کد خبر 763542
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا با دروغ خواندن سخنان سناتور ارشد جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی و برخی از رسانه‌های منتقدش، تلاش کرد موضع‌گیری خود در قبال حوادث «شارلوتسویل» را تکذیب کند.

 به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام هایی در حساب کاربری خود در صفحه توئیتر تلاش کرد نحوه برخورد خود با حوادث هفته گذشته شهر «شارلوتسویل» واقع در ایالت «ویرجینیا» را انکار کند.

رئیس جمهور آمریکا در یکی از این پیام ها نوشت: «لیندسی گراهام» (سناتور ارشد جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی) که هموار به دنبال جلب توجه است، به دروغ به نقل از من گفته که شباهت اخلاقی میان «کو کلوکس کلان» (گروه راستگرای افراطی)، نئو نازی ها و طرفداران برتری سفیدپوستان وجود دارد.

وی که پیشتر در سخنانی دو طرف حوادث هفته گذشته در «شارلوتسویل» را برابر توصیف کرده بود، در پیام دیگری افزود: چه دروغ مشمئزکننده ای. مشکل وی (لیندسی گراهام) این است که تنها نمی تواند شکست سخت خود در انتخابات را فراموش کند.

ترامپ ادامه داد: مردم کارولینای جنوبی این موضوع را به یاد می آورند.

۴۵مین رئیس جمهور آمریکا با حمله دوباره به رسانه ای منتقد خود تصریح کرد: عامه مردم هرچه بیشتر در حال درک این مطلب هستند که (رسانه های منتشر کننده) اخبار جعلی چقدر بی‌صداقت برخورد می کنند؛ آن ها به کلّی هرآنچه من درباره تنفر، تعصب و غیره می گویم را تحریف می کنند. شرم آور است.

تلاش ترامپ برای تکذیب رفتار وی در قبال حوادث هفته گذشته شهر «شارلوتسویل» در حالیست که وزیر خارجه آلمان ساعاتی پیش در این باره گفته بود: آنچه ترامپ در عدم محکومیت نژادپرستان سفیدپوست، راست‌گرا و نئونازی انجام داد، یک اشتباه بزرگ بود.

زیگمار گابریل ادامه داد: ایجاد تناسب میان دو طرفِ این حادثه به جای طرد طرف نئونازی این اشتباه بزرگ را شکل داد. این امر نشان می دهد که بخشی از پایگاه حمایتی ترامپ در آمریکا را راست گرایان افراطی شکل می دهند. ایدئولوژیست ارشد ترامپ یعنی «استیو بانون» نیز به این افراد نزدیک است.

لازم به ذکر است، در واکنش به نحوه برخورد ترامپ با حوادث شهر «شارلوتسویل»، نخست وزیر انگلیس نیز روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرده بود که ترامپ وظیفه داشت دیدگاه های راست گرایان افراطی در این حادثه خشونت بار را محکوم کند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در این باره گفته بود: من میان آنهایی که دیدگاههای فاشیستی را رواج می دهند و آنهایی که با این دیدگاهها مخالفت می کنند هیچ تناسبی نمی بینم. به نظرم مهم است تمام کسانی که در مسندهای مسئولیت قرار دارند، در هرکجا که دیدگاه های افراطی را دیدند؛ به محکوم کردن آن ها بپردازند.

گفتنی است، در روزهای گذشته خشونت های افراط گرایان، شهر «شارلوتسویل» واقعه در ایالت «ویرجینیا» را به آشوب کشاند و خودداری ترامپ از محکوم کردن مناسب اقدامات سفیدپوستان افراطی در ماجرای این ناآرامی ها انتقادهای فراوانی را چه در داخل و چه در خارج از این کشور علیه وی به وجود آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس