اخبارویژه

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به درخواست سازمان سیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و سوالاتی را از مردم می‌پرسیدند.

سرویس سیاست مشرق_ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

اعتماد: ادعای دولت درباره رفع فقر و ایجاد اشتغال غیرواقعی است
«سخنان رئیس‌جمهور در جلسه معرفی وزرای پیشنهادی درباره رفع فقر و ایجاد اشتغال، غیرواقعی است».


عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: در سخنان آقای روحانی درجلسات رأی اعتماد مجلس به وزرا، چند نکته قابل توجه بود که می‌تواند دستمایه تحلیل و نیز پایه‌ای برای ارزیابی عملکرد 4 سال آینده وی و دولت باشد. نخستین و مهم‌ترین وعده ایشان که به صورت کمی نیز بیان شده است به ارتقای سطح زندگی اقشار فقیر جامعه مربوط می‌شود، آنجا که گفته‌اند؛ برای دستیابی به عدالت اجتماعی نیازمند تغییر در شیوه حمایت اجتماعی خود هستیم. دولت دوازدهم برنامه خود را به تمرکز بر پوشش گروه‌های نیازمند و حمایت‌های مشروط و زمان‌دار تغییر می‌دهد. در تلاشیم وضعیت معیشتی حدود 10 میلیون نفر تا سال 99 بهبود پنج برابری داشته باشد و فقر مطلق ریشه‌کن شود.


این ادعایی بسیار مهم و سنگین است. 10 میلیون نفر از جمعیت ایران برابر 12/5 درصد کل جمعیت یا اندکی بیش از دهک اول درآمدی است. اگر قرار باشد سطح معیشت زندگی این گروه طی سه یا 4 سال 5 برابر شود، در این صورت سطح مصرف آنان به حدود مصرف فعلی دهک ششم خواهد رسید.

بنابراین طبیعی است که دهک‌های دوم تا ششم نیز باید آنقدر وضع‌شان بهبود پیداکند که باز هم فاصله‌ای هر چند اندک میان دهک‌ها باشد در نتیجه می‌توان گفت که سطح مصرف کل جمعیت کشور در این فاصله باید حداقل دو برابر یا حتی بیشتر شود تا امکان 5 برابر کردن مصرف پایین‌ترین دهک درآمدی وجود داشته باشد و چون این کار باید از طریق افزایش تولید و سرمایه‌گذاری صورت گیرد، بنابراین باید شاهد رشد سرمایه‌گذاری هم باشیم و از آنجا که هزینه‌های دولت هم معمولاً کم نمی‌شود، پس بدون تردید باید تولید ناخالص داخلی طی 4 سال حداقل 100 درصد افزایش پیدا کند و این نیازمند رشد اقتصادی 20 درصد در سال است که جزو محالات است. بنابراین وعده مذکور غیرقابل تحقق است، مگر آنکه منظور ایشان از معیشت چیزی جز سبد مصرفی خانوارهای کشور باشد که از آن اطلاعی نداریم. وعده دوم که به صورت کمی بیان نشده ولی مقادیر کمی آن در برنامه آمده، مسئله اشتغال است.

گفته‌اند که در زمینه اشتغال هم سیاست‌های فعال بازار کار را اجرا می‌کنیم  و با اولویت‌گذاری استان‌های محروم طرح کارورزی را اجرا می‌کنیم. در واقع رفع فقر بدون افزایش اشتغال، سرابی بیش نیست. اگر دولت بتواند سالانه حدود یک میلیون شغل را ایجاد کند، بخش مهمی از فقر به صورت اساسی ریشه‌کن خواهد شد و آنچه که از فقر می‌ماند از طریق پرداخت‌های دولتی و موقتی قابل حل است. بنابراین مسئله اصلی ما با این دولت ایجاد اشتغال است ولی اجرای آن از طریق طرح کارورزی را نباید چندان جدی گرفت. مسئله اشتغال بدون سرمایه‌گذاری و افزایش روزافزون آن غیرقابل حل است. بنابراین پذیرش اجرایی بودن ادعای ایجاد شغل با ارجاع به طرح کارورزی بسیار سخت است.



پرش کابینه جدید از دیوار کوتاه وکیل‌الدوله‌ها
«بهارستان دولت»، «پرش وزرا از موانع کوتاه بهارستان»، «صدای نمایندگان درآمد» و...
اینها تیترهایی که روزنامه‌ها برای جلسات تشریفاتی و بی‌رمق بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی انتخاب کرده‌اند.


روزنامه جوان در مطلبی با عنوان بهارستان دولت نوشت: جلوه‌گری موافقان مخالف‌نما، در دورهمی نمایندگان و وزیران پیشنهادی در روز دوم پررنگ شد.
فضای گل و بلبلی نمایندگان با وزرای پیشنهادی که فقط توزیع شیرینی کم داشت!! البته کام وزرا خود به خود شیرین شد، وقتی 180 نفر برای موافقت با وزیر بهداشت ثبت‌نام کردند که نوعی خودشیرینی برای او بود و نیز وقتی که برخی نمایندگان در کسوت مخالف ثبت‌نام کردند تا فرصت را از مخالفان حقیقی بگیرند و پشت تریبون مانند یک موافق دوآتشه صحبت کنند یا اینکه همان چیزی را بگویند که وزیر انتظارش را دارد و نطقش را برای آن مهیا کرده است!


آنگونه که از شواهد امر برمی‌آید، وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد از مجلس مشکل چندانی نخواهند داشت. از نکات جالب توجهی که در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی وجود داشت این بود که بعضا نمایندگانی که در مقام مخالفت با وزرای پیشنهادی ثبت‌نام کرده بودند، پشت تریبون عملا از آنها دفاع می‌کردند! پدیده‌ای که کمتر به این شدت و شفافیت در ادوار مختلف مجلس سابقه داشته است. موضوعی که صدای اعتراض برخی نماینده‌ها را هم درآورد. علی مطهری از جمله این نمایندگان بود که روز گذشته به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات پشت تریبون قرار گرفت اما نطق او نه تنها در مخالفت با عملکرد و برنامه‌های علوی نبود، بلکه در مقام مخالفت با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمد.


محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان نیز که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان پشت تریبون قرار گرفته بود، گفت: آقای قاضی‌زاده هاشمی در دوران وزارت خود در بخش درمان شاهکار کرد!


روزنامه شرق نیز در گزارش مفصلی پیش‌بینی کرد که وزرا از روی موانع کوتاه بهارستان با موفقیت پرش کنند.
روزنامه اعتماد نیز نوشت: صدای نمایندگان درآمد؛ در روز دوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، برخی مخالفان در موافقت سخن گفتند.



دولتِ سیاست خارجی و... دیگر هیچ!؟
درحالی که کشورمان با انبوه مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی روبه‌روست، مسئولان کشورمان تنها فکر خود را معطوف به مسائل سیاست خارجی کرده‌اند.
تابناک نوشت: با شروع جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس و در حالی که همگان انتظار داشتند، بحث بر سر ریز و درشت مشکلات داخلی به بحث روز خانه ملت تبدیل شده و چالش در این مسائل ترکیب کابینه بعدی را شکل دهد، بار دیگر سیاست خارجی و مسائل مرتبط با آن بحث نخست مسئولان شد.


تنها کافی بود تا رئیس‌جمهور پشت تریبون مجلس قرار گرفته و سخنرانی خود را آغاز کند تا این اشکال خودنمایی کند؛ اینکه اغلب مسائل و مشکلات در برابر مسائل سیاست خارجی کمرنگ دیده می‌شوند آنقدر کمرنگ که گویی نه مشکلات اقتصادی وجود دارند، نه بحران‌های اجتماعی و...


این را می‌شود از اختصاص اغلب وقت قرار گرفته در اختیار رئیس‌جمهور به مسائل سیاست خارجی و سیاسی دریافت که این باور را به وجود می‌آورد که جلسه دفاع از وزیر امور خارجه یا موضوع مشابهی در حال برگزاری است، نه دفاع از کابینه که ترکیب و مأموریت‌هایشان اغلب ارتباطی با سیاست خارجی ندارد.


وزرایی که می‌بینند، رئیس‌جمهور حدود بیست دقیقه از زمان سی دقیقه‌ای‌اش را صرف مسائل بین‌الملل و سیاسی و سیاست خارجی می‌کند و عجیب نیست، اگر برداشت کنند، اولویت برنامه کاری دولت همین مسائل است؛ مسائلی که البته مورد علاقه اغلب شنوندگان حاضر در مجلس نیز هست.


نمایندگانی که ممکن است گاه درباره برخی مسائل مهم اجتماعی یا حتی اقتصادی اظهارنظر نکنند اما در سیاست خارجی همه دیدگاه‌هایشان را بارها بیان کرده و می‌کنند؛ رویکردی که براساس آن می‌توان نتیجه گرفت، روحانی در حوزه دلخواه اغلب نمایندگان سخن گفته است.


اینجاست که بیان برنامه‌های تدارک دیده شده و دورنمای حرکت دولت دوازدهم برای حل مشکلات دیگر کشور (در عرصه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... و نه سیاست خارجی) در جملات فشرده در چند دقیقه انگشت‌شمار، اصلاً محلی از اعراب نداشته باشد؛ چه برای دولتمردان، چه از دید نمایندگان مجلس و چه حتی از دید رسانه‌ها.


مشکلاتی که شاید بیکاری یکی از صدها نمونه‌شان باشد، اما آنقدر جدی و مهم به نظر می‌رسد که ساعت‌ها وقت صرف بحث و بررسی آن شده و به نکته کلیدی و محوری کابینه و جلسه رأی اعتماد به آن تبدیل شود، ولی این‌گونه نشده است.


حصر مجرمان از سوی پیامبر(ص) به روایت هاشمی رفسنجانی
مرحوم هاشمی در تفسیر سوره توبه می‌نویسد پیامبر(ص) پس از جنگ تبوک، 3 نفر را در حصر قرار دادند.
جهان نیوز نوشت: در آیه 118 از سوره مبارکه توبه به ماجرای تخلف «کعب»، «مرارهًْ بن الربیع» و «هلال بن امیه» از دستور پیامبر(ص) برای حضور در جنگ تبوک اشاره شده است.
مسلمانان، پس از جنگ تبوک به دستور پیامبر اعظم، این سه نفر را تحریم ارتباطی کردند که مرحوم هاشمی رفسنجانی در تفسیر راهنما، این حرکت را «محاصره متخلفان» می‌نامد.
بخش‌هایی از عبارات آن مرحوم عیناً آورده می‌شود:
«تنگ شدن عرصه زندگی بر سه مسلمان متخلف از جنگ تبوک، در اثر رو به رو شدن با پیامدهای عمل خطایی که کرده بودند.
حتی اذا ضاقت علیهم الارض بما رحبت
تحریم ارتباط با متخلفان از جنگ تبوک و انزوای اجتماعی آنان از سوی مسلمانان
ضاقت علیهم الارض بما رحبت
مطلب یاد شده با توجه به شأن نزول است. که تنگ شدن زندگی بر متخلفان از جنگ تبوک را،‌ ناشی از قطع رابطه مسلمانان با ایشان معرفی کرده است.


مبارزه منفی و تحریم روابط با خطاکاران، از روشهای مؤثر و سازنده در برخورد با آنان.
ضاقت علیهم الارض... و ظنوا أن لا ملجا من الله الا الیه
برداشت یاد شده با توجه به شأن نزول آیه شریفه است که مسلمانان، با متخلفان از جنگ تبوک، قطع رابطه کردند.
تنگناهای اجتماعی و روحی، از زمینه‌های التجای انسان به درگاه الهی
ضاقت علیهم الارض... و ضاقت علیهم انفسهم و ظنوا أن لا ملجا من الله الا الیه
با توجه به شأن نزول که محاصره اجتماعی متخلفان را از سوی مسلمانان زمینه التجای آنان به خداوند شمرده است، این برداشت استفاده می‌شود».
یادآور می‌شود امیر مؤمنان(ع) نیز پس از پایان جنگ جمل، عایشه همسر پیامبر(ص) را به خاطر نقش‌آفرینی در این فتنه، در حصر قرار دادند.



نگرانی تولیدکنندگان از تجارت‌گرایی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی
یک سایت حامی دولت می‌گوید تولیدکنندگان نگرانند که وزیر پیشنهادی صنعت و تجارت، بیشتر دغدغه تجارت دارد و نه تولید.
خبر آن‌لاین در تحلیلی با عنوان وزیری برای صنعت یا تجارت نوشت: دو نکته محمدشریعتمداری که تنها چند روز بعد از معرفی او به عنوان وزیرپیشنهادی صنعت،معدن و تجارت سروصدای زیادی به پا کرده؛ ورود به حوزه تجارت و ارز است. دو موضوعی که بیشترین مطالبه تجار است تا تولیدکننده‌ها.


به دلیل سابقه حضور 8 ساله او در وزارت بازرگانی دولت اصلاحات این تصور ایجاد شده که برعکس محمدرضا نعمت‌زاده که خاستگاه تولید و صنعت داشت، وزیر جدید خاستگاهش تجارت است.


در چهارسال گذشته، پارلمان بخش خصوصی بارها انتقاد کرده بود که دولت به تجارت بهایی نمی‌دهد. البته باید در نظر داشت که اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن از زمان راه‌اندازی تاکنون اگرچه پسوند صنعت،معدن و کشاورزی را هم یدک می‌کشند،اما وجه غالب خواسته‌های آنها توجه به تجارت بوده تا مسائل تولید.
شریعتمداری در دوران مبارزات انتخاباتی دوره دوازدهم ریاست جمهوری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی بود.


او به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت با برنامه‌هایی که بیشتر تولیدمحور است به محک بهارستان‌نشینان می‌رود،اما برخی از فعالان صنعتی از الان ابراز نگرانی می‌کنند که وزیر دغدغه‌های جنس آنها را نمی‌شناسد.وی در اولین اظهارنظر خود بعد از معرفی به عنوان وزیر صنعت،معدن و تجارت تلاش بسیاری کرد تا نشان دهد بخش‌خصوصی برای او در اولویت قرار دارد. او معتقد است که در گذشته این بخش مورد بی‌مهری قرار گرفته؛ از دورانی که خصوصی‌سازی آغاز شده تا به امروز،هنوز دولت بزرگ است.


شاه بیت گفته‌های شریعتمداری در چند روز اخیر این جمله بوده که:« اگر بخواهیم به تشویق صادرات و تنبیه واردات ادامه دهیم، کار پیش نمی‌رود. در دنیا نیز این طور عمل نمی‌شود، شش کشور اول دنیا در حوزه صادرات، همان کشورهایی هستند که در حوزه واردات هم پیشرو بوده و تراز تجاری مازاد و نقصان آنها در حد کمی است؛ پس واردات مکمل صادرات محسوب می‌شود.»
این جمله محمد شریعتمداری البته تولیدکننده‌ها را نگران کرده که وزیر جدید تجارت محور است. هرچند او درباره صنعت هم دیدگاههای خود را مطرح کرده و گفته است: «‌استراتژی توسعه صنعتی ایران در گذشته به عنوان یک پیش‌نیاز برای رسیدن به هدف، مطرح شد و در دولت خاتمی، در زمان وزارت جهانگیری، استراتژی توسعه صنعتی ایران یک‌بار نوشته شد. در دوره اخیر در وزارت صنعت نیز این استراتژی یک‌بار دیگر نوشته شده است. امیدواریم بتوانیم این بار به برنامه‌ها عمل کنیم.»


با این حال باید دید،آیا او همانطور که در برنامه‌هایش اعلام کرده،آیا واقعا برای بهبود محیط سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار در توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، رفع موانع، تثبیت و ارتقای رونق تولید و توانمندسازی بخش خصوصی اقدام خواهد کرد؟

خراسان

طرح جدید دولت برای رسیدگی به تخلفات معلمان
با توجه به این که براساس ماده 21 مکرر لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت مجاز است نسبت به ایجاد سازمان های تنظیم گر صنفی- تخصصی اقدام و اساسنامه آن ها را تصویب کند، طرح تأسیس سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران به تازگی توسط تعدادی از مسئولان مهم دولتی بررسی شده که بر این اساس، این سازمان به عنوان یک مرجع رسمی رسیدگی به تخلفات صنفی معلمان شناخته شده و از اخطار تا محرومیت دائمی از اشتغال به حرفه معلمی را در صلاحیت  قانونی خود خواهد داشت.


لغو دستور شورای اقتصاد درباره تایید صلاحیت سرمایه گذاران ایرانی
در حالی که بر اساس دستورالعمل سال 1395 شورای اقتصاد، مقرر شده بود ارزیابی صلاحیت مالی سرمایه گذاران متقاضی در اختیار گرفتن طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام و تکمیل شده شامل مواردی چون تأیید اعتبار غیرمشروط از سوی بانک ‌ها یا موسسات مالی و اعتباری معتبر داخلی و خارجی و  بالاترین درآمد خالص سالیانه در اظهارنامه مالیاتی در یکی از پنج سال گذشته باشد، بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول مهم اجرایی، این شروط از دستورالعمل مذکور حذف شده است.

ایران

الجزیره : بهبود روابط ایران و عربستان به نفع هر دو طرف است
شبکه الجزیره با بررسی روابط فعلی میان ایران و عربستان گزارش داد:‌ هرگونه کاهش تنش در روابط تهران- ریاض می‌تواند برای هر دو طرف منفعت به همراه داشته باشد و به شکلی مثبت بر قیمت نفت تأثیر بگذارد.به گزارش ایسنا، در گزارش این شبکه آمده است: تحلیلگران می‌گویند کاهش تنش‌های عربستان با رقیب قدیمی‌اش  ایران می‌تواند فشار اقتصادی و سیاسی را از روی هر دو طرف کاهش دهد.

روابط میان ایران و عربستان مدت‌هاست که دچار تنش شده است اما گستردگی ناآرامی‌ها در کشورهای همسایه احتمالاً سبب شده  این کشورها به این نتیجه رسیده باشند که بهبود روابط به نفع هر دو طرف است.به گفته محجوب زوایری ، یک استاد دانشگاه قطر هر دو کشور تولید کنندگان مهم نفت هستند و هرگونه کاهش تنش میان آنها می‌تواند تأثیری مثبت بر قیمت نفت داشته باشد.گزارش‌ها حاکی از آن است که ولیعهد عربستان خواستار وساطت عراق میان تهران و ریاض شده است. همچنین یک سری ایمیل منتشر شده میان سفیر امارات در امریکا و یک مشاور پیشین امریکایی نشان می‌دهد که بن سلمان، در گفت و گو با مقامات پیشین امریکا از تمایلش برای خروج از جنگ یمن سخن گفته و نشان داده است که مخالفتی با بهبود روابط تهران – واشنگتن ندارد.
 

برنامه‌ریزی مشترک ضد ایرانی امریکا و شورای همکاری خلیج فارس
«عبدالعزیز حمد العویشق» معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در گفت‌وگو با روزنامه «نشنال» تأیید کرد که امریکا و شورای همکاری خلیج‌ فارس قصد دارند یک نشست مشترکی را برای بحث درباره تحریم‌های غیر مرتبط با برنامه هسته‌ای علیه ایران برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش فارس، در این نشست قرار است «نهادهای ایران که منطقه را بی‌ثبات می‌کنند و همچنین حزب‌الله» هدف قرار داده شود و همچنین قرار است یک لیست سیاه مشترک امریکا-شورای همکاری خلیج فارس ایجاد شود. العویشق با بیان اینکه گفت و گوها درباره این نشست آغاز شده، گفت که احتمالاً این نشست در سپتامبر برگزار خواهد شد.

 
جریمه شرکت امریکایی بابت نقض تحریم‌های ایران

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد یک شرکت کشتیرانی این کشور، با پرداخت غرامت بابت نقض تحریم‌های ایران موافقت کرده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری امریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد شرکت کشتیرانی «بلو اسکای بلو سی» این کشور با پرداخت بیش از نیم میلیون دلار غرامت بابت 140 مورد نقض تحریم‌های ایران موافقت کرده است.

بر اساس اعلام اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری امریکا، این شرکت کشتیرانی به واسطه انتقال خودروهای دست دوم و فرسوده و قطعات آنها از امریکا به افغانستان از طریق ایران، مرتکب این موارد نقض شده است. بر اساس این بیانیه، ظاهراً این موارد نقض تحریم‌های ایران در فاصله 25 آوریل 2010 تا دوم ژوئن 2012 رخ داده است.

آرمان

شهردار شدن «نجفی» قطعی است

عضو منتخب شورای شهر تهران درباره اظهارنظر الویری که از احتمال معرفی گزینه‌های جدیدی برای شهرداری تهران خبر داده بود، توضیح داد. محمدجوادحق‌شناس درباره انتخاب رئیس شورای شهر و هیات رئیسه شورا، گفت: هفته آینده درباره هیات رئیسه تصمیم می‌گیریم. وی درباره اظهارنظر الویری که از احتمال معرفی گزینه‌های جدیدی برای شهرداری تهران خبر داده بود، افزود: الویری این حرف را نگفت، بلکه منظور وی این بود که چون شورا اول شهریور تشکیل می‌شود و آغاز رسمیت شورا در این تاریخ است، باید صبر کنیم تا شورا رسمیت پیدا کند. حق‌شناس تأکید کرد: انتخاب نجفی به‌ عنوان شهردار تهران قطعی است.

نظر طائب درباره حضور رئیسی در انتخابات

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان اینکه حضور آقای رئیسی در انتخابات حجت شرعی بود، گفت: این کاندیدا پاک بود و به بسیاری از مسائل به خاطر اینکه باید خطوط قرمز نظام را رد می‌کرد پاسخ نداد، در حالی که جریان مقابل از تمام خط قرمزها عبور کرد و خلاف شرعی نبود که انجام ندهند.

حجت‌الاسلام مهدی طائب در نشست فعالان جامعه واعظین جهادی که در هتل صادقیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه اقتصاد امروز کشور اقتصادی ورشکسته است، اظهار کرد: نوعا بانک‌های ما ورشکسته و بدهکار هستند ولی سعی می‌کنند اوضاع را خوب و عادی نشان داده و طوری جلوه دهند که رکود از بین رفته و رونق اقتصادی در کشور حاکم است.

تذکر مالیاتی لاریجانی به روحانی

رئیس مجلس در نامه‌ای درباره افزایش جریمه متخلفان مالیاتی به رئیس جمهور تذکر داد. علی لاریجانی با ارسال نامه ای به حسن روحانی، خواستار اصلاح یا ابطال بخشی از مصوبه مالیاتی تیرماه دولت به دلیل مغایرت با قانون شده است. بر اساس این نامه رئیس مجلس، پس از بررسی های هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، برخی از مواد آیین نامه تبصره 2ماده 169 درباره جریمه متخلفان مالیاتی مغایر با قانون تشخیص داده شده است.

در حالی که بر اساس ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم- اصلاحی 1394، جریمه عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی کشور، مشمول جریمه ای معادل 1 درصد معاملات ارائه نشده است، ماده 15 آیین نامه جدید دولت، معادل 2 درصد را برای جریمه متخلفان در نظر گرفته است.

عملیات مشترک روسیه، ایران و ترکیه

اسپوتنیک اعلام کرد که با توجه به اطلاعات به‌دست آمده عملیات مشترک نظامی روسیه، ترکیه و ایران در سوریه از شهر ادلب آغاز می‌شود. بر اساس اعلام خبرگزاری روسی اسپوتنیک، با توجه به اطلاعات به‌دست آمده عملیات مشترک نظامی در سوریه از شهر ادلب آغاز می‌شود.

طبق این ادعا، روسیه و ایران عملیات خود را از جنوب شهر ادلب آغاز خواهند کرد و ترکیه از جهت شمال پیشرفت خواهد کرد. همچنین گزارش شده که در حال حاضر نیروهای روسی در جنوب ادلب در روستای حلفایا حضور دارند. هفته گذشته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه سفری سه‌روزه داشت و بلافاصله نیز همتای روسی وی به ترکیه سفر کرد.

شهردار قم ابقا شد

رئیس سنی و یکی از 13 عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار فعلی قم با رای قاطع و اکثریت منتخبان این دوره شورای شهر، در سمت خود ابقا شد. عبدا... جلالی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف شوراها انتخاب شهردار است، از این رو منتخبان شورای شهر قم پس از برگزاری 10 جلسه با 13 رای شهردار کنونی قم را در سمت خود ابقا کردند.

گزینه «حججی» روی میز ماست

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به مناجات‌نامه شهید حججی با امام رضا(ع) اظهار داشت: ایشان به‌عنوان یک شهید آن‌چنان می‌درخشد که به‌صورت یک تابلوی شفاف در عرصه مبارزه دینی با کفر جهانی در می‌آید. شهادت همه شهدای ما و به‌ویژه شهدای مدافع حرم، برکات زیادی برای اسلام و نظام دارد اما شهادت این شهید مظلوم دو امتیاز نسبت به همه شهادت‌ها دارد، امتیاز نخست این است که وقتی دشمن در آن چشمان نافذ نگاه کرد، آن نگاه نافذ به آمریکا پیام داد که ایران پر از حججی‌هاست.

سیداحمد علم‌الهدی با اشاره به اینکه محسن حججی متولد سال 70 است، افزود: وی نه امام راحل را دیده و نه دفاع مقدس و رشادت رزمندگان را، وی آخر نسل سوم انقلاب است اما در عرصه شهادت و در لبه قتل‌گاه با این شادابی می‌ایستد. آمریکا می‌تواند بگوید گزینه نظامی روی میز ماست؟ ما هم می‌گوییم گزینه «حججی» روی میز ماست. شما سعی کردید این مملکت کانون فسق و فجور شود و تهاجم فرهنگی کردید و سفره دین را سعی کردید با بی‌حجابی و بدحجابی جمع کنید، آخرش را ببینید که چه شد.

لقب امام جمعه قم برای موگرینی

امام جمعه قم با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت باید کسانی را به مسند وزارت بنشانند که خدمتگزار شایسته‌ای برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی باشند و هیچ مساله‌ای را مقدم بر حفظ نظام و ارزش‌ها ندانند.وی با انتقاد از عکس سلفی گرفتن برخی از نمایندگان مجلس با موگرینی عنوان کرد: با سر سردار عشق سلفی عزت بگیر، پیرزنی عشوه‌گر درخور تکریم نیست.حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار باخبر شهادت خود و تصاویر منتشرشده امواج فتنه و فسادی که دشمن ایجاد کرده بود را به عقب راند، و خانواده این شهید عزیز، عطر این شهید بزرگوار را شهر به شهر منتشر می‌کنند.

ماجرای اعزام تیم ۵۰۰ نفره سیا به مراسم اربعین

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: راهپیمایی 20 میلیونی اربعین، نشان از احساسات پرشور مردم نسبت به امام حسین(ع) است. سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به درخواست سازمان سیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و سوالاتی را از مردم می‌پرسیدند که جمع‌بندی آنها این بود که این جمعیت تهدیدی برای نابودی آمریکا است، همچنین اگر جستجویی در اینترنت انجام دهیم با 14 میلیون مقاله درباره آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و اکثرا به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است، در حالی که متاسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    16 1
    اگر جستجویی در اینترنت انجام دهیم با 14 میلیون مقاله درباره آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و اکثرا به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است، در حالی که متاسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.واقعا همینطور است. تا کی دیپلماسی لبخند و باج دادن به آمریکا؟ راکتور اراک نابود شد و تحریم ها بیشتر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس