کد خبر 764651
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
سلطانی فر

هشتمین گزینه دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان درحالی موفق به کسب رای اعتماد مجلس شد که پیش از این یک بار در این مهم موفق و یک بار هم ناموفق بود.

به گزارش مشرق، گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت ورزش که چهار سال پیش و در آغاز دولت تدبیر و امید نتوانسته بود از مجلس پاسخ مثبت بگیرد با کسب آرای اکثریت نمایندگان مجلس به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان برای چهار سال پیش رو انتخاب شد.

هشتمین گزینه، چهارمین وزیر 
مسعود سلطانی فر هشتمین گزینه دولت برای وزارت ورزش بود که امروز موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شد. وزارت ورزش و جوانان هشتم دی ماه ۱۳۸۹ پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم تشکیل شد.

برای مدیریت این وزارتخانه تازه شکل گرفته در دولت دهم ابتدا حمید سجادی از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به مجلس معرفی شد اما بعد از اینکه وی نتوانست رای اعتماد لازم را بگیرد، محمد عباسی برای تصدی این وزارتخانه پیشنهاد شد.

محمد عباسی در گرفتن رای اعتماد از مجلسی ها موفق بود و بدین ترتیب به عنوان اولین وزیر ورزش در ایران آغاز بکار کرد. بعد از پایان مدیریت دو ساله وی، محمود گودرزی به عنوان دومین وزیر در حوزه ورزش و برای دولت یازدهم آغاز بکار کرد.

البته پیش از گودرزی ۳ گزینه دیگر برای وزارت ورزش در دولت یازدهم به مجلس معرفی شدند که هیچ یک نتوانستند رای اعتماد لازم را کسب کنند. مسعود سلطانی فر، سیدرضا صالحی امیری و نصرالله سجادی افرادی بودند که در آغاز دولت تدبیر و امید به عنوان وزرای پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی شدند اما در کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس ناموفق بودند.

پیش از گودرزی هم وزارت ورزش برای مدت زمانی کوتاه به ترتیب با سرپرستی سیدرضا صالحی امیری و محمد شریعتمداری اداره شد.

با این شرایط گودرزی به عنوان دومین وزیر ورزش آغاز به کار کرد اما وی پیش از پایان کار دولت یازدهم از سمت خود استعفا داد. بعد از اینکه گودرزی ۲۷ مهرماه سال گذشته از وزارت ورزش کناره گیری کرد، مسعود سلطانی فر به عنوان گزینه جدید برای جایگزینی وی به مجلس معرفی شد و توانست این بار با کسب رای اعتماد مدیریت این وزارتخانه را برعهده بگیرد.

بدبن ترتیب در مجموع تا پیش از آغاز به کار دولت دوازدهم، ۷ گزینه برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند.  سلطانی فر هشتمین گزینه برای تصدی این وزارتخانه بود.

۲ بر یک به سود سلطانی فر  
به گزارش مهر، هشتمین گزینه وزارت ورزش برای تصدی وزارت ورزش در حالی موفق به کسب رای اعتماد مجلس شد که یکبار پیش از این در کسب رای اعتماد مجلسی ها ناکام بود. چهار سال پیش و در آغاز کار دولت تدبیر و امید مسعود سلطانی فر توسط حسن روحانی به عنوان گزینه تصدی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد اما نتوانست رای اعتماد لازم را از نمایندگان مجلس بگیرد. سلطانی فر آن زمان با ۱۴۸ رای مخالف، ۱۱۷ رای موافق و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

اما وقتی گودرزی از وزارت ورزش استعفا داد، رئیس جمهور مجددا مسعود سلطانی فر را به عنوان گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد. اینبار اما گزینه تکراری رئیس جمهور در کسب رای اعتماد مجلس موفق بود و توانست با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع مدیریت وزارت ورزش را عهده دار شود. 

با این حساب  از میان وزاری پیشنهادی حسن روحانی، تنها گزینه ای که بیش از یک بار برای رای اعتماد نمایندگان مجلس رو در روی آنها قرار گرفت، سلطانی فر بود. وی که در دولت یازدهم در این آزمون یک - یک شده بود، امروز برای سومین بار به مجلس رفت و با کسب اکثریت آرای موافق، شرایط را دو بر یک به سود خود کرد. 

یک وزیر برای دو دوره 
مسعود سلطانی فر اولین وزیر وزارت ورزش است که برای دو دوره مدیریت این وزارتخانه را عهده دار می شود. محمد عباسی که وزارت ورزش و جوانان با مدیریت وی شکل گرفت برای مدت دو سال عهده دار این مسئولیت بود. گودرزی که پس از رد صلاحیت سه گزینه پیشنهادی به عنوان وزیر ورزش در دولت یازدهم انتخاب شد، پس از سه سال مدیریت مهرماه سال گذشته از سمت خود استعفا داد.

بدین ترتیب سلطانی فر با رای اعتمادی که از مجلس گرفت برای مدت ۹ ماه و تا پایان دولت یازدهم، وزار ورزش را مدیریت کرد. وی حالا برای دولت دوازدهم هم موفق به آرای موافق مجلسی ها برای مدیریت وزارت ورزش شد تا اولین نفری باشد که برای دو دوره این وزارتخانه را مدیریت کرده است. 

همه وزرا و سرپرستان وزارت ورزش

افرادی که طی هشت سال گذشته و از زمان تشکیل وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزیر یا سرپرست در این وزارتخانه مدیریت کرده اند عبارتند از: 

دولت دهم
*محمد عباسی؛ وزیر ورزش و جوانان از ۱۲ مردادماه ۱۳۹۰ تا ۲۶ مردادماه ۱۳۹۲

دولت یازدهم
* رضا صالحی امیری؛ سرپرست ورزش و جوانان از ۲۶ مردادماه ۱۳۹۲ تا ۶ آبان ماه ۱۳۹۲
* محمد شریعتمداری؛ سرپرست ورزش و جوانان از ۶ تا ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۲ 
* محمود گودرزی؛ وزیر ورزش و جوانان از ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۲ تا ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵
* نصرالله سجادی؛ سرپرست ورزش و جوانان از ۲۸ مهرماه تا ٢٠ آبان ماه ١٣٩٥  
* مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان از ٢١ آبان ماه ۱۳۹۵

دولت دوازدهم
* مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس