وزیر صنعت

با ابلاغ وزیر صنعت، الزام درج قیمت مصرف کننده برخی گروه کالایی برداشته شد و این امر از ابتدای مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به سازمان‌های مسئول در زمینه قیمت گذاری و نظارت کالا، شرایط عدم الزام درج قیمت مصرف کننده برخی گروه کالایی را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: در راستای جرای بند 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مشعر بر "شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار" و ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب و کار، رعایت توامان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و حذف واسطه های غیرضرور در زنجیره تامین و توزیع کالا با هدف کاهش قیمت مصرف کننده و حداکثر نمودن منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بازار رقابتی همچنین اجرای ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 15 قانون نظام صنفی و به جای الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا، طرح "درج یا نصب برچسب قیمت توسط واحدهای خرده فروشی" برای اجرا در خصوص کالاهای منتخب محصولات بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولوزی و بهداشتی در سراسر کشور ابلاغ می گردد.

 زمان اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه 1396 اعلام شده و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری سازمانهای صنعت،معدن و تجارت استانها مسوول نظارت بر حسن انجام این طرح خواهند بود.

بنابراین گزارش نعمت زاده در روزهای پایانی مسئولیت در وزارت صنعت اقدام به ابلاغ این تصمیم و اجرای آن از ابتدای مهرماه می کند که وی در واقع مسئولیت اجرای این امر را به وزیر بعدی می سپرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس