نقشه تلعفر.jpg

۱۳۰ کشته و زخمی هم تا به حال سهم تروریست‌های رنگ و رو پریده داعش در میدان نبرد بوده و خبر می‌رسد صدها تن دیگر هم عنان از دست داده‌اند که نه راه پیش دارند و نه راه پس.

سرویس جهان مشرق - با ۲۸ کیلومتر مربع مساحت در شمال غرب نینوا واقع شده و معروف است به موصل کوچک؛ قرار بود ۱۱۰ روز قبل عملیات برای آزاد سازی آن آغاز شود اما با وقت اضافی آمریکا، در اشغال تروریست های داعش باقی ماند.

اشاره ما به شهر تلعفر است؛ آخرین پایگاه داعش در استان نینوا؛ مثلثی مهم که از شرق در ۷۰ کیلومتری شهر موصل، از شمال غرب در  ۸۰ کیلومتری ترکیه و از غرب هم  با مرز سوریه ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

 روزی ۳۰۰ هزار نفر جمعیت داشت با بافت ترکمان، کرد و اعراب؛ مهاجرت دهها هزار نفر نتیجه اشغال بود و آوارگی هم میراث دخالت دول غرب؛ باید اردیبهشت طعم آزادی را می چشید اما سهمش فقط انتظار شد تا دیروز که انقضا زمان خریداری شده برایش تمام شد.

مشخص نیست در نتیجه دهها پرواز و فرود بالگردهای آمریکایی در این شهر؛ شاید سرکرده های داعش موفق به فرار شده اند از طریق آسمان اما بالاخره نیروهای عراقی رخصت گرفتند برای آزادی شهری که داعش ویرانه اش کرد.

۲۰ هزار نفر از نیروهای حشد پشت دروازه های شهر رسیده اند؛ از تیپ های نظامی سپاه بدر، جندالامام، علی اکبر، سرایا الجهاد و حضرت عباس ( ع) تا تیپ های سبع الدجیل، دفاع الشعبی، الحسین، پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع و مبارزه با تروریسم؛ همه آمده اند برای پیروزی.

نیروهای مردمی اقلیت مذهبی ایزدی که در این ۳ سال بسیار از داعش زخم خورده اند در گوشه ای دیگر میدان نبرد هستند؛ می گویند آمده اند برای تسکین دردهایشان؛ ناراحت اند از خون کودکانی که بی گناه بر زمین ریخت شد تا زنانی که مظلومانه به بردگی برده شدند؛ می گویند نام «حسین» فقط آرام شان می کند در روزهایی که قرار از دست داده اند.

«سلاح الدیروای» نام یگانی است که از آسمان به پذیرایی دواعش رفته و ۴۸ ساعتی هست که آتش بر روی متحجران قرن بیست و یکمی خالی می کند؛ هزینه های هر موشک که در اوج سوت می‌کشد زیاد است اما می‌ارزد به نابودی مقرهای تروریست ها؛ دقیق می زنند تا جایی که خبر می‌رسد همه خون‌خواران فلج شده‌اند بر روی زمین.

از جنوب شرق و جنوب غرب شهر نیروهای زخم دیده عراقی که حالا با روحیه هستند و چابک، بر روی اردوگاه‌های داعش آوار شده‌اند؛ تروریست‌ها از « مهلبیه - تلعفر» که مهمترین جاده شهر و مرکز استان است عقب نشسته اند.

  ۴ ارتفاع و بخش های وسیعی از کوه زمبر در حومه شهر به انضمام روستاهای پر اهمیت «العبره صغیره، العبره کبیره، قصبان،النجار، حنش، قزل قیو، کسر محراب، سمباک، بطیشه، العلم، خفاجه، تومی، مجارین، حلبیه العلیا، مرازیف،جباره،ملا جاسم و عبره عزیز» تاکنون به آزادی سلام گفته‌اند و شر داعش خلاص شده‌اند.

۱۳۰ کشته و زخمی هم تا به حال سهم تروریست‌های رنگ و رو پریده داعش در میدان نبرد بوده و خبر می‌رسد صدها تن دیگر هم عنان از دست دادند که نه راه پیش دارند و نه راه پس؛ فوجی دیگر هم که روزی ادعا داشتند با جهاد به بهشت می‌روند حالا از ترس موت به مرکز شهر  گریخته‌اند.

۱۳ خودروی انتحاری و مجهز به دوشکای تروریست‌ها که هدایای مرتجعان عرب منطقه بودند در ۴۸ ساعت گذشته در آتش خشم نیروهای عراقی سوختند. تیپ ۴ سپاه بدر هم که در شکار تروریست‌ها آوازه دارد ۴ داعشی انتحاری را در تور انداخت و به هلاکت رساند. جنگنده‌ها هم خستگی ناپذیر شده اند و کاروان‌ها نظامی و پایگاه‌های داعش را از آسمان هدف گیری می کنند.

نیروها پس از ساعت ها درگیری و زد خورد از دروازه غربی وارد شهر شده اند اما از محور شرق با شهر ۲۵ کیلومتر فاصله دارند؛ روستاهای « العاشق، دبونه، توایم و مهلبیه» در این راستا در انتظار آزادی هستند.

به گزارش مشرق، مساحت کل تحت اشغال داعش در تلعفر و حومه حدود هزار و ۲۷۵ کیلومتر مربع برآورده شده که تاکنون آرامش به حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این مساحت بازگشته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    27 1
    وقتی پیش از این می شنیدم که می گویند زنان ایزدی را داعشی ها به بردگی می برند آنقدر از اعماق دل می سوختم که یا امام حسین(ع) به این مردم مظلوم رحم کنید و آن ها را در بیرون راندن این دشمنان یاری دهید.
  • کاظم غفاری ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    24 3
    می گویند داعش غده سرطانی است و از بین رفتنی نیستند و حیات جادوانه دشمنانه و تفرقه افکنانه شان عمر زیادی خواهد داشت اما مردم متحد عراق و تشکیل حشدالشعبی همه این خیال های باطل را از بین برد.
    • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      0 0
      اتحاد عراق بسیار شکننده اس بعد از داعش دوباره اختلافات آشکار میشه . متاسفانه عراق چوب تفرقه اش رو میخوره و اگه واقعا متحد نشن بعد از داعش دوباره گروه های دیگه برمیگردن
  • حسین2 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    19 1
    ممنون از اینکه گزارش های جذاب و همراه با پرداخت های جزئی جامع و کامل در اختیار مخاطبین می گذارید.
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    1 1
    داعش آمریکایی مرگت فرا رسیده .یا حسین (ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس