کد خبر 763960
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید به سرعت در سه چهار سال آینده زیرساخت‌هایی را برای فعال شدن اقتصاد ورزش فراهم کنیم.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفتگویی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اقتصاد ورزش در دنیا اقتصاد بزرگی است، این اقتصاد را در ایران کوچک ارزیابی کرد.

وزیر ورزش و جوانان دلیل کوچکی اقتصاد ورزش ایران را فراهم نکردن ساز و کارهای ورود بخش خصوصی به ورزش بصورت جدی عنوان کرد.

سلطانی فر در این باره اظهار داشت: قانونگذاری های مربوطه انجام نشده است و معافیت ها و امتیازاتی که باید برای ورود جدی بخش خصوصی به ورزش ایجاد شود، وجود ندارد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای دولت دوازدهم ادامه داد: بنابراین بخش خصوصی واقعی بصورت جدی وارد صحنه ورزش نشده است. البته شرکت ها و کمپانی هایی آمده اند از جمله سپاهان، ذوب آهن، فولاد، سایپا و پیکان اما اینها بخش خصوصی، فعال و جدی ما نیستند بطوریکه بخش نیمه دولتی و نیمه خصوصی محسوب می شوند.

سلطانی فر گفت: هنوز این شرایط به وجود نیامده که سرمایه گذاری فکر کند می تواند اسپانسر یک باشگاه شود و ضمن کمک کردن درآمد اقتصادی هم داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان دلیل عدم ورود سرمایه گذار به ورزش را توضیح داد: چون اسپانسر، باشگاه را برای خود محل هزینه می داند نه درآمد. باید به سرعت در سه چهار سال آینده زیرساخت هایی را برای فعال شدن اقتصاد ورزش فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بعضی از اقدامات رفع موانع حضور بخش خصوصی در ورزش بوجود آمده است. بندی در برنامه ششم وجود دارد که هزینه های بخش خصوصی در ورزش به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می شود. در زمینه تغییر کاربری های زمین هایی که برای احداث اماکن ورزشی هم اختصاص پیدا می کند، تسهیلاتی پیش بینی شده است. باید به سمت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برویم و یک سری دیگر از کارها را در فعال شدن بخش اقتصاد ورزش انجام دهیم.

وی در پایان یادآور شد: با فعال شدن بخش خصوصی در ورزش، می توان گفت همانطور که در توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش دارد در اقتصاد هم نقش پررنگی خواهد داشت.

منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس