کد خبر 97840
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶

بیشتر اوقات برای اینکه خستگی را از تن خود بیرون کنیم به سراغ کارهای متفاوتی می رویم و یکی از این کارها می تواند سفر کردن باشد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، برای سفر کردن باید به نکات زیادی توجه داشته باشیم و از بین این نکات ایمنی حرف اول را می زند. این بار به سراغ سفر در زمستان می رویم و به شما نکاتی را در مورد سفر ایمن در زمستان یاد آورمی شویم. این نکات می تواند در مورد وسیله نقلیه یا در مورد بدن شما باشند.

ابتدا هدف و وضعیت هوا را بسنجید:  

برای اینکه به سفر بروید اول باید مقصد را مشخص کنید و سپس به سراغ وضعیت آب و هوایی آن منطقه در چند روز آینده و وضعیت جاده ها و راه ها را بروید. شما می توانید به راحتی با مراجه به سایت های هواشناسی از وضعیت آب و هوا تا چند روز آینده مطلع بشوید. از بین این سایت ها می توانیم به سایت Foreca.com اشاره کنیم.

آب بنوشید:

تشنگی و خشکی دهان در هوای سرد شاید به نظر درست نباشد اما محققان به این نتیجه رسیده اند که تنها با از دست دادن یک یا دو درصد از آب بدن شما هوشیاری خود را تا حدی از دست می دهید و این امر در هوای سرد و زمین لغزنده می تواند کشنده باشد. همیشه در هنگام سفر در زمستان حداقل یک یا دو بطری آب در اختیار داشته باشید و از گذاشتن این آب ها در صندوق عقب اجتناب کنید زیرا احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است.

غذای کافی بخورید:

در هواهای سرد بدن شما به مقدار بیشتری از مواد مغذی و ویتامین ها نیاز دارد. در هنگام سفر همیشه به این نکته توجه داشته باشید که باید سیر باشید و این اطمینان را داشته باشید که به اندازه لازم به بدن شما ویتامین رسیده است. در میان این غذاها از خوردن شکلات و موادی که شکرداشته باشند بپرهیزید. ساندویچ ها و میوه ها می توانند بهترین گزینه برای این مواقع باشند.




کیف ایمنی زمستان را ببندید:

این کیف یکی از مهمترین وسیله هایی است که باید همراه داشته باشید. در این کیف باید وسیله هایی مانند تلفن همراه، یخ شکن، طناب محکم، پتو، یک چراغ قوه قوی، رادیو، شمع، یک یا دو بسته کبریت وجود داشته باشد تا در مواقع لازم به کمک شما آیند.

آرام برانید:

یکی از نکته های ساده ای که باید رعایت کنیم این است که بهتر در فصل زمستان تا 30 درصد آرامتر رانندگی کنید. این امر می تواند تا حد بسیار زیادی از حوادث های این فصل جلوگیری کند.

ترمز ها را بشناسید:

یکی از نکاتی که ممکن است در سرما و در جاده های یخ زده برای شما به وقوع بپیوندد موقع ترمز کردن است. در هنگام ترمز کردن در این فصل ممکن است ترمزها گیرکنند. در این حال تنها باید ترمز را رها کنید و با فرمان دادن درست ماشین را به کناری هدایت کنید. سپس باید با متخصصین این امر تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید.

چرخ ها را چک کنید:

در فصل های سرد فشار داخل چرخ ها کاهش می یابد و باعث می شود تا چرخ ها از حالت عادی خود خارج بشوند. بعد از چک کردن باد چرخ ها به این نکته نیز توجه داشته باشید که عاج های لاستیک شما کم نباشد و نباید با چرخ های صاف ب مسافرت بروید. در این فصل همیشه زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشید تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید.



ایست هایی برای استراحت داشته باشید:

سفرهای زمستانی خیلی بیشتر از سفرهای تابستان رانندگان را خسته می کند و بنابراین بهتر است تا هر چند ساعت یک استراحت داشته باشید تا میزان هوشیاری شما افزایش یابد.

در صورت توقف در ماشین بمانید:

احتمال اینکه در برف گیر کنید در این فصل بسیار زیاد است و باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است تا در ماشین بمانید. گرم ماندن بیشتر از هر چیز دیگری لازم است. اطمینان حاصل کنید که لوله اگزوز مسدود نشده باشد که این ممکن است موجب ایجاد خطراتی بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس