کد خبر 763707
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
قیمت نفت

به رغم مشاهده نشانه هایی از کاهش تدریجی شکاف بین عرضه و تقاضا، قیمت نفت امروز در بازار با اندکی کاهش همراه بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به رغم مشاهده نشانه هایی از کاهش تدریجی شکاف بین عرضه و تقاضا، قیمت نفت امروز در بازار با اندکی کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت کاهش به 51 دلار رسید. قیمت نفت برنت در آستانه ثبت کاهش هفتگی 2.2 درصدی قرار دارد که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 7 جولای تاکنون است.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 3 سنت کاهش به 47 دلار و 6 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در آستانه ثبت کاهش قیمت هفتگی 3.6 درصدی قرار دارد که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 7 جولای تاکنون خواهد بود.

این کاهش ها در حالی است که نشانه هایی در بازارهای مختلف به خصوص بازار آمریکا دیه می شود حاکی از اینکه شکاف بین عرضه و تقاضا به تدریج در حال کم شدن است.

به رغم افزایش 13 درصدی تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون و رسیدن آن به 9.5 میلیون بشکه در روز، میزان ذخایر نفت تجاری این کشور نسبت به ارقام بی سابقه ماه مارس 13 درصد کاهش یافته و به پایین تر از سطح سال 2016 رسیده است.

بانک ای ان زد امروز در یادداشتی نوشت: «آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر این کشور در هفته گذشته 8.95 میلیون بشکه کاهش داشته و به 466.5 میلیون بشکه رسیده است. این بیشترین کاهش هفتگی از ماه سپتامبر تاکنون است.»

در هفته ها و ماه های پیش رو، وضعیت بازار بیشتر بستگی به سطح تولید نفت اوپک خواهد داشت که به همراه چند تولید کننده دیگر از جمله روسیه، متعهد شده تا سه ماهه نخست سال 2018 میزان تولید خود را پایین نگه دارد.

تاکنون، تولید نفت اوپک و روسیه همچنان بالا باقی مانده زیرا برخی از تولید کنندگانی که قول کاهش تولید داده بودند، به تعهدات خود عمل نکرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس