بارسلون

یک خودروی ون با ورود ناگهانی به محل تردد عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا، ده‌ها نفر را زیر گرفت.

 به گزارش مشرق، یک خودروی ون با ورود ناگهانی به محل تجمع عابران پیاده در مرکز شهر بارسلونا، ده‌ها نفر را مصدوم کرد.

آنطور که رویترز گزارش داده، پلیس ایالت کاتالونیا وقوع این حادثه و زخمی شدن عابران پیاده را تأیید کرده است.

گزارش تصویری کامل این حادثه تروریستی را در اینجا ببینید

حداقل یک نفر کشته شده است

راننده این ون پس از کوبیدن خودرو به مردم، پیاده و متواری شده است.

آنطور که در تصاویر منتشر شده مشخص است، خودرو در مسیری نسبتاً بلند، مردم بسیاری را زیر گرفته است. رسانه‌ها فعلاً آمار 13 کشته و 32 مجروح را تأیید کرده است. حال 10 نفر، وخیم گزارش شده است.

حادثه تروریستی است

پلیس اسپانیا اعلام کرده که این حادثه به احتمال بسیار قوی، تروریستی بوده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.

گروگانگیری

دو مرد مسلح به یک رستوران در نزدیکی محل تصادف وارد شده و مردم را به گروگان گرفته‌اند.

برخی رسانه‌ها می‌گویند که این دو مرد هیچ گروگانی در اختیار ندارند و در این رستوران محاصره شده‌اند. گفته می‌شود که یکی از آنها یک سلاح بلند در دست دارد.

پلیس بارسلون تأیید کرده که این دو مرد همان رانندگان ون بوده‌اند.

تصویر قاتل احتمالی منتشر شد

پلیس اسپانیا با صدور عکس مردی جوان، او را «ادریس اوکابیر» کرایه‌کننده خودروی ون معرفی کرده است. وی اصالتاً اهل کشور مراکش است.

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که دستگیری یک مرد را نشان می‌دهد؛ گفته می‌شود که وی با این حمله تروریستی مرتبط بوده ولی تاکنون پلیس رسماً در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

توریست‌ها در خانه بمانند

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، از توریست‌های انگلیسی حاضر در شهر بارسلونا خواست که فعلاً برای حفظ امنیت خود، در محل اسکان خود باقی بمانند.

آمار جدید تلفات

راشا تودی اعلام کرد در حمله به عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا دست کم ۱۳ نفر کشته شده اند. پلیس بارسلون با اعلام تروریستی بودن این حادثه شمار زخمیان را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرد.

داعش، پشت پرده حمله بارسلون

خبرگزاری أعماق، وابسته به گروه تروریستی داعش لحظاتی پیش اعلام کرد که عامل حمله تروریستی در شهر بارسلون از «سربازان خلافت» بوده است.

داعش همچنین اعلام کرد که این حمله در پاسخ به درخواست‌های آن مبنی بر حمله به کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش صورت گرفته است.

وقوع یک حمله دیگر در بارسلون

پلیس اسپانیا اعلام کرد که پس از حمله تروریستی امروز، یک خودرو در پست ایست و بازرسی پلیس، دو مأمور را زیر گرفته و متواری شده است.

راننده خودرویی که مأموران پلیس را زیر گرفته بود، در حومه بارسلون ردیابی شد. یگان خنثی‌سازی بمب پلیس به منطقه اعزام شده است.

راننده خودروی مهاجم به مأموران پلیس، با آتش نیروهای امنیتی کشته شد

یک کشته در انفجار خانه ای در بارسلون

مقامات پلیس کاتالونیای اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند بر اثر انفجار در یک منزل در منطقه

کاتالونیا، یک نفر کشته شد.

مقامات پلیس کاتالونیا اعلام کردند این حادثه با حمله خودروی ون به عابران پیاده در بارسلونا مرتبط بوده است.

آمار جدید تلفات حادثه بارسلون

مقامات محلی کاتالونیا اعلام کرد که آمار کشته‌های حمله تروریستی دیروز کماکان 13 نفر است ولی آمار مصدومان به 100 نفر افزایش یافته است.

اعلام سه روز عزای عمومی در اسپانیا

دولت اسپانیا در پی حملات تروریستی بارسلون، در سراسر این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

کشتن 5 تروریست در عملیات پلیس اسپانیا

ساعتتی پس از اعلام شروع عملیات پلیس در شهرک ساحلی «کامبریلس» در جنوب بارسلون، پلیس از کشته شدن 4 تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی خبر داد.

پنجمین تروریست که در تبادل آتش با پلیس بارسلون زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده از پای درآمد.

پلیس می‌گوید تروریست‌هایی که در حمله جدید کشته شده‌اند، در یک حمله جدید، با یک خودروی ون به عابران پیاده حمله  و 6 نفر را مصدوم کرده بودند. حال 2 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

پلیس از ساعاتی قبل از مردم خواسته بود که با ماندن در خانه، به نیروهای امنیتی در مقابله موثر با یک حمله تروریستی احتمالی، کمک کنند.

ملیت حادثه‌دیدگان بارسلون اعلام شد

بر اساس گزارش های تایید شده توسط دولت تا ساعت یک بامداد به وقت محلی (23 به وقت گرینویچ)،  13 کشته و یکصد زخمی حادثه حمله یک فرد مهاجم با یک دستگاه ون به میان جمعیت در یکی از خیابان های بارسلونا از اتباع کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، هلند، آرژانتین، ونزوئلا، بلژیک، استرالیا، مجارستان، پرو، ایرلند، یونان، کوبا، مقدونیه، چین، ایتالیا، رومانی و الجزایر بوده اند.

دبیرکل سازمان ملل حادثه بارسلون را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد از صمیم قلب به خانواده ها و دوستان آنهایی که در این حمله کشته شدند و دولت و مردم اسپانیا تسلیت می گوید.

وی بهبود سریع آنهایی را که زخمی شده اند، آرزو کرد و امیدوار است افرادی که عامل این خشونت مهیب هستند به سرعت سزای اعمال خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • P IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    16 4
    داعش بعداز به شهادت رساندن شهید محسن حججی به هواداراش در ایران دستورداده کارای تروریستی انجام بدن ..مطمئنن اینم یکی از هوادارای داعش هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس