رئیسی نمایه

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امثال شهید حججی‌ها مسؤولیت مسؤولان را بیشتر کرده‌اند، کسانی که جان خود را در دست گرفتند و از ما مسؤولان می‌خواهند که اقتدار و عزت کشور را حفظ کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی و شهید احمد محمد مشلب در شب زیارت خاصه امام رضا (ع) اظهار کرد: شب زیارتی حضرت رضا (ع) مزین به حضور خانواده این دو شهید بزرگوار شد به ویژه شهید سرداده در راه خدا که مایه مباهات است.

وی با تأکید بر اساس پیام عاشورا برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها بیان کرد: سبب تأکید پیامبران و اولیاء الهی بر این واقعه عظیم آن است که تمامی جوامع، آنگاه که مورد تهدید استکبار قرار گرفتند، کربلای حسینی را راهگشا بدانند، در عاشورا دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، تسلیم در برابر حق، اوج عبودیت و شجاعت را شاهد هستیم، فرهنگ اسلامی و رضوی در تلاش است تا تمامی عواطف بشری، عقل‌ها، تحلیل‌ها و مسائل جوامع را به عاشورا گره بزند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: به پیروی از این فرهنگ الهی ما نیز باید تمامی تهدیدهای مستکبران را مبتنی بر فرهنگ عاشورا حل کنیم، قطعاً حرامیان می‌خواستند که عاشورا در عاشورا بمیرد اما عاشورا در عاشورا متولد شد، به نام عاشورا دفاع هشت‌ساله داشتیم، سپس گروه‌های تکفیری را به جان امت اسلامی انداختند تا تفرقه ایجاد کنند، خواستند با این حواشی، آزادی قدس را کم‌اهمیت کنند اما رهبر فرزانه ما روشنگری کردند و فرمودند که باید مقابل این فتنه‌های همه‌جانبه جهانی بایستیم.

وی با اشاره برخی صحبت‌ها در خصوص فاصله گرفتن نسل‌های سوم و چهارم پس از انقلاب با فرهنگ شهادت گفت: کسانی که دغدغه این نسل‌ها را دارند، محسن حججی را ببینند! جوانی که به گفته مادر بزرگوارش، ماه رمضان در حرم امام هشتم (ع) برای شهید شدن به مولایمان التماس می‌کرد، این‌ها جوانانی هستند که جانشان و سرشان را در راه اباعبدالله، (ع) دین اسلام و ارزش‌های انقلاب می‌دهند.

رئیسی از دغدغه شهادت در جان این جوانان گفت و افزود: این‌ها کسانی هستند که با وجود تمام درگیری‌های اقتصادی، مشکلات فرزند و همسر، می‌گویند که دغدغه دین فراتر از همه این‌هاست، جانشان را فدای رهبر، انقلاب، دین و راه سیدالشهدا (ع) می‌کنند، اینها کسانی هستند که عشق بر تمام وجودشان چیره شده، به برکت خون این شهیدان یک روز خرمشهر، یک روز حلب، روز دیگر موصل و به زودی هم قدس شریف آزاد خواهد شد.

وی از پیام شهید حججی برای جوانان، مسؤولان و دشمنان، سخن گفت و تأکید کرد: پیام شهادت محسن حججی برای جوانان و مردم ما، ایستادگی، مقاومت و امیدبخشی است، به دشمنان می‌گوید که ما مردان و زنان عاشورایی، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز هستیم و بی‌هیچ واهمه‌ای شما را وادار به عقب‌نشینی می‌کنیم، قطعاً امثال شهید حججی‌ها مسؤولیت مسؤولان را بیشتر کرده‌اند، کسانی که سر خود را در دست گرفتند، از ما مسؤولان می‌خواهند که اقتدار و عزت کشور را حفظ کنیم، عملکرد حججی‌ها به ما می‌گوید که آنچه کشور اسلامی ایران را حفظ می‌کند، مقاومت است و مقاومت است و مقاومت!

رئیسی موج بیداری اسلامی را مرهون خون این شهدا برشمرد و گفت: موجی که خون این شهیدان در عالم ایجاد کرده، موج بیداری و جهل‌زدایی است، برای مردم ما ثابت بود که دشمن قابل اعتماد نیست، آنهایی که نمی‌پذیرفتند نیز امروز اعتراف می‌کنند که همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، به این دشمن نمی‌شود اعتماد کرد و ما امشب با امام رئوف پیمان می‌بندیم که خود را با سیره رضوی پیوند دهیم و از ایشان می‌خواهیم تا زندگی، مشی، خواسته‌ها و سازمان‌ها، اداره‌ها و دولت ما را به رنگ و بوی خود درآورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    4 1
    طفلک این سید مظلوم بی رسانه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس