این مهمات که به صورت لیزری هدایت می شود، نخستین بار در کشور به دست متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از اداره تبلیغاتی وزارت دفاع ، سردار وحيدي در مراسم رونمايي از مهمات بصير در جمع خبرنگاران طي سخناني با تبريك ايام الله دهه مبارك فجر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي در تشريح اين دستاورد مهم اظهار داشت : اين مهمات كه به صورت ليزري هدايت مي‌شود براي نخستين بار در كشور توسط متخصصين زبده و كارآمد سازمان صنايع دفاع طراحي و ساخته شده است و قادر است اهداف مهمي همچون پل ها، تانك ها، ادوات جنگي مراكز فرماندهي و اهداف متحرك را با دقت بسيار بالا و به طور دقيق مورد اصابت قرار داده و منهدم نمايد.
 

وي افزود: سيستم ليزري بكارگرفته شده در آن قادر است اهداف مورد نظر را كشف، شناسايي، موقعيت يابي و مسافت‌يابي كند.

وزير دفاع گفت: درگيري در مناطق كوهستاني، خاكريزهاي دشمن، اهداف متحرك ، چند هدف ‌نزديك ، پناهگاه‌هاي مستحكم‌ دشمن و پدافند دشمن را از ويژگي‌هاي اين مهمات ذكر‌كرد.

سردار وحيدي ، روزآمدسازي و هوشمند‌سازي تجهيزات نيروهاي مسلح از طريق طراحي ، ساخت و توليد بومي را از راهبردهاي وزارت دفاع ذكر كرد و افزود : كار جدي و همه‌جانبه‌اي از مدت‌ها قبل در اين زمينه آغاز شد، كه امروز بخشي از نتايج آن در توليد مهمات هوشمند بصير    مشاهده مي‌كنيد .

وزير دفاع با قدرداني از تلاش بي‌وقفه مديران ، كاركنان و متخصصان سازمان صنايع دفاع در طراحي و توليد نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح گفت اين دستاورد مهم مي‌تواند توان عملياتي – رزمي نيروهاي مسلح در انهدام ماشين جنگي و تجهيزات و امكانات دشمن را به نحو چشمگيري افزايش دهد .

سردار وحيدي در پايان اين موفقيت مهم را به محضر فرمانده معظم كل قوا ، فجرآفرينان عرصه صنعت دفاعي و آحاد ملت ايران تبريك گفت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امید ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    چه عجب به فکر ساخت مهمات توپخانه ای هوشمند هم افتادیم. فقط یه مشکل کوچیک وجود داره و اونم برد نسبتا کمشه (حدود 20 کیلومتر). بهتره به فکر ارتقای این هویتزر های 155 میلیمتری باشیم. لوله ی اینا با وجود آپگرید شدن هنوز کوتاهه. الان تو دنیا از لوله های 52 برابر کالیبر استفاده میشه. این لوله ش فقط 36 برابر کالیبرشه.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    به اميد تست هوشمندانه بر روي ناوهاي آمريکايي در سواحل مکزيک
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    احسنت خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس