کد خبر 765259
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵
حمید صفت

از تمام چهره‌ها و سلبریتی‌ها انتظار می‌رود با پست‌ها و رفتارهای احساسی‌شان در فضای مجازی کاری نکنند که اگر راهی برای بخشش خواننده جوان وجود دارد، بسته شود.

به گزارش مشرق، از ابتدای هفته خبری جامعه هنری و جوانانی که به موسیقی علاقه داشتند را در بهت فرو برد؛ حمید صفت خواننده جوان رپ به اتهام قتل ناپدری اش دستگیر شد.

این خواننده جوان در اعترافاتش گفت که برای جمع کردن وسایلش به خانه رفته بود که مشاهده کرد مادرش توسط هوشنگ(همسرش) مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و با دیدن این صحنه کنترل خودش را از دست داد و گلدانی را که روی اپن آشپزخانه قرار داشته را به صورت وی پرتاب کرده است.

پس از وقوع این اتفاق تلخ، بسیاری از هنرمندان و چهره های سرشناس با انتشار تصویری از حمید صفت به صورت احساسی به این اتفاق واکنش نشان دادند. در این میان برخی دیگر اقدام صفت را که منجر به قتل ناپدری اش شده را توجیه کردند و یک طرفه حق را به این خواننده موسیقی دادند و به نوعی هیچ حقی برای خانواده مقتول قائل نشدند.

در میان این چهره های سرشناس برخی دیگر از هنرمندان، خارج از فضای احساسی، با حادثه مرگبار منطقی برخورد کردند. اشکان خطیبی بازیگر کشورمان در این باره در اینستاگرامش نوشت: دوستان عزیز اتفاق بدی افتاده، قابل دفاع هم نیست. تنها کاری که از دستمون برمیاد اینه که براش دعا کنیم و از خدا بخواهیم که خودش هوای این پسر رو داشته باشه.

من چندبار برای نجات محکومینی که به عمد یا غیرعمدقتل کردند، اقدام کردم و می دونم که در این جور مواقع خانواده ی مقتول بسیار حساس می شوند و مردم با دادن نظرات احساسی و سریع فقط شرایط رو پیچیده تر می کنن. بنابراین تقاضام اینه که صبر پیشه کنید و دعا کنید.

مهدی یراحی از خوانندگان جوان کشورمان هم درباره وی نوشت: حمید ناخواسته وسط مهلکه ای افتاده که قضاوت و رفتارهای عجولانه جامعه می تواند بزرگترین ظلم را در حق او و مرحوم ناپدری اش بکند. به قول بزرگی اگر می خواهید حقیقتی را خراب کنید، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید.

چه خوب می شد فارغ از هر گونه حکم دادن و معرکه گرفتن، این یک مورد که به آینده، حق و حقیقت یک انسان و خانواده ای مربوط می شود را تبدیل به سوژه و ابزاری برای لایک و فالوئرگرفتن نکنیم! همه چیز را اول به خدا، سپس به کاردانانش بسپاریم.

روی سخن بیشتر با برخی اشخاص معروف است که انگار از جانب پروردگار رسالت دارند در باب هر موضوع و مسئله ای اظهار نظر کنند! برای یک بار شوآف کردن را کنار بگذاریم و به زور هم شده ساکت بمانیم.

حمید صفت و خانواده مقتول در شرایط کنونی بسیار آسیب پذیرند. خواسته یا نا خواسته اوضاع را از اینی که هست خراب تر نکنیم و با اعلام نظرهای خاله خرسه ای این کلافِ سر در گم را بیش از این در هم نپیچیم.

پوریا تابان مجری تلویزیون نیز در اینستاگرامش نوشت: با طرفداری بی خود، کاری نکنید که خانواده مقتول از اینکه هست سختگیر تر شود تا درهای بخشش به روی این جوان یکی یکی بسته شود.

حواستان را جمع کنید، با هیولا ساختن از مقتول، نتیجه کار دقیقا برعکس آن چیزی می شود که ما منتظرش هستیم. کشور ما فقط با گذشت اولیای دم از مرگ نجات پیدا میکند. حواستان به آن چه می گویید و می نویسید باشد. گاهی فقط صدمات روحی وارد شده بر خانواده مقتول، موجب عدم رضایت و بخشش می شود.

نکته ای که این هنرمندان به آن اشاره کردند درست همان موضوعی است که چندسال پیش خانوادهای که سلبیریتی های آن زمان برای خون بهای فرزندشان پول جمع کردند اما خانواده مقتول اعتراف کرد: «یکی از دلایلی هم که اصرار بر اعدام قاتل فرزندم را دارم این است که رسانهها و هنرمندان جوری برخورد میکنند که گویا پسر من گناهکار است و قاتل او بی گناه!»

در پایان از تمام چهره ها انتظار می رود با پست ها و رفتارشان در فضای مجازی کاری نکنند که اگر راهی برای بخشش وجود دارد، این راه بسته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    26 0
    افرین کاملا درسته بعضیها درباره هر موضوعی بدون علم به اینکه حقیقت چه بوده یا قوانین چه میگه اظهار نظر میکنند این قضیه مثل تصادف معمولی دو ماشین میمونه که تا امدن مامور راهنمایی رانندگی کاردان هر کس بر اساس تصوراته خود نظر میدهد اما قانون چیز دیگری میگوید مثل این میمونه طرف پشت ماشینش اسیب دیده باشه و همه بگن اون که از پشت زده مقصره ولی شاید حقیقت این باشه راننده جلویی با دنده عقب زده باشه به ماشینه پشت سری پس حداقل تا روشن شدنه تمامی زوایا صبر کنید.
  • ایرونی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    شما فحاشی نکننین به این خواننده.....دلسوزیتون پیشکش ...تو سایت شما مشرق به مرحوم دکتر میرزا خانی هم هتاکی وفحاشی میشد ...چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      3 0
      از افراطی جماعت چه انتظاری داری؟اون فحاشی ها هم کار تک و توک کاربرای افراطی بود.
    • ج د ا ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      4 2
      شما چرا بیخودی گر گرفتی؟؟؟چرا بیخودی دفاع میکنی؟؟؟دادشته؟؟؟اگر دادشت هم بود باید در برابر قانون مطیع باشی و بگذاری عدالت و قانون اسلام در موردش اجرا بشه حتی اگر عدالت به معنی قصاص برادرت باشه - بالاخره یک نفر این وسط جانش رو از دست داده و تحقیقات همه چیز را روشن خواهد کرد که آیا ایشون جنایتکار بوده یا خیر شما هم صبر کن هرچی نتیجه کار شد قبول کن
    • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      5 4
      اون بیچاره رو که آخرش خود آمریکایی ها کشتنش...سرطان پیشرفته...خخخخ...
    • --- ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      5 0
      اگر مشرق اینقدر بد هست چرا میای پس؟؟؟ برو تو سایت دیگه -
    • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      1 4
      امریکاییها کشتندش ..خخخ خخخخ خخخ خخخ خخخ
  • سید ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    12 43
    به نظر اصلاح طلبان تهوع آور تتلو از حمید صفت بدتر بود؟ علت حمایتشان از این خواننده انکرالاصواتی چیست؟
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    2 1
    این درخواست ازطرف کیه ؟؟
  • محمود ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    7 13
    قاتل قاتله اعدامش کنین
    • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      7 0
      یه قوه تو مملکت مسئول اینه که تشخیص بده نمیخواد شما اظهار نظر کنی.
    • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      0 0
      اشتباهی مثبت دادم ببخشی
  • ج د ا ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    3 1
    تا جایی که من فهمیدم هنوز قتل را گردن نگرفته و گفته من هیچ ضربه ای به سرش نزدم و شاید سرش در حین درگیری به جایی خورده باشد ولی اگر قتل را گردن بگیرد و یا ثابت شود که او واقعا قاتل است چند نکته وجود دارد : 1- حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام های کور و دور از عدالت، همچنین برای جلوگیری از جرأت یافتن جنایت کاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان، وضع شده است 2- خداوند در قرآن میفرماید : « و بر آنها در آن مقرر داشتیم که جان در مقابل جان و چشم در مقابل چشم و بینی در برابر بینی و گوش در مقابل گوش و دندان در برابر دندان می‌باشد و هر زخمی قصاص دارد و اگر کسی آن را ببخشد کفاره او محسوب می‌شود و هر کس به احکامی که خدا نازل کرده حکم نکند ستمگر است» (سوره مائده 45) - 3- در حکم قصاص فرقی بین قاتلی که راننده تاکسی یا معلم یا رئیس جمهور یا خواننده یا بازیگر یا ورزشکار یا کارمند و کارگر یا رئیس شرکت وجود ندارد و همه از نظر خداوند مساوی هستند و این حکم شامل حال آنها میشود ، حال چرا ما باید سعی میکنیم شخصی را که مرتکب جنایت شده از قصاص رهایی دهیم؟ - اگر به دلایل انسانی و به خاطر نجات جان یک انسان باشد که خیلی خوب و پسندیده است ( پس قاتلان زیاد دیگری هم هستند که منتظر حکم اعدام هستند برای آنها هم کاری بکنیم ) ، ولی اگر فقط به خاطر خواننده بودن شخص قاتل باشد اصلا قابل درک و قابل توجیه نیست
  • نیلوفر ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    1 0
    سلام ما امثال آقای صفت که تو سن کم اعدام شدن زیاد داشتیم نمونش ریحانه جباری و دلارا دارابی که غیر عمد یا ناخواسته اعدام شدن ما فقط قضاوت میکنیم از موضوعی که به صورت کامل خبر نداریم هر چی بیشتر راجع به این قضیه اظهار نظر کنیم فقط کار متهم سخت میشه و خانواده مقتول راضی به رضایت نميشن پس امیدوارم خون با خون شسته نشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس