کد خبر 99920
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

يک فروند قايق تندرو گشتي جمهوري اسلامي ايران، با سرعت بالا به سمت ناو هواپيمابر آمريکايي آبراهام لينکلن که چهار روز پيش وارد آب هاي خليج فارس شد، حمله ور شد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق به نقل از رويترز، نظاميان آمريکايي که بشدت از اين اقدام قايق تندرو ايراني وحشت زده شده بودند از طريق بالگرد محافظي که بر فراز اين ناو در حال پرواز بود، علائم هشدارآميز براي اين قايق ارسال کردند اما سرنشينان قايق، بدون توجه به اين اخطار، مسير خود را با همان سرعت به سمت اين ناو غول پيکر آمريکايي ادامه دادند.

خبرگزاري انگليسي رويترز که در گزارش خود، اين لحظات را تنش آميز توصيف کرده است، مي افزايد: اين قايق بسيار کوچک خاکستري رنگ، در آخرين لحظات، با يک گردش سريع، از اصابت به ناو آمريکايي خودداري کرد.
 
اين در حالي است که اين خبرگزاري غربي که همواره در صدد دفاع از مداخلات غربي ها در ديگر مناطق جهان است، توضيح نداد که حضور اين ناو غول پيکر آمريکايي هزاران کيلومتر دورتر از خاک اين کشور و در حساس ترين نقطه استراتژيک جهان اسلام، چه پيامي براي مسلمانان منطقه دارد.
 
ناو هواپيمابر آبراهام لينکلن روزسه شنبه گذشته، از تنگه هرمز و نزديکي آب‌هاي ساحلي ايران عبور کرده است. ناو هواپيمابر آبراهام لينکلن را رزمناو "کيپ سنت جرج" همراهي مي کرد.

اين ناو مي‌تواند 80 هواپيما و بالگرد را با خود حمل كند و توسط دو ناوشكن و يک رزم‌ناو همراهي مي‌شود.

هم اکنون دو ناو از 11 ناو هواپيمابر آمريکا در حال حاضر در منطقه به سر مي‌برند و اين در حالي است که حضور دو ناو ايراني در بندر طرطوس سوريه، با جنجال آفريني خبري غربي ها همراه شده است.
 
قرار است ناو هواپيمابر يو.اس.اس.انترپرايز که با سوخت هسته‌اي حرکت مي‌کند نيز در مأموريت دريايي خود، تا يک ماه ديگر وارد منطقه شود و از تنگه هرمز عبور کند. يک ناو هواپيمابر ديگر به نام يو.اس.اس.کارل وينسون نيز هم اکنون در منطقه حضور دارد.

پيش‌تر وزارت دفاع انگليس اعلام كرد: يک فروند ناو محافظ نيروي دريايي سلطنتي انگليس و يک ناوچه فرانسوي نيز از تنگه هرمز عبور كرده و به گروه ناوهاي آمريكايي ملحق شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، اگرچه ناوهاي اين كشورها اغلب در رزمايش هاي نيروي دريايي آمريكا مشاركت دارند و گاه، بخشي از كاروان دريايي مشترك هستند اما به نظر مي‌رسد حضور نيروي دريايي انگليس و فرانسه ارسال كننده پيامي براي ايران درباره اراده غرب براي بازنگهداشتن اين تنگه است.
 
فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا، سه روز پيش احتمال داده بود که ایران قصد انجام یک عملیات در تنگه هرمز را داشته باشد. دلیل وی برای این ادعا، افزایش شمار قایق‌های تندروی ایران در این منطقه بود.
 
مارک فاکس، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا مستقر در خلیج فارس گفته بود که «ایران تعداد زیردریایی‌ها و قایق‌های تندروی خود را افزایش داده است.»
 
به گفته او برخی از این قایق‌های تندرو مجهز به کلاهک انفجاری هستند که می‌توانند در عملیات انتحاری مورد استفاده قرار بگیرند.
 
وی که در یک پایگاه نظامی در بحرین سخن می‌گفت، دفاع از خود را حق نیروهای تحت فرماندهی‌اش دانسته بود.
 
دریاسالار فاکس همچنین اطمینان داده که نیروهای او هوشیار و آماده هستند تا هرگونه حمله‌ای را دفع کنند. او در عین حالا گفته بود که باید برای هر رویدادی آماده بود.
 
مارک فاکس افزوده بود که جنگ‌افزارهای آمریکایی بسیارمدرن و کارآمدند، اما در عين حال اذعان کرده بود: «ما ضدضربه نیستیم و کسانی هستند که می‌توانند به ما ضربه وارد کنند.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    این خبر چه ربطی به بین الملل داشت؟
  • امیر ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    هرچی بیشتر ناو هواپیمابر بیارن بهتره،همشونو یه جا میفرستیم هوا
  • مصطفی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    نظر بنده اینکه اگه یک کوسه رو تو یک اکواریوم قرار بدی مثل اینکه دندوناهاشو بکشی نیروی در یایی ایران به هیچ عنوان تجهیزات سنگین خودشو در خلیج فارس قرار نمیده چون قرار دادن ناوشکن هم نه ناو هواپیمابر نیروی در یایی در یک منطقه بسته که حتی با موشک هم نیازی به زدنش نیست باگلوله مستقیم توپ هم میشه زدش در واقعه میشه اون هدف قرار داد خودش یک جور خودکشی با این حال بزار هرچی دارن بیارن تو خلیج فارس ما که بدمون نمیادفکر کنم گرفتن یک ناو هواپیما بر از گرفتن یک هواپیما زد رادار بدون سر نشین راحت تره چون صلاح اصلی ناو هواپیما بر هواپیما هاشن که اونم باید از روی باندش توسط شتابدهندهی که اسمش منجنیقه پرتاب بشن هر گونه انفجار بر روی باند منجنیق از کار میندازه و در واقعه بی خطر میشه میشه به راحتی گرفتش
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    لطفا بجای بکاربردن ناو هواپیما بر بفرمایید سیبلهای فوق العاده بزرگ متحرک
  • ایران ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    همشونو میفرستیم زیر اب نه هوا
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 1
    فیلم جنگی زیاد میبینی نه؟؟؟؟زیاد نبین برات خوب نیست بچه...
  • جعفر عبدالحسین زاده ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    مرگ بر امریکا ما امادهایم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین از او فقط اشاره از ما بسر دویدن جانم فدای رهبر
  • وحید ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    مطمئنم این خبر به این شکل صحیح نیست و جرات نمی کنید به ناوهای امریکا حمله کنید دست بردارید از این بلوفهای داخلی - در زمان جنگ هم خیلی ادعا داشتید اما اومد و سکوی نفتی رو زد و هواپیما رو زد و هیچ کاری نتونستید بکنید
  • عاشق رهبری ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    اخه بیچاره که دو قرون سواد نداری به جای اینکه احساس غرور کنی چرت و پرت میگی؟؟!!!اردوگاهتون هم که تو عراق تعطیل شد!!!
  • مصطفی ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    معلومه خیلی داری می سوزی هر ادم عاقی میدونه که نباید یک ناو رو اونم یک ناو هواپیما بر رو وارد یک محیط بسته کرد واقعا انگلیسا حق داشتن میگفتن جایی ما وارد میشیم که اقلیت خائنی وجود داشته باشن و اکثریت احمق
  • مصطفی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    داداش نیاز به دیدن فیلم جنگی نیست قرار به هوا فرستادنم نیست گرفتنشون از زدنشون اسانتره تره شما خیلی پرتی
  • محمد ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    مرگ بر انگلیس و امریکا فقط شر میگین
  • احسان ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    مثل اینکه بعضیا از جنگ خیلی سود میبرن که بهونه به دشمن میدن یا فکر کردن مثه قبلا به نون و نوایی میرسن
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    قابل توجه شما: چندین موشک از سوی ناوچه ایرانی شلیک شد اما به علت اینکه آمریکائی ها کدهای هدایت و کنترل این موشکها رو داشتند توانستند منحرفش کنند...عین تجهیزاتی که امروز ترکیه و بقیه نوکران امریکا در اختیار دارند... اما امروز: ما توانستیم انواع موشکهای کروز و بالستیک رو خودمون تولید کنیم و می توانیم اون رو به سمت هر هدفی شلیک کنیم بدون اینکه کسی بتونه اونو منحرف کنه....
  • بصیرت ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    بار ها برای آدم های بی خدایی مثل تو گفتم که جنود خدا مثل ریگهای شن توی طبس هستند اون امکانات و تجهیزاتی رو که جا گذاشتند فوق تصور ما بود و حضور سربازان خدا فوق تصور اونها البته اون موقع ما آدمهایی مثل تو و امثال تو و مدعیان دروغیت اصلاح طلبی که فقط حرف های غربیها رو لق لقه می کنند و آبرویی برای اصلاح طلبان واقعی نگذاشتند رو نداشتیم بله حالا ما باید یک مقدار محتاط باشیم چون شمارو داریم با الفاظ خیانت بارتان و هماهنگ با آهنگ غرب
  • حسن ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    شما در زمان جنگ جند سال داشتيد آيا حوادث آن زمان را كاملا مطالعه كره ايد يا فقط ‍ژست آن را گرفته ايد بريد بخوانيد كه چندوقت تنگه هرمزبسته شد وسكوهي نفتي الاحمدي كويت چگونه با موشكهاي سرگردان دربين محافظت ناوهاي جنگي چند لايه آمريكا به اتش كشيده شد كمي خود باوري براي شما خوب است.
  • محمد رضا ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    مسلما اين خود فروخته ها هستند كه توان ايراني رو باور ندارن
  • جواد ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    من یک افسر ارتشی هستم و از تازه این مطلبو خوندم. خدمت دوستان ترسو هم عرض کنم که ما خیلی چیز ها داریم که آمریکا تو خواب میبینه و تو رویاهاش می بینه. همه چیز رو که نمیشه گفت.
  • دود ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    نو بابا !! تو تنهایی یا جمع غایب این عرایض مهم رو ایراد فرمودن !!؟ گیریم همش بلوف باشه ، نقدا که این شیر بی همه چیز از بلوف هم شدیدا خوف میکنه و دنده عقب میگیره !! شما حواست باشه درست فرمون بدی یه وقت آیینه بغل رو شل و پل نکنه !
  • خبرنگار ضد ماسون ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    حضرت آقا فرمودند به خدا اعتماد داشته باشيم بچه ها طبس يادتون نره جنگ هنين در صدر اسلام يادتون نره احتمال گرفتن يك غنيمت جنگي مثل يك ناو هواپيمابر از امريكايي ها خيلي زياده خليج فارس گورستان امريكايي هاست خيلي همت كنن با كروز يك سد ما رو بزنن اين ناو هواپيمابر يو.اس.اس.انترپرايز آخراي عمرش هست و آوردن كه ايران بزنتش و اوناهم پولش رو از شركت هاي بيمه بگيرن حزب الله هم الغالبون
  • emad ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    فکر کنم دستگیری نیرو های رویال مارینز انگلیس که فقط چند سانتی متر وارد ابهای سرزمینی شده بودند هم صحیح نبوده است.تا کی می خواد به این بدبختی هاتون ادامه بدید بابا یه کم غیرت داشته باشید
  • احمد مهرداد ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    خبرش درسته تو یاهو نوشته برید بخونید این بوت های سوئیسیدال فک کنم شگرد تازه ایرانیه!!!
  • سلام ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    مهندس جنگ 23ساله که تموم شده الان تو سال 90 ایم!!!!!!!!!!!!!!!!!1 ضمنا ما چی از ناو های آمریکایی کمتر داریم جرات دارید 1 سوت بزن اوباما با دار دستش بیان ببینیم زور کی بیشتره
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    سوسکن داداش
  • سلام ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    ناشناس جان خوب نیست آدم سوال بپرسه جوابشم خودش بده شما هم برو فیلم جنگی ببین بچه.........
  • جانم فدای ایران ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    اگر تحرکی علیه وطنم شودبدانیدکه یکی ازقایقرانان خواهم بود.جوان دلاوراذربایجان گازوییل ترختور
  • عبدالله ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 0
    البته ببخشید آقا وحید ظاهرا بیشتر آمریکاییها رو قبول داره تا خودیها رو ببخشید آقا وحید عزیز تو که ترسو نبودی در زمان جنگ هم خیلی کارها کردیم اگر بیشتر اطلاعات داشته باشی البته مواظب دوستای آمریکاییتون باشید ناراحت نشن
  • جعفر ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    من این خبر را در یاهو قبلا خوانده بودم . دوست عزیز در اون جریانات ما هم یک بالگرد اونا رو زدیم در حالیکه هیچی نداشتیم . چند سال قبل هم متجاوزان انگلیسی رو اسیر کردیم هیچ غلطی نتونستن بکنن . کجای کاری !!!!!!!
  • علیرضا ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    متولد چندی بچه...ما و ترس شیرت رو خوردی
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    .. . . .بنده خداها ناو آمریکایی چقد از قایق ایرانی ترسیده.....!!!!!!!!!!!!!! . . . .واقعا دلتون خوشه ها یا ملت رو گیر اوردین؟ . . .
  • امیر ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    حالا این همه شما میبینی برات خوب نبوده یه بارم امیر ببینه ... .
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    1 0
    آقاي وحيد !! نميخواهم به تو بگويم تعصب كشورت را داشته باش و بيگانه پرستي نكن ، اما به تو ميگويم حد اقل شعورش را داشته باش و بفهم توان نظامي و نيروي دفاعي جمهوري اسلامي در حال حاضر هيچ شباهتي با دوران دفاع مقدس ندارد ، عجيب است خود فرماندهان نظامي امريكا به قدرت نظامي و پدافندي ايران معترف هستند و از ابراز نگراني هم ابائي ندارند ، آنوقت يكي مثل تو هموطن نا آگاه منكر اين حقيقت ميشوي !! حشا به غيرتت مرد !!!!
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    دمت گرم سالار
  • رفیق ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    نباید به این گشتی ها احازه ورود می دادند
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    ای بدبخت...ما ادعا داریم یا اون اربابای بیچاره ات.اینکه ما میگیم ما از خودمون دفاع میکنیم و از دادن جونمون در این راه ابایی نداریم ادعاست؟؟؟؟!!!!! بیچاره!ما ادعا داریم یا اون اربابهای مفلوکتون که سی و سه ساله هی لاف میان امروز حمله میکنیم !فردا حمله میکنیم؟؟؟!!!! پس چی شد؟؟؟!!!به کوری چشمتون بهار33 انقلاب اسلامیمون رو جشن گرفتیم تا چشتون درآد.بدبدخت... زدن سکوی نفتی و هواپیمای مسافری بی دفاع رو که از خودشون دفاعی ندارن خیلی کار مهم و بزرگ و شاق نظامی بوده ؟؟؟!!!که این فقط از حیوانات درنده سر میزنه. بی نوا...اینکه ما در مقابل هر متجاوزی از خودمون چنان دفاعی میکنیم که تاریخ در مقابل بیان عظمتش قاصره این ادعا نیست بلکه یه کم سواد و فهم میخواد که... و ما ادراکَ....صمٌ بکمٌ عُمیٌ فهُم لا یعقلون.....
  • حیران ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    من سر حرفم با اون کسیه که عاشق رهبری اسم خودش رو گذاشته! زشته عاشق رهبری انقد ادبیاتش با هموطنش و یه ایرانی و یه مسلمان و یه انسان اینجور باشه! لطفا رهبری رو تو هر چیزی نکشید وسط ممنون
  • علی ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    زمان جنگ با الان قابل مقایسه نیست عزیز ارتش وابسته شاهنشاهی فقط می تونست یک چیزهایی در حد فشنگ کلاش تولید کنه! اما حالا(اگه تلویزیون ایران رو نگاه کنی) کشور بزرگ و دوست داشتنیم ایران، انواع موشک زمین به زمین بالستیک و پدافند هوایی رو تولید می کنه، همچنین در زمینه رادار و کنترل پیشرفت بالا بوده، شما اگه به هوای 33 سال پیش هستی اشتباه می کنی برادر
  • رضازاده ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    كور شود چشم كساني كه نمي توانند توان رزمندگان اسلام را ببينند مگر ناوهاي روسي رو اين بابا نديده كه چگونه بدستور امام عزيز توسط همين رزمندگان گلوله باران نمودند چرا اينقدر خدا شما انسانها را احمق افريده است از صدر اسلام تا كنون مردم از دست شما منافقين در امان نمانده اند كمي تعمق كنيد !!!؟ اردوگاهتان را بستند چرا فلان تون سوخته
  • عمو ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    مطمئنی؟ آپاچی رو کی انداخت پس؟ بریجتول رو کی داغون کرد؟ وضعیت ما زمان جنگ با الان خیلی متفاوته رئیس
  • فرید ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    خیر رو رویترز زده. این قضیه بلوف داخلی چیه؟ نکنه با برادرای عزیز صهیونیست هم کاسه‌ای که از این تیپ خبرا میترسی؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    جناب وحید انقدر مطمئن نباش خبر دقیقا همینی است که نوشته شده در خود امریکا هم این گزارش را دادند . در ضمن چقدر نادانی زمان جنگ که تازه انقلاب شده بود و ایران هرگز و هرگز به قدرت امروز نبود را نمیتوانی بفهمی اگر نمیفهمی اظهار نظر نکن اگر مغرضی برات خبر بد دارم این خبر درست درست است . به منفی ها هم یک نظری به اندازد بی غرض !!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    مغز تو چه ربطی به مسائل مهم داره ؟؟؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    شما با پا بدو با سر پيش كش. يه مقدار از خواب غفلت بيدار شيد بدك نيست، الان هم در شرايط جنگي هستيم، جنگ مدل زمان پيامبر و رستم و اسفنديار و ... تموم شده. ديگه حنگ تن به تن در كار نيست ولي شما بدو واسه سلامتيت خوبه.
  • haya ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    توجه !نوجه ! صدای وحید را از امریکا میشنوید .
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    نفت کش بریجتون که تحت حمایت نظامیان بآمریکا ود رو کی زد خوشگله ؟؟!!
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    مصداق بارز بازی با دم شیر !!
  • مغان ترکی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    برادر عزیز منم هستم . مگر جوانهای آذزبایجان مرده اند؟
  • رضا ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 1
    دورود بر برادرای ارتشی سپاهی و بسیجیمون
    • DE ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      0 0
      زنده باد جمهوری اسلامی پرچم کشورعزیزم بالاست احساس غرور میکنم که چنین قدرتی داریم تو خاورمیانه
  • zolf.ali ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    بجنگ مثل بجنگ مثل کسی که هیچی واسه از دست دادن نداره بجنگ مثل بجنگ مثل کسی که به تنها چیزی که فکر نمیکنه فراره
  • محمد ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    نه امريكا بلكه اگه همه دنيا با ايران بجنگند هم نميتونن پيروز شن! اونو تو 8 سال دفاع مقدس نشون داديم كه ديگه تا ابد جرات دست اندازي به ايران رو ندارن. حدود 18 اسير از كشورهاي دنيا در زمان جنگ گرفته بوديم كه اين اقتدار ما رو نشون ميده چون همه دنيا داشتن با ما ميجنگيدن نه او عرب هاي عراقي! وزير دفاع ايتاليا بود فكر كنم گفته ب.د خودم شخصا پشت خاكريز عراق حضور داشتم!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    ناو یک میلیار دلاری آمریکا را چه کسی به درک واصل کرد؟ بالگرد آپاچی شیطان بزرگ را کی فرستاد به اعماق دریا؟
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    شما بترس و از این ترس بمیر...
  • پاسدار ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • حامد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اماده ایم اماده.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس