ای از شدت تخریب منازل مسکونی و اماکن عمومی پایتخت اقتصادی سوریه را مشاهده کرد.

سرویس جنگ نرم مشرق- شهر حلب پایتخت اقتصادی سوریه پس از چهار سال از اشغال گروه‌های تروریستی توسط نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت به طور کامل پاکسازی و آزاد شد.

 
نبرد تحمیل شده از طرف تروریست‌ها به سوریه که با حمایت غرب به رهبری آمریکا به بهانه تحقق دموکراسی در سوریه صورت گرفته، موجب خسارات فراوان به دومین شهر پرجعیت سوریه شده است که مشرق چندی پیش یک گزارش تصویر ماهواره‌ای از میزان تخریب این شهر منتشر کرده بود؛ اکنون مقایسه جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای که چند روز قبل از آزادسازی حلب در اختیار مشرق قرار گرفته است، با دیگر تصاویری ماهواره‌ای که قبل از اشغال شهر توسط تروریست‌ها گرفته شده، زاویه بیشتری از شدت تخریب منازل مسکونی و اماکن عمومی شهر حلب را نشان می‌دهد.
تصویر یکی از محله‌های حلب قبل از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

تصویر همان محل بعد از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

حلب تا پیش از اشغال بخش‌هایی از آن توسط گروه‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت غرب، ترکیه، قطر و عربستان سعودی از جمله آبادترین، صنعتی‌ترین، مجهزترین و زیباترین شهرهای منطقه غرب آسیا بشمار می‌رفت.
تصویر یکی از مناطق مسکونی حلب قبل از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

تصویر همان مکان بعد از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

 این شهر یکی از کهن‌ترین شهرهای منطقه‌ غرب آسیا (خاورمیانه) است و در روزگاران قدیم نام آن خلپه بوده و یونانیان قدیم آن را با نام برویا می‌شناختند. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه‌راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.

تصویر یکی از مناطق حلب قبل از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

تصویر همان منطقه بعد از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

 
اکنون پس از آزادسازی کامل شهر حلب توسط نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، خطر تجزیه سوریه کمرنگ شده است و حتی بسیاری از کارشناسان معتقدند که بعد از حلب، آزادسازی دیگر مناطق از دست تروریست‌ها با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
  تصویر یکی از محله‌های حلب قبل از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

تصویر همان محل بعد از اشغال توسط تروریست‌های مورد حمایت محور غربی - عربی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس