کد خبر 764939
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
سریال‌های قرآنی

فیلم‌های مذهبی و تاریخی همواره یکی از آثار تصویری پر مخاطب هستند.

به گزارش مشرق، فیلم‌های مذهبی و تاریخی یکی از آثار تصویری پرمخاطب هستند. به همین دلیل فیلمسازهای با ذوق و علاقه‌مند ایرانی برای ساخت آثار هنری خود داستان‌های ماندگار، نورانی، سراسر پند قرآن را انتخاب کردند و اینگونه توانستند سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ماندگاری را خلق کنند.

یکی از پیشگامان و اولین فیلمسازانی که به این عرصه وارد شد، مرحوم فرج الله سلحشور بود. در زیر به تعدادی از زیباترین و ماندگارترین آثار هنری با موضوعات قرآنی اشاره می‌کنیم.


یوسف پیامبر (ع) ساخته فرج‌الله سلحشور

جمعه 7 تیر سال 1387 یکی از بزرگترین پروژه‌های تلویزیون، پخش خود را آغاز کرد. مجموعه یوسف پیامبر یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های ایرانی است که در هنگام پخش خیابان‌های پایتخت را خلوت می‌کرد. در این سریال ۴۶ بازیگر اصلی و بیش از ۱۵۰ بازیگر فرعی به ایفای نقش پرداختند.

کشورهای تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و شبکه‌های بین‌المللی مثل الکوثر، آی فیلم و جام جم نیز اقدام به پخش یوسف پیامبر کرده‌اند. به گفته مسئولان رسانه ملی این سریال در 60 کشور بیننده داشت.در قرآن هم داستان حضرت یوسف (ع) به عنوان زیباترین قصه قرآن یاد شده است و همین زیبایی و رسایی داستان را در سریال فرج‌الله سلحشور هم می‌توان دید.

سریال مردان آنجلس ساخته فرج‌الله سلحشور

مردان آنجلس در سال 1375 از شبکه یک سیما پخش شد. داستان این فیلم بر گرفته از آیات 9 تا 26 سوره کهف است. این داستان که در روم باستان شکل گرفته است، یکی از جذاب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین سریال‌های پخش شده از صدا و سیماست.

این سریال به عنوان اولین سریال ایرانی از شبکه‌های مصری نیز پخش شد.

مریم مقدس (ع) ساخته شهریار بحرانی

شهریار بحرانی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این اثر را نیز بر عهده داشت. این فیلم از زمان تولد حضرت مریم (س) تا سخن گفت عیسی مسیح (ع) در گهواره را روایت می‌کند.

علاوه بر داستان بسیار زیبا و جذاب، بازی بسیار زیبای بازیگران و صحنه‌سازی بسیار خوب این فیلم به درخشش آن کمک کرد. مریم مقدس (س) ابتدا در سینما به اکران درآمد و سپس به عنوان سریال از شبکه یک سیما پخش شد.

سریال صاحبدلان ساخته محمد حسین لطیفی

صاحبدلان نام سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که در رمضان سال 1385 از شبکه یک سیما پخش شد. داستان فیلم ماجراهای یک پیرمرد مومن پس از ورود یک جلد قرآن عتیقه به زندگی‌اش را روایت می‌کند.

اتفاقات و جریان‌هایی که برای پیرمرد با بازی حسین محجوب پیش می‌آید، برگرفته از داستان‌های پیامبران در قرآن است.

فیلم سینمایی ملک سلیمان ساخته شهریار بحرانی

«ملک سلیمان» به عنوان یک پروژه سه قسمتی آماده شده است که تاکنون تنها یک قسمت آن ساخته و اکران شد. این فیلم سینمایی در سال 2010 ساخته شد و با استقبال خوبی از طرف مخاطبان سینما مواجه شد.

استفاده از جلوه‌های بصری و افکت‌ها و صداگذاری متفاوت و البته موسیقی بسیار فاخر این فیلم علاوه بر داستان زیبایش به جذابیت‌های این فیلم افزود. در ابتدا حسین یاری به عنوان بازیگر نقش حضرت سلیمان (ع) در این پروژه معرفی شد؛ ولی در فاصله نزدیک به فیلمبرداری معلوم شد که امین زندگانی بازی در این نقش را بر عهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس