روزنامه قانون

روزنامه توهین کننده به نهادهای انقلابی همچون سپاه بعد از زیر سؤال بردن مدافعان حرم و پس از ادعای فقدان آزادی بیان در ایران، همچنان به حاشیه‌سازی خود ادامه می دهد.

 به گزارش مشرق، روزنامه فحاش و توهین کننده به نهادهای انقلابی همچون سپاه بعد از زیر سؤال بردن مدافعان حرم و پس از ادعای فقدان آزادی بیان در ایران، همچنان به دلیل عدم برخورد مناسب از سوی مراجع ذیصلاح، به حاشیه‌سازی های خود ادامه می دهد.

روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «سنگ تراشی های دیپلماتیک» نوشت:

«برخی روابط خارجه، ناکارآمد و پرهزینه است، چرا؟ به طور طبیعی انقلاب شکوه مند ۵۷ نقشه راهی نوین برای حیات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، روابط خارجه و...در کشور ترسیم کرد. بنا بریک قاعده کلی راهکارها، طرح ها و راهبردها در امور گوناگون برآیند مستقیم تعامل انسان‌ها با محیط، شرایط و اوضاع و احوال عینی، ملموس و روزمره است. بنابراین، از آنجا که احوال و شرایط محیط زیست پیوسته و بی وقفه در حال حرکت، تغییر و تکامل است، لاجرم طرح ها، راهبردها و راهکارهای انسانی باید به منظور کاربردی بودن متناسب با شرایط عینی متغیر، تغییر و تکامل یابند. شاید بتوان به طور سطحی، یگانه دلیل ناکارآمدی و پر هزینه بودن روابط خارجه را پایبندی و پیگیری برخی طرح ها، راهکارها و راهبردهای اولیه انقلاب بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب دانست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«جهان امروز، جهان سال ۵۷ نیست. به همین دلیل، اگر تلاش کنیم برخی طرح ها، راهکارها و راهبردهای سیاست خارجه اوایل انقلاب را در دوران کنونی پیگیری کنیم، غیر کاربردی، پرهزینه و مخاطره آمیز است».

این روزنامه تاکید کرد:

«در راهبرد سیاست خارجه، تابو هایی وجود دارد. وجود تابو در راهبرد سیاست خارجه، راهکارها، طرح ها و اقدامات مربوط به اهداف منافع و امنیت ملی را محدود می‌کند. اگر تحقق اهداف منافع و امنیت ملی مبنای راهبرد سیاست خارجه باشد، آنگاه وجود تابو در سیاست خارجه غیر کاربردی، غیر سودمند، پرهزینه و مخاطره‌آمیز خواهد بود. اینکه با کدام کشورها رابطه داشته یا نداشته باشیم یا کیفیت روابط با دیگر کشورها چگونه و در چه سطحی باشد فقط باید منوط به ضروریات و نیازهای اهداف تحقق منافع و امنیت ملی و نه احساسات، ایدئو لوژی، وقایع و باورهای تاریخی یا مصالح جناحی باشد».

روزنامه اصلاح طلب قانون در ادامه نوشت:

«برخی بر این باورند که کنار آمدن با عده ای که دشمن فرض می‌شوند، تفکر اشتباهی است. باید گفته شود در جهان واقعی و عملی به دلایل متعدد، هیچ کشوری برای همیشه دشمن و هیچ کشوری برای همیشه دوست نیست. اگر مخالفان ایجاد روابط سالم با برخی کشورها بتوانند مفاهیم سود و زیان را جایگزین مفاهیم دشمن و دوست کنند، آنگاه دشواری‌ها و موانع ایجاد روابط سالم و سودمند با همه کشورها حل خواهد شد».

در اینباره گفتنی است،دشمن در جریان جنگی دامنه‌دار در طول ۴ دهه گذشته، به کمک جریان غربگرا و رسانه های آنان کوشیده تا ارکان حاکمیت و پایه‌های مردمی آن را از فرهنگ اسلام و انقلاب که تنها ریشه تغذیه جمهوری اسلامی است، دور کند.برخی سهل اندیشان یا افراد ماموریت دار نیز در این میان، نقش جاده صاف کنی نقشه های شوم دشمن را ایفا می کنند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تصریح کرده اند که:«آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می‌کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی کرده‌ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتاً انزوای کشور شده است و اگر ما واقع‌گرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می‌کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می‌گذارند، این یک نمونه است که خدا می‌خواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز آیات شیطانی در این زمان اتفاق بیافتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره‌ی واقعی خود را در دشمنی دیرینه‌اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده‌اندیشی به درآییم و همه‌چیز را به حساب و اشتباه و سوء مدیریت و بی‌تجربگی نگذاریم و با تمام وجود درک کنیم که مسأله‌ی اشتباه ما نیست بلکه تعمد جهان‌خواران به نابودی اسلام و مسلمین است؛ والاّ مسأله‌ی فردی سلمان رشدی آنقدر برایشان مهم نیست که همه‌ی صهیونیست‌ها و استکبار پشت سر او قرار بگیرند". (صحیفه‌ی نور؛ ج ۲۱؛ صفحه‌ی ۸۸ )».

رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص تاکید کردند: «تجربه‌ای ما در مذاکرات هسته‌ای پیدا کردیم؛ این تجربه را نباید فراموش کنیم. این تجربه این است که اگر ما تنازل هم بکنیم، آمریکا دست از نقش مخرّب خودش برنمیدارد؛ ما نشستیم در جمع ۱+۵، و حتّی جداگانه با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم برای قضیّه‌ی هسته‌ای؛ برادران ما، فعّالان پرتلاش ما به یک نقاط مشترکی رسیدند؛ طرف -که آمریکا باشد- یک تعهّداتی کرد؛ جمهوری اسلامی تعهّدات خودش را انجام داد، ولی آن طرفِ بدقولِ بدعهدِ بدحساب دارد دبّه میکند؛ تا الان دبّه کرده است. خیلی خب، این یک تجربه است، این شد تجربه. حالا خیلی‌ها قبل از این تجربه هم میدانستند امّا بعضی هم که نمیدانستند، حالا بدانند در هر زمینه‌ی دیگری هم که با آمریکا شما بحث و مجادله کنید، شما کوتاه بیایید، تنازل کنید، باز او نقش مخرّب خودش را حفظ خواهد کرد؛ در همه‌ی زمینه‌ها؛ بحث حقوق بشر، بحث موشک، بحث تروریسم، بحث لبنان، بحث فلسطین؛ در هر قضیّه‌ای که شما به فرض -که البتّه محال است- از اصول خودتان، از مبانی خودتان کوتاه بیایید، صرف‌نظر بکنید، بدانید او کوتاه نخواهد آمد».(بیانات رهبر معظم انقلاب در بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)-خرداد ۹۵).

تجربه ثابت کرده است که در طول انقلاب اسلامی همواره ضربه اصلی را از به دوستی گرفتن دشمن در حالی که از آن نهی شده بودیم، خورده ایم. از اعتماد و حسن ظن به دشمن ضربه خوردیم و از سهل اندیشان و جریان ماموریت داری که پیش چشم ما شیطان بزرگ را بزک کردند. بنابراین تا این منفذ را نبندیم، خسارت از آن سر ریز خواهد شد.

نمی توانید شعار اصلاح طلبان با عنوان «تا ۱۴۰۰ با روحانی» را از ذهن مردم پاک کنید

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «کارنامه دولت پای اصلاح طلبان نوشته می شود» به نقل از «علی شکوری‌راد» دبیر کل حزب اصلاح طلب «اتحاد ملت» نوشت:

«حمایت‌های ما هرگز همه‌جانبه نیست و در جایی که انتقاد وجود داشته باشد، حتما انتقادات خود را به‌قصد اصلاح مطرح کرده و در میان می‌گذاریم که دولت بتواند کارنامه موفقی را ارائه کند. کارنامه دولت به پای اصلاح‌طلبان نیز نوشته خواهد شد و نمی‌توانیم از آنچه اتفاق خواهد افتاد کنار بکشیم».

در این باره گفتنی است، اصلاح طلبان از تمام توان حزبی، رسانه ای و اجتماعی خود برای پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم استفاده کردند. این جریان در هفته های گذشته با اسم رمز «کابینه ۲۴ میلیونی» سهم خواهی طلبکارانه از روحانی را وارد فاز جدیدی کردند. اصلاح طلبان برای تحمیل خواسته‌های خود به روحانی، حتی استعفا و تهدید به کناره‌گیری معاون اول اصلاح‌طلب وی را مطرح و برای تنگ کردن حلقه فشار بر روحانی آن را رسانه‌ای نیز کردند.

اصلاح طلبان پس از سهم خواهی حداکثری از دولت، تلاش کردند تا با «اپوزیسیون‌نمایی» و «حفظ کردن فاصله با دولت» خاطره سردادن شعار «تا ۱۴۰۰ با روحانی » را از ذهن مردم پاک کنند تا عملکرد ضعیف دولت دوازدهم به پای آنها نوشته نشود.

تقلای افراطیون مدعی اصلاحات برای ماست مالی کردن گناه نابخشودنی فتنه ۸۸

افراطیون مدعی اصلاح طلبی این روزها به شدت در حال تقلا هستند تا به بهانه بیماری یکی از سران فتنه و با ژست دروغین برگزاری دادگاه علنی، گناه نابخشودنی فتنه ۸۸ را ماست مالی کنند.

در همین رابطه روزنامه بهار در مطلبی با عنوان «انسانی و نه سیاسی» نوشت:

« ۷ سال از شروع حصر دو کاندیدای انتخابات سال ۸۸ می‌گذرد؛ انتخاباتی که فارغ از برنده یا بازنده بودن رقبا، تاثیر شگرفی بر تحولات سالیان پس از خود داشت... حال این روزها و با نامساعد شدن حال محصوران مجددا بحث‌ها به شکل پیگیرانه‌تری در حال دنبال شدن است، اکثریت مردم علاقه مند به پایان این موضوع هستند و بازیگران عرصه سیاسی ایران نیز به دنبال راهکارهایی با اهداف متفاوت برای خروج از وضعیت هستند ...حرف‌های چند روز گذشته رهبر اصلاحات و برخی نمایندگان مجلس نشان می‌دهد که این مسئله نیاز به سکوت و آرامش دارد و نه تحریک‌گری و خود فعال‌نمایی، پس بر تمام دوستداران واقعی اصلاحات این سکوت و همدلی واجب می‌باشد تا مسئله حصر با کمترین هزینه‌ای برای همگان به خیر و خوشی پایان یابد».

در این خصوص باید گفت که لکه ننگ خیانت بزرگ و گناه نابخشودنی فتنه ۸۸ هیچگاه از دامن افراطیون اصلاح طلب پاک نخواهد شد.

اگر بحثی در مورد رفع حصر باشد،براساس قانون اساسی، تنها راه موجود، رسیدگی و تعیین اشد مجازات برای این افراد است. سزای مفسد فی الارض و باغی، مجازات‌های سنگین است، نه مسالمت و آشتی. علاوه بر این اولین شرط محاکمه سران فتنه و نشانه صداقت آنها و احزاب بازیگردان پشت سر آنان نیز این است که با صدای بلند به مردم بگویند در سال ۸۸ اولاً به مردم درباره تقلب ۱۳ میلیونی دروغ گفته‌اند (چنان که خاتمی و تاج زاده و ... در پستو اذعان کرده‌اند) و ثانیاً از عدم تمکین به قانون پشیمانند و حکم بعدی قانون درباره قانون شکنی بزرگ خود را - هر حکمی که باشد- می‌پذیرند.

افراطیون مدعی اصلاح طلبی به این نکته توجه داشته باشند که با ژست مضحک مظلوم نمایی، نمی توان از قانون فرار کرد.

وضعیت نابسامان مسکن،صدای روزنامه زنجیره ای را هم درآورد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «رکود،مالکان را اجاره بگیر کرده» نوشت:

«بازار مسکن این روزها تبدیل به بزرگ‌ترین دغدغه مردم شده و بسیاری از مستاجران نگران وضعیت نابسامان اجاره مسکن هستند. افزایش نجومی نرخ های اجاره و نایاب شدن رهن کامل واحدهای مسکونی از جمله مشکلات این حوزه محسوب می شود. اجاره ‌بهای مسکن همواره تابعی از نرخ تورم و میزان رشد قیمت مسکن است، به این صورت که هزینه اجاره‌ نشینی در بازه این دو نرخ، نوسان می‌کند. اکنون با وجود اینکه همه انتظار داشتند افزایش نرخ اجاره کمتر از نرخ تورم باشد این اتفاق نیفتاد و حتی در برخی مناطق تا سه برابر نرخ تورم بوده است».

گفتنی است روحانی-خرداد ۹۲- در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت:

«تأمین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است»؛ اما در طول فعالیت دولت یازدهم، هیچ نشانه‌ای مبنی بر عزم دولت در ساخت مسکن مشاهده نشد. روحانی - خرداد ۹۵- گفت: «اصولاً، احداث فرودگاه، کشیدن خط آهن، ساخت مسکن یا احداث اتوبان به عهده دولت نیست بلکه دولت موظف به بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و فضای کسب‌وکار و ارتقای روابط کشور با دولت‌های خارجی است تا امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم آورد». در این میان، عباس آخوندی-وزیر میلیاردر دولت- نیز به‌جای پاسخگویی درباره وعده‌های دولت و کارنامه خود در جایگاه شاکی نشست و با توهین به مردم در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن-بهمن ۹۳- در اظهارنظری توهین‌آمیز عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است»!

دولت یازدهم تلاش کرد تا «کلمه» مسکن اجتماعی را جایگزین «طرح عملیاتی شده» مسکن مهر کند و از آن به‌عنوان طرح اصلی دولت در حوزه مسکن نام برد؛ اما علیرغم هیاهوی رسانه‌ای تا به امروز حتی یک ماکت از «مسکن اجتماعی» نیز ساخته نشده است چه برسد به ساخت و تحویل آن به مردم. در نهایت مسکن مهر رها شد و مسکن اجتماعی نیز تنها روی کاغذ اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    26 7
    از صدر اسلام تابحال قلم بدستان مزدور ووطن فروش همانند متصدیان روزنامه قانون سنگ بیگانگان را به سینه می زدند. سزای اینگونه افراد داعش وتکفیریهای حرامزاده می باشد.
    • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      5 0
      این نفاق نامه قانون بی قانون تا کی میخواهد سیاست های آمریکا را بزک بکند؟
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    9 27
    نمیفهمم الان دقیقا مشکلتون چیه ؟ روزنامس حق داره نقد کنه همه چیز رو چه سیاست خارجه رو چه سیاست داخلی رو بجای هوچی گری و برچسب چسبوندن و مزخرف گفتن اگه جوابی دارید شمام دست به قلم بشید اگه ندارید لطفا خفه بشید
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
      7 0
      روزنامه حق ندارد با کاغذ بیت المال و حمایتهای دولت جمهوری اسلامی علیه انقلاب اسلامی مطلب بنویسد. اساسا هیچ حکومتی اجازه نمی دهد رسانه های رسمی و مجوز دار اساس و بنیان اعتقادی حاکمیتش را زیر سوال ببرند.
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    4 32
    مگه دروغ گفته واقعا هم همینه ،،،،چقدر از جیب ملت هزینه می کنید
    • محمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
      21 4
      نگران نباش از جیب تو هزینه نمیشه شما به رقصت برس بی وجود
    • معلم IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
      4 1
      امثال شما لیاقتتون اینه که داعش به کشورتون حمله کنه و اولین نفر خودتون رو خراب کنید بزدلای وطن فروش و فرزندان وطن فروش
    • عادل IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      2 0
      خدا از امثال شما نگذره که فقط بلدین حرفهای پوچ و غیر منطقی بزنید. اکثر شما مشکل مالی هم ندارید و پی عیش و راحتی هستین و مشکل شما غالبا دین و حکومت دینیه.
  • سید GB ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    22 2
    عثلاه تلبان طحوع عاور
  • حسن IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    5 12
    خب نظرات مخالفمون هم اجازه انتشار باید داشته باشند
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    5 1
    خوک طلبان نجس
  • سید IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    9 0
    این تعبیر : ( انقلاب شکوه مند 57 ) همون تعبیر حزب توده و فدائیان خلق ودیگر گروهک های مارکسبستی و کمو نیستی اول پیروزی انقلاب اسلامیست که سعی داشتند انقلاب را از صفت اسلامی جدا کنند !!!
  • مجتبی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    5 0
    تا پول دریافتی اش تمام نشده موظف است که بنویسد این اراجیف را.
  • قانون IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    0 0
    این روزهاباوجوداینکه روزی نامه های اینچنینی درکیوسکها جلو چشم مردم گذاشته می شود ولی خریداری ندارند این اراجیف نوشتن هم چون درد مردم رانمی فهمندمیخواهندباروشنفکری بازی خودشان راازورشکستگی برهانندپس زیاد جدی نگیرید
  • علی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    1 0
    برو .هزار بارهم خدا را شکر کنی .بازهم کم است .من وتو مدیو ن خون شهیدان هستیم اکر شهید حججی ها نبود باورکن کرفتار تر از "مردم درآتش "منطقه بودیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس