کد خبر 763585
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
ترامپ

شبکه ان بی سی گزارش داد که براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده مشخص شد که 40 درصد از مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ حمایت می کنند که این آمار نشان از افزایش حمایت ها از استیضاح وی است.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، در این نظرسنجی که توسط 'موسسه عمومی تحقیقات مذهبی' انجام شد نشان می دهد که حمایت از استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به نتایج بدست آمده در ماه فوریه افزایش یافته است.


در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 56 درصد از آمریکایی ها دیدگاه منفی نسبت به رئیس جمهوری آمریکا دارند و فقط 38 درصد نظر مثبت دارند.


عامل اصلی افزایش حمایت ها از استیضاح ترامپ به دلیل امارهای حامیان دمکرات ها و افراد مستقل بوده به طوری که 72 درصد حامیان دمکرات ها و 38 درصد مستقل ها خواستار استیضاح ترامپ بوده اند.


در این نظرسنجی عنوان شد که در کل 60 درصد از مردان و 45 درصد از زنان شرکت کننده خواستار استیضاح ترامپ هستند.


این نظرسنجی از تاریخ دوم تا هشتم اوت از میان 2024 آمریکایی انجام شد.


پیش از این شماری از قانونگذاران دمکرات خواستار استیضاح رئیس جمهوری امریکا شده بودند.


استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این روزها نقل محافل سیاسی ایالات متحده است.


تازه ترین درخواست از سوی قانونگذاران آمریکایی اخیرا مطرح شد، زمانی که 'برد شرمن' یکی از نمایندگان دمکرات ایالت کالیفرنیا طرح استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را ارائه و وی را متهم کرد که مانع از انجام تحقیقات در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده است.


این نماینده درحالی استیضاح ترامپ را مطرح کرد که چندی پیش 25 نماینده دمکرات آمریکا از طرحی حمایت کردند که راه را برای استیضاح و برکناری رئیس جمهوری این کشور هموار می‌کند.


این طرح مبتنی بر بخشی از متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا است که زمینه را برای برکناری رئیس جمهوری در صورت موافقت معاون وی یا اکثریت کابینه ترامپ یا اکثریت کنگره، فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس