ضیا عربشاهی

پیشکسوت پرسپولیس گفت: موتور پرسپولیس دیر روشن شد و اگر بازی 5 دقیقه دیگر دیرتر به پایان می رسید نتیجه به سود پرسپولیس رقم می خورد.

سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت مسابقه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسقط میزبان تیم الاهلی عربستان بود. این دیدار با گل زودهنگام نماینده عربستان شروع شد و با گل دوم این تیم ادامه یافت اما پرسپولیس با سه تعویضی که برانکو در تیمش انجام داد موفق شد بازی را برگردانده و در نهایت با تساوی دو بر دو به انتظار دیدار برگشت بنشیند. نتیجه تساوی صفر – صفر و یا یک – یک در دیدار برگشت منجر به حذف پرسپولیس خواهد شد.

ضیا عربشاهی در گفت و گو با مشرق، درباره این دیدار و بازی برگشت به تحلیل وضعیت پرسپولیس پرداخت.

متن کامل صحبت های وی در ادامه می آید:

*پرسپولیس چیزی دارد که الاهلی نداشت

پیش از هر تحلیل فنی که برای این بازی در نظر بگیریم باید بگوییم تیمی که بتواند بیرون از خانه بازی 2 بر صفر باخته را به تساوی 2-2 برگرداند روحیه بهتری نسبت به حریفش داراست. این چیزی بود که پرسپولیس را برتر از حریف سعودی اش می کرد.

*بیرانوند دقت نداشت

از دروازه بان تیم ملی بعید است توپی که به سمتش می آید را درون شش قدم خودش برگرداند! یا این توپ جمع می شود یا با مشت به دورترین نقطه از محوطه برمی گردد. بیرانوند در آن صحنه دقت می کرد الان شانس بیشتری برای دور برگشت داشتیم.

*پرسپولیس تحت تأثیر محیط بود!

از بازیکنان باتجربه و باسابقه پرسپولیس بعید بود که در اوایل بازی سردرگم و دستپاچه بازی کنند. مشخص نبود چرا تا این حد تحت تأثیر محیط بودند! گرچه هر چه از زمان شروع بازی سپری شد وضعیت ثبات بهتر و بهتر شد.

*غیبت سید جلال مشهود بود

سید جلال حسینی در قلب دفاع پرسپولیس به مهره ای بدون جانشین تبدیل شده. این هم خوب است هم بد. خوب از این حیث که خیال طرفداران از بابت دفاع راحت است و بد از این حیث که در نبودش بعضا اشتباهاتی رقم می خورد که حاصلش همین دو گل بود.

*طارمی خوب بود اما مهار شده بود

این را قبول ندارم که طارمی در این بازی خوب کار نکرد. او مهاجم گلزن تیم ملی است و از سویی به عنوان آقای گل دو فصل اخیر لیگ ایران به خوبی او را می شناختند و برای همین به دقت او را مهار کرده بودند برای همین نتوانست کارآیی لازم را داشته باشد.

*منشا به مدافعان خسته رسید

در اینکه منشا بازیکن گلزن و تأثیرگذاری است شکی نیست ولی او در بهترین زمان ممکن به  میدان رفت. وقتی که طارمی حسابی آنها را خسته کرده بود و او هم از این وضعیت بهترین بهره را برد و به گل رسید.

*کاش بازی ادامه داشت!

پرسپولیس بعد از سه تعویضی که برانکو انجام داد روح و جان تازه ای گرفت. از دقیقه 70 به بعد بازی کاملا در اختیار پرسپولیس بود و حتی می شد بیشتر هم به این تیم گل زد ولی فکر می کنم اگر بازی 5 دقیقه دیگر وقت اضافه داشت الاهلی گل سوم را هم می خورد و از این حیث شانس آورد. آنها اواخر بازی کلا سردرگم بازی می کردند.

*کل پرسپولیس هزینه یک بازیکن الاهلی است

کاملا مشخص است که این تیم برای رسیدن به دور بعد از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. نگاهی به قیمت بازیکنان این تیم ثابت می کند که آنها برای یک بازیکن شان به اندازه کل 11 بازیکن پرسپولیس خرج کرده اند.

*این پرسپولیس صعود می کند

با توجه به شناخت خوب و هماهنگی بالایی که بازیکنان پرسپولیس دارند این تیم قطعا می تواند در دور برگشت الاهلی را شکست بدهد. البته به همان اندازه که ما الاهلی را شناختیم حالا آنها هم بیشتر از قبل از ما شناخت دارند ولی 20 دقیقه آخر بازی نشان داد ما این توان را داریم که الاهلی را با همه ستاره هایش شکست بدهیم.

*عربستانی ها کم بیاورند تغییر روش می دهند

با این همه نباید فراموش کنیم که تیم مقابل عربستانی است و از هر روشی برای کسب یک نتیجه ایده آل برای صعود استفاده می کند. آنها فوتبال چرک را بلد هستند و ممکن است با این سبک بازی شان در دیدار برگشت کار دست پرسپولیس بدهند. به ویژه اگر ببینند پرسپولیس در بازی برگشت بهتر از آنها بازی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    1 1
    پرسپولیس خوب بازی کرد و استحقاق برد هم داشت... چون عرب ها همیشه ناجوانمردانه بازی می کنند و وقتی می بینند نمی توانند به سه امتیاز برسند رو می آورند به اتلاف وقت و بازی با روان تیم حریف
  • کاظم غفاری ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    4 2
    پرسپولیس ثابت کرد که رده هشتم آسیاست و می تواند امسال به فینال و حتی مراتب عالی مسابقات دست پیدا کند
  • حسین2 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    4 2
    باید بدانیم پرسپولیس در میدان مسابقات آسیایی، پرسپولیس ایران است و نه پرسپولیس تهران!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    0 0
    من دوست دارم پرسپولیس سعود کنه به مرحله بعد ولی تحقیر تیم حریف تحقیر خودمون هست و پیروزی در برابر تیم ضعیف ارزشی نداره و باخت در برابر تیم ضعیف تحقیر شدن خودمون هست خواهش میکنم تیم حریف رو نه تحقیر کنید و نه دست کم بگیرید ...
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    2 1
    داور با عرب هاست وگرنه باید نه نفره میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس