کد خبر 763373
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
مهاجرت یهودیان به فلسطین

برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی گزارش کرد که روند مهاجرت یهودیان از سرزمین های اشغالی رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، شبکه روسیالیوم، بنا بر آماری که دفتر مرکزی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه درباره روند مهاجرت در سال ۲۰۱۵ منتشرکرد، تعداد کسانی که سرزمین های اشغالی را برای زندگی دائم یا موقت در خارج ترک می کنند رو به افزایش است بطوریکه در مقابل ورود ۸۵۰۰ مهاجر، دستکم ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر فلسطین اشغالی را ترک کرده اند.

این دفتر آماری دیر دست به کار شد چرا که این تعداد فقط کسانی را شامل می شود که طی یک دوره زمانی کمتر از یکسال سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند.

طی ۱۲ سال اخیر و پس از کاهش تدریجی روند مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، سال ۲۰۱۵ با کمترین روند مذکور مواجه شد.

گفتنی است که ۳۶درصد از یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی به مهاجرت از این سرزمین تمایل دارند و داوطلبان مهاجرت بیشتر از قشر جوان و ۲۳ تا ۲۹ ساله هستند.

آنان براین باورند که به این سرزمین تعلق ندارند و با مشکلات هویتی مواجه هستند.

پیشتر "اوری کوهین" مدیر کل طرح موسوم به "مهاجرت اسرائیلی" گفته بود: واقعیت این است که بسیاری از ساکنان "اسرائیل" در صورت امکان،  از این سرزمین مهاجرت می کنند و این مساله به این معناست که شهروندان "اسرائیل" وابستگی به (دولت) ندارند. این مساله برای ما نگران کننده است و ضرورت دارد همگان برای حل این مشکل تلاش کنیم .

به گفته کوهین، نتایج نظر سنجی صورت گرفته حکایت از وجود مشکلی به نام احساس هویت و وابستگی و ارتباط با ملت و سرزمین و دولت دارد. این مشکل در جامعه "اسرائیل" روبه افزایش است و خود عاملی برای ایجاد شکاف و دودستگی در آن محسوب می شود.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس