کد خبر 763742
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
هواپیما

مدیرعامل کیش‌ایر با اشاره به خرید و ورود ۶ فروند ایرباس خانواده ۳۲۰ به ناوگان کیش‌ایر تا پایان سال، از انعقاد تفاهم‌نامه با بوئینگ برای خرید ۱۰ فروند بوئینگ MAX خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدتقی جدیدی، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با کمپانی هواپیماساز بوئینگ برای خرید هواپیماهای بوئینگ 737 MAX اظهار داشت: به تازگی با نماینده شرکت هواپیمایی بوئینگ که مجوز مذاکره برای فروش هواپیما داشت، مذاکراتی انجام داده‌ایم. 

وی با اشاره به انعقاد تفاهم با نماینده بوئینگ برای خرید 10 فروند هواپیمای بوئینگ مکس اظهار داشت: این هواپیما قادر است مسیرهای 5 تا 6 ساعته را به راحتی طی کند، به عنوان مثال‌ این هواپیما می‌تواند از فرودگاه امام خمینی(ره) به چین، لندن، کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، اروپا، استکهلم و در جنوب تا سریلانکا، پرواز یک‌سره داشته باشد. 

مدیرعامل کیش‌ایر ادامه داد: کابین این هواپیماهای بوئینگ، 180 صندلی کلاسیک دارد و برای شرکت ما خرید آن از نظر بازرگانی، مقرون به صرفه است. 

کاپیتان جدیدی با بیان اینکه برای خرید این هواپیماها جذب فاینانسر انجام خواهد شد، توضیح داد: برای شرکت‌های هواپیمایی‌ از نظر بازرگانی، خرید هواپیمای‌ نو به صورت نقد، صرفه اقتصادی ندارد، چون هر بوئینگ مکس حدود 60 تا 70 میلیون دلار قیمت دارد و اگر روزانه 8 پرواز هم داشته باشد، از نظر بازگشت سرمایه، توجیه مالی نخواهد داشت، از این منظر، خریداران هواپیماها و ایرلاین‌ها طالب خرید هواپیماهای اقساطی و در قالب فاینانس هستند. 

وی سود فاینانس با احتساب بیمه و ریسک در اروپا را 4 تا 5 درصد اعلام کرد و گفت: ما تلاش کردیم ضمن سفارش هواپیما، به دنبال فاینانسر باشیم و در این باره پیگیری‌هایی هم داشته‌ایم؛ مجوز ال‌سی به بانک‌های داخلی داده شده است و می‌توان به راحتی از طریق بانک‌های داخلی کار فاینانسر را انجام داد. 

جدیدی ادامه داد: بانک‌ها و مؤسسات مالی برای فاینانس هواپیماهای نو استقبال بیشتری دارند، چون ریسک کمتری دارد، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم استقبال فاینانسر برای خرید این هواپیماها، مناسب باشد. 

* ورود 6 فروند ایرباس خانواده 320 نو به ناوگان کیش‌ایر تا پایان سال

مدیرعامل کیش‌ایر همچنین از تلاش برای خرید 6 فروند ایرباس خانواده 320 از جمله 318، 319، 320 و 321 خبر داد و گفت: ثبت سفارش به کارخانه‌های اصلی و بزرگ تولید هواپیما نظیر بوئینگ و ایرباس و تحویل هواپیماها زمان‌بر است و ممکن است در برخی شرایط تا 10 سال نیز به طول بینجامد، بنابراین تلاش کرده‌ایم که از طریقی دیگر، هواپیماهای ایرباس نو را دریافت کنیم.

کاپیتان جدیدی توضیح داد: وقتی شرکت خریدار هواپیما قادر به پرداخت اقساط آن هواپیما نباشد و آن هواپیما نیز به دلیل تسهیلات و فاینانس در گرو یک بانک قرار داشته باشد، آن بانک برای بازگشت سرمایه خود این هواپیماها را به فروش می‌گذارد و حراج می‌کند. در این راستا تلاش کرده‌ایم 6 فروند از این هواپیماهای نو که از سوی بانک‌ها به حراج گذاشته شده است، خریداری کنیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این ایرباس‌ها مشمول خدمات پس از فروش و گارانتی از سوی کارخانه سازنده می‌شود؟ توضیح داد:‌ ‌این هواپیماها نو و ساخت کمپانی ایرباس است بنابراین گارانتی و ضمانت آنها را برعهده می‌گیرد و از سویی برای شرکت ما نیز چنین خریدهایی‌ صرفه اقتصادی دارد، زیرا در کنار نو بودن، زیر قیمت خریداری کرده‌ایم و چند سالی درآمد مناسب خواهد داشت. 

مدیرعامل کیش‌ایر اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان امسال هر 6 فروند از این ایرباس‌های خانواده‌های 320 شامل 320 و 321 را وارد ناوگان کیش‌ایر کنیم؛ این ایرباس‌ها از نظر کرو پروازی یکسان است و از نظر وضعیت کاکپیت نیز تفاوتی ندارد و فقط تعداد صندلی‌ها متفاوت است، بنابراین برای یک شرکت هواپیمایی صرفه اقتصادی دارد که هر چهار تایپ این هواپیما را وارد ناوگان خود کند و به تناوب فصل و تعداد مسافر، نوع هواپیما را در پروازها دخالت دهد. 

کاپیتان جدیدی ادامه داد: هر روز حدود دو ساعت برای خرید این ایرباس‌ها و بوئینگ‌ها مذاکراتی حضوری و ایمیلی و تلفنی داریم و تا دو ماه آینده خبرهای خوشی در این مورد منتشر خواهد شد. 

به گزارش فارس‌ شرکت هواپیمایی آسمان نیز قرار است ‌60 فروند بوئینگ مکس در قالب دو پکیج از این کمپانی هواپیماساز خریداری کند که تحویل آن حدود 9 سال زمان می‌برد.‌

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    0 26
    در شرایط نداری به این مدیریت تجاری یا بازاری
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    0 1
    اِیوَل
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    1 2
    و هنوز خطوط ریلی با قطارهای کهنه و جاده های خراب از مردم فقیر و قشر متوسط تلفات میگیرد و ما برای ثروتمندان هواپیما میخریم. خدایا بداد دل این مردم.............
    • م IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
      0 0
      خاک ت. سرت با این تفکرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس