دیرالزور111.jpg

با آزادی این شهرک فقط ۱۶ کیلومتر تا محاصره داعش در مرکز سوریه باقی مانده است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه پس از درگیری های چند ساعته توانستند کنترل شهرک راهبردی الطیبه را در شمال شرق استان حمص در دست گیرند. با آزادی این شهرک فقط ۱۶ کیلومتر تا محاصره داعش در مرکز سوریه باقی مانده است.

غروب روز گذشته با دستور اتاق عملیات جبهه مقاومت، پاکسازی شهرک راهبردی «الطیبه» در شمال شرق استان حمص آغاز شد و نیروهای متحد از منطقه الکوم با حملات گسترده به سوی این شهرک پیشروی کردند.

درگیری ها در این محور برای رسیدن به شهرک الطیبه تا صبح امروز ادامه داشت و در نهایت نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت با عقب راندن تروریست ها به ورودی های این شهرک رسیدند. در این عملیات نیروها با پیشروی ۷ کیلومتری خود را به شهرک الطیبه رساندند و در حال حاضر حاضر با شهر السخنه ۱۶ کیلومتر فاصله دارند تا محاصره تروریست های داعش در مرکز سوریه ( استان های حمص و حماه ) تکمیل شود.

نیروهای متحد در جریان درگیری ها حدود ۵۰ تررویست را کشته و زخمی کردند و در نهایت موفق به تثبیت مواضع در شهرک الطیبه شدند. از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه برای تامین امنیت الطیبه، عملیاتی را در حومه این شهرک آغاز کردند و توانستند با پاکسازی ارتفاعات « المقبره، المنشار و النوبر» تا حدودی از ضد حملات احتمالی داعش جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به شهر السخنه، عناصر تروریستی داعش در استان های حمص و حماه در مساحتی بالغ بر ۲ هزار کیلومتر مربع محاصره می شوند؛وجود میادین گازی و نفتی اهمیت این مناطق را چند برابر کرده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای عملیاتی پس از تثبیت مواضع در شهرک الطیبه،دقایقی قبل عملیات پیشروی به سوی شهر السخنه را برای محاصره کامل تروریست های داعش در مرکز سوریه آغاز کردند؛ در این محور نیروهای متحد به منطقه « وادی التیوم» نزدیک شدند.

این خبر تکمیل می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    38 3
    خوش خبر باشی ان‌شاالله مشرق! ان‌شاالله به حول قوۀ الهی این امر محقق خواهد شد و بزودی زود شر حرامیان داعش از سوریه و عراق کَنده خواهد شد. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(صلی‌الله علیه و آلهِ وسلم)
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      20 2
      ان شالله خدا از دهانت بشنود و ان شالله هر چه زودتر جنگ زودتر تمام شود و فرزندانمون برگردن
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    3 39
    اگر نیروی هوایی امریکا و روسیه نبود الان کل ایران دست داعش بود خدا به پوتین و اوباما عمر طولانی بدهد و خدا پدر بوش رایبامرزد که شر صدام و طالبان را از سر شیعیان کم کرد من همیشه به این سه نفر دعا می کنم
    • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      10 2
      با مطالب شما فقط در مورد نیروی هوایی روسیه موافق هستم. دخالت نظامی روسیه بود که باعث پیروزی های میدانی محور مقاومت شد.
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      0 0
      فدات بشم اگه قاسم سلیمانی و سپاه و حزبالله نبود که سوریه قبل از داعش دست النصره و ارتش ازاد میافتاد،همین سپاه و حزب الله بودن که پای روسیه رو به جنگ باز کردن، همین امریکا صد دفعه نیرو های سوری ایرانی حزب الله لبنان و عراق با همین نیرو هوایی و اون ائتلافش زده به جای داعش . بد تر از اون به جای جلوگیری از قدرت گرفتن داعش به تامین لوازم و نیرو وپول با اون ترکیه قورومدنگ و اون عربا اروپا پرداخته. بعدشم اخه تو که نمی دونی شکر زیادی میخوری که زر میزنی . از همین فرماندهای ارتش گفته بود که داعش به ایران حمله کرد ولی با هوانیروز که بعد از اون خط قرمز واسه کشیدن گفتن از چهل کیلومتری بیاین این ور تر دهنتون سرویسه. بعدشم انگار حمله موشکی سپاه یه داعش که یکی از فرمانده های مهمشونو بهباد داد یادت نمیاد. سری بعدی که خواستی بیای جایی نظر بدی برو یکم فکر و تحقیق کن که الکینیای اینجا شعر واسه مردم تفت بدی . گرچه با اون حرفای خیالی که زدی هر کس ببینه میفهمه جیر خور امریکا انگیلسو اون اسراییل هستی .
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    13 2
    بی صبرانه منتظر رسیدن نیروهای ارتش سوریه و نیروهای همپیمان به سمت شهر راهبردی بوکمال و سپس آزادسازی شعر دیرالزور هستیم.
  • ناشناس IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    2 0
    مشرق چرا دیگه نمیشه باگوشی کامنت گذاشت یا رأی داد به نظرات؟ خیلی بد شده مثل قبل کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    3 2
    شمایی که بوش و اوباما را دعا میکنید،برای خودت دعا کنی بهتره! ان شاالله که خداوند شفایت دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس