کد خبر 763985
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
مالیات

سازمان بازرسی کل کشور نسبت به عدم اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص ثبت اطلاعات معاملات با اشخاص حقیقی و حقوقی در دستگاههای اجرایی و وقوع جرائم مالیاتی هشدار داد.

به گزارش مشرق،‌ بر اساس تبصره 5ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم، سازمان امور مالیاتی مکلف گردیده است جهت استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی نسبت به تهیه بستر لازم و دریافت اطلاعات درآمدی و هزینه ای مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

همچنین بر اساس ماده 120 قانون برنامه پنجم توسعه کلیه دستگاههای اجرایی ونهادهای عمومی موظف شده اند اطلاعات مودیان مالیاتی اعم از احقیقی و حقوقی حوزه مطبوع را در اختیار سازمان مالیاتی قرار دهند. در صورتی که به دلیل در اختیار قرار ندادن اطلاعات توسط دستگاههای اجرایی موجب اختفای فعالیت اقتصادی مودیان و کتمان درامدهای حاصل از معامله با دستگاه و ضرر به منافع دولت شود، طبق قانون مالیاتهای مستقیم مرتکب جرم مالیاتی گردیده اند و علاوه بر تحمل مجازاتهای مندرج در قانون مسئول جبران خسارات وارده نیز خواهند بود.

این در حالی است بررسی های انجام شده از سوی سامان بازرسی کل کشور مشخص شده در یکی از استانها در خصوص نیمی از دستگاهها اجرایی مشمول تبصره 5قانون مذکور اقدامات لازم برای ثبت نام در سامانه و ارائه اطلاعات صورت نگرفته است. بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور  به دستگاههای اجرایی نسبت به اجرای وظایف و تکالیف قانونی حوزه مذکور هشدار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس