کد خبر 763963
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
امانوئل ماکرون

به اعتقاد کارشناس مسائل اروپا، بسیاری در فرانسه اقدامات مکرون را در جهت منافع طبقه ثروتمند جامعه، سرمایه‌داران، صاحبان صنایع و کارفرمایان ارزیابی می‌کنند و از این منظر مخالفت­‌ها با وی شدت گرفته است.

 به گزارش مشرق، «پیروز ایزدی»، کارشناس ارشد مسائل اروپا و عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک، در خصوص کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه و ناتوانی وی در به دست آوردن انتظارات رأی‌دهندگان و حزبی‌های خود، با اشاره به اینکه مخالفت­‌ها با سیاست­‌های مکرون افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: این قضیه که محبوبیت امانوئل مکرون در همین فاصله کوتاهی که به مقام ریاست جمهوری رسیده، بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده، به چند دلیل عمده برمی‌گردد.

وی با توجه به دلیل نخست کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه گفت: پیروزی مکرون در انتخابات بیشتر به این جهت بود که مردم رأی دادند تا مارین لوپن به مقام ریاست جمهوری نرسد. در واقع رأی‌ مردم به منزله تأیید مکرون و سیاست‌های وی نبود.

کارشناس ارشد مسائل اروپا با اشاره به دلایل دیگر کاهش محبوبیت امانوئل مکرون تأکید داشت: مکرون به دنبال این است که اصلاحاتی را در اقتصاد فرانسه به وجود آورد که به عقیده‌ بسیاری این اصلاحات فشارهای بیشتری را بر طبقات پایین‌تر جامعه وارد خواهد کرد. از جمله این اقدامات اصلاح قانون کار است که دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز می‌گذارد. این موضوع نارضایتی قشر کارگر را فراهم خواهد کرد.

وی کاهش هزینه‌های عمومی را از دلایل دیگر این موضوع دانست و افزود: این مسئله باعث خواهد شد بسیاری از مزایایی که اقشار پایین جامعه از دولت دریافت می‌کردند، کاسته شود که این امر زمینه نارضایتی را فراهم خواهد کرد.

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک با تأکید بر اعتراضات موجود به اصلاح قانون کار در فرانسه اشاره داشت: احزاب چپ برنامه‌ای را برای انجام تظاهرات خیابانی طی ماه سپتامبر در اعتراض به قانون کار تنظیم کرده‌اند و قرار است اعتراضات گسترده‌ای در سطح خیابان‌های پاریس و شهرهای دیگر فرانسه صورت بگیرد.

وی با توجه به نگاهی که به اقدامات رئیس‌جمهور فرانسه وجود دارد، مطرح کرد: بسیاری در فرانسه اقدامات مکرون را در جهت منافع طبقه ثروتمند جامعه، سرمایه‌داران، صاحبان صنایع و کارفرمایان ارزیابی می‌کنند و از این منظر مخالفت­‌ها با وی شدت گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس