کد خبر 764936
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
پهپاد

رزمندگان عضو کمیته های مردمی مدافع شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا شب گذشته دو پهپاد متعلق به گروه های تروریستی تکفیری را ساقط کردند.

 به گزارش مشرق، رزمندکان عضو کمیته های مردمی مدافع شهرهای شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا واقع در شمال استان ادلب سوریه شب گذشته دو پهپاد شناسایی – بمب افکن متعلق به گروه های تروریستی تکفیری را در آسمان این مناطق شناسایی و ساقط کردند.

بنابر این گزارش، هر دو پهپاد از نوع فانتوم 4 و مجهز به سامانه رهاسازی بمبهای دستی بوده اند. طی روزهای گذشته و علیرغم آتش بس اعلام شده در توافق موسوم به “5 شهر” میان دولت سوریه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به نمایندگی از گروه های تروریستی تکفیری مستقر در منطقه، موج جدیدی از حملات در قالب بمباران هوایی با استفاده از پهپاد و گلوله باران خمپاره ای محلات مسکونی این دو شهر آغاز شده است.

به گفته شاهدان عینی، تروریستهای تکفیری ارتش آزاد تعمدا مخازن اب شرب روستا را با هدف تشدید فشار به بیش از 16 هزار سکنه فوعه و کفریا هدف قرار داده اند. بر اساس توافق 5 شهر قرار بود ساکنین فوعه و کفریا در مقابل عناصر گروه های تروریستی تکفیری محاصره شده در شهرهای زبدانی و مضایا و اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک (جنوب دمشق) تخلیه شوند اما با کارشکنی سازمان جاسوسی ترکیه این توافق وارد فاز نهایی اجرا نشده است.

منبع: الاعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حلمد بی اعصاب IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    2 1
    بچه پهبادم اینا نیست.ولی بازم خطرناکه بخاطر فیلمبرداری از رزمندگان..هر جا عباسهای زینب هستند زلتی نیست یا شهادت یا پیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس