کد خبر 764957
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
پوتین

کارشناسان فهرستی از جانشینان احتمالی ولادیمیر پوتین تهیه کرده‌اند که نخست وزیر روسیه و شهردار مسکو در راس این رده بندی قرار دارند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه و "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو، در راس رده بندی جانشینان احتمالی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه قرار دارند. این رده بندی از سوی کارشناسان بنیاد «سیاست پترزبورگ» صورت گرفته است. این رده بندی شاخص‌هایی مانند میزان محبوبیت و ناکامی‌های سیاستمداران روسیه، انتظارات افکارعمومی روسیه از آنها، فعالیتهای اجتماعی و تبلیغاتی، عدم درگیری‌های سیاسی با مخالفان و همچنین تعداد ملاقاتهای دوجانبه آنها با شخص ولادیمیر پوتین، در نظر گرفته شده است.

به عقیده کارشناسان این موسسه، سیاستمدارانی که در 20 رتبه نخست این رده بندی قرار گرفته اند، رهبران سیاسی روسیه طی دوره زمانی 2018 الی 2024 را تشکیل خواهند داد. به گفته آنها، عنوان «جانشینی» هم درکی گسترده تر از مقام ریاست جمهوری دارد و صرفا به منزله قرار گرفتن در این سمت نیست.

در رده بندی صورت گرفته، دمیتری مدویدیف 21 امتیاز بدست آورده و در راس این فهرست قرار گرفته است. سوبیانین با 19 امتیاز، رتبه دوم را دارد. "آلکسی دومین" فرماندار استان تولسک (که پیش از این عضو تیم امنیتی پوتین بود) با 18 امتیاز، جایگاه سوم را بدست آورده. "سرگئی شایگو" وزیر دفاع، "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه، "آلکسی کودرین" وزیر سابق دارایی، "آنتون واینو" رئیس دفتر ریاست جمهوری و "سرگئی کریینکو" معاون وی، به ترتیب در رده های بعدی جای گرفته اند. جالب توجه اینکه "رمضان قدیروف" رئیس جمهوری چچن هم جایگاه سیزدهم را در این رده بندی در اختیار دارد.

به عقیده کارشناسان، تیم رهبری که طی 10 سال آینده در روسیه روی کار خواهند آمد، مسئولیت پاسخگویی به چالش‌های جدید سیاسی و اقتصادی پیش روی این کشور را برعهده خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    22 23
    مگه نظام پوتین مدودفی روسیه اشخاص دیگه ای رو هم میشناسه ؟
    • ماني IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      8 8
      تو بگو هيتلر فعلا كه دهن تمام تروريستهاي غربي رو ...
    • SE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      12 2
      تروریستهای غربی؟ ما هر چی تروریست دیدیم عرب و مسلمون بودن.کشورهای عربی در غرب نیستن عزیز
    • امیر IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      0 7
      جناب 17:37 یعنی جنابعالی اطلاع نداری که پشت صحنه همان تروریست های به قول تو عرب و مسلمان!!!!!!!! سرویسهای جاسوسی و امنیتی غربی قرار دارند؟!!!!!!!!!!! واقعاً دستان پشت پرده این سرویسها را نمی بینی؟!!!!!!! نکنه انتظار داری به طور علنی دخالت خودشونو اعلام کنند؟!!!!! یعنی انتظار داشتی وقتی برای تداوم پروژه اسلام هراسی و برای بدنام کردن مسلمانان و ایجاد تفرقه در جهان اسلام و تضعیف جبهه مقاومت و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی ،در اتاقهای فکر خود ،ایجاد چننین گروههایی را طراحی و اجرا می کنند ، از اتباع غربی استفاده می کنند؟!!!! خوب واضحه که سعی می کنند از اتباع بومی همان منطقه با همان مذهب استفاده کنند، در ضمن در گروه تروریستی داعش اتباع غربی زیادی هم وجود دارند.وقتی کشورهای غربی موج اسلام هراسی به راه می اندازند، باید گروههای تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره و... وجود داشته باشند تا ادعاهای کشورهای غربی علیه مسلمانان قابل باور برای افراد سطحی نگر وکم اطلاع باشد، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای غربی برنامه های گسترده ای برای هدایت افکار عمومی جهان از طریق رسانه های جریان اصلی دارند ، در کنار تبلیغات سوء علیه مسلمانان در این رسانه ها و به موازات آن ، با تشکیل گروههای تروریستی در جهان اسلا، سعی می کنند تا تبلیغات مسموم علیه مسلمانان را هر چه بیشتر قابل باور سازند، واقعاً درک این بدیهیات اینقدر برات سخت بود؟!!!!!!!!!!!!!
  • میلاد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    11 15
    حیف هست که پوتین بره و یکی دیگه بیاد جاش اخه قبلا اینطوری شد و سامانه پدافند موشکی اس 300 رو تحویل ندادند تا اینکه پوتین دوباره اومد سر کار .... حالا هم باید 5 سال از برجام بگذره تا ایران بتونه تجهیزات نظامی مدرن مثل هواپیما سوخو 30 و هلیکوپتر میل 28 یا کاموف 52 و تانک تی 90 رو از روسیه بخره .... چه بسا با تغییر ریس جمهور مثل دوره قبلی ( مدودف جایگزین پوتین شد که حتی از نزدیکترین افراد پوتین هست ) روند خریدن و تحویل دهی تجهیزات دچار اختلال شود ...
    • لبو فروش DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      6 0
      عزیزدل برادر چشمهای نازنینت رو روی همه ی این افراد ببندو به روی نیروهای خلاق و امیدوارکننده و دلسوزو متعهد خودی بازکن و به جای اینکه دست تکدی و التماس به روی غیره دراز کنیم بیائیم دستهای مخلص و دراز شده ی خودی هائی که حتی از دادن جانشان هم دریغ که نمکنند هیچ افتخارو غرورهم دارند بگیریم . از اینکه پوتین میرود و چکمه میاید و چکمه میرود و گالش میاید نگوئیم حیف , حیف اینست که با داشتن مخلصین و متعهدینی که هم خلاق هستند و هم گره گشا که عملا هم ثابت کرده اند کمی بی انصافی کنیم اینطور زانوی غم بغل بگیریم . موافق و منصورباشی برای اسلام و کشورت عزیزبرادر .
    • SE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      14 3
      عزیز اون ربطی به پوتین و عوض شدنش نداشت اون مربوط به دولت وقت ایران بود که عرضه نداشت تحویل بگیره.
    • امیر IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      0 0
      جناب 17:38 به خاطر تحریم های شورای امنیت علیه ایران، جناب مدودف قرارداد خرید اس 300 از طرف ایران را به طور یکجانبه فسخ کرد ( قرارداد اس 300 چون یک قرارداد صرفاً دفاعی بود ، مغایرتی با تحریم های شورای امنیت نداشت)، همین امر منجر به شکایت ایران شد که در این دعاوی حکم به نفع ایران صادر شد و روسیه محکوم به پرداخت چهارمیلیارد دلار خسارت گردید، این مسئله چه ربطی به عرضه داشتن یا نداشتن دولت وقت ایران در تحویل اس 300 داره؟!!!!! در زمان پوتین و چند ماه مانده به امضای برجام، پوتین دستوری صادر کرد و ممنوعیت صادرات اس 300 به ایران را لغو کرد، در ضمن همه از تفاوت‌های رویکرد پوتین و مدودف در زمینه سیاست خارجی اطلاع دارند، بهتر است شما اطلاعات خودتو بالا ببری عزیز.
  • RU ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    3 6
    سرگئی شایگو از همه شایسته تر است.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    12 1
    فقطلاواروف
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      14 4
      فقط خودش خخخخخخ
  • امیر IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    8 24
    پوتین و چکمه و کفش نعل همه به ایرانیها راحت خیانت میکنن
  • US ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    6 7
    اون که میانساله هنوز شما راجبه مردن علی آغا بگو و امید مردم ایران برای پخش شکلات و شیرینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس